Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9 1Z] nie łapie temperatury

ODPOWIEDZ
MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 11 mar 2012, 20:15

Mamber pisze:mam taki problem, wolno mi łapie temperaturę, tak do 70 stopni 15-20 min, później do 90 ciężko
Taki problem mają zimą praktycznie wszyscy użytkownicy TDI ...Jego duża sprawność ,powoduje że chodząc "produkuje "mało ciepła ...ta jego zaleta ,zimą powoduje że zagrzać takiego tdi do 90 stopni jest praktycznie nieosiągalne ,jeżdząc na krótkich odcinkach .Dlatego fabryka często montuje dodatkowe elektryczne podgrzewacze płynu na świecach żarowych ,lub w bardziej wypasionych wersjach mokre webasto podgrzewające mały obieg płynu

[ Dodano: 2012-03-11, 20:17 ]
Mamber pisze:gdzieś czytałem, że jak tylko wskazówka temp się ruszy lekko złapie te 50 stopni, to chłodnica ma być zimna i wąż u góry, nie wiem czemu ale tak pisali, a jest dosyć ciepła a wąż gorący, i pisali że termostat,
I dobrze pisali ,tyle że wąż u dołu i chłodnica ,mają być zimne do temp.ok.80 stopni ...jak robią się ciepłe wcześniej ,termostat niedomknięty na bank ...wymiana na nowy powinna załatwić sprawę ;-)

Awatar użytkownika
andrzejsz23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 700
Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
Kontakt:

Post autor: andrzejsz23 » 11 mar 2012, 20:19

Mamber pisze:no ale w mieście, już 90 powinno być, trochę się tym martwię, gdzieś czytałem, że jak tylko wskazówka temp się ruszy lekko złapie te 50 stopni, to chłodnica ma być zimna i wąż u góry, nie wiem czemu ale tak pisali, a jest dosyć ciepła a wąż gorący, i pisali że termostat, może mi ktoś wyjaśnić, jak będzie z temperaturą jak np w aucie w środku w aucie włączę ogrzewanie ciepłe i zimne jak się zachowa temperatura, spadnie wzrośnie?
i dlaczego tak jest?
W zimę to raczej nie masz co się martwić, w końcu to jest diesel.
A przy włączonym ogrzewaniu to na pewno dłużej silnik będzie łapał temperaturę

Mamber
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 40
Rejestracja: 13 maja 2009, 13:29
Lokalizacja: Austria/Wien

Post autor: Mamber » 11 mar 2012, 20:19

MUNIOR pisze:
Mamber pisze:mam taki problem, wolno mi łapie temperaturę, tak do 70 stopni 15-20 min, później do 90 ciężko
Taki problem mają zimą praktycznie wszyscy użytkownicy TDI ...Jego duża sprawność ,powoduje że chodząc "produkuje "mało ciepła ...ta jego zaleta ,zimą powoduje że zagrzać takiego tdi do 90 stopni jest praktycznie nieosiągalne ,jeżdząc na krótkich odcinkach .Dlatego fabryka często montuje dodatkowe elektryczne podgrzewacze płynu na świecach żarowych ,lub w bardziej wypasionych wersjach mokre webasto podgrzewające mały obieg płynu

[ Dodano: 2012-03-11, 20:17 ]
Mamber pisze:gdzieś czytałem, że jak tylko wskazówka temp się ruszy lekko złapie te 50 stopni, to chłodnica ma być zimna i wąż u góry, nie wiem czemu ale tak pisali, a jest dosyć ciepła a wąż gorący, i pisali że termostat,
I dobrze pisali ,zarówno chłodnica jak i dolny jej wąż ,mają być zimne do temp.ok.80 stopni ...jak robią się ciepłe wcześniej ,termostat niedomknięty na bank ...wymiana na nowy powinna załatwić sprawę ;-)

elektryczne podgrzewacze płynu na swiecach, nie rozumiem tego? ja mam takie cos u siebie w modelu?,

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 11 mar 2012, 20:49

Mamber pisze:elektryczne podgrzewacze płynu na swiecach, nie rozumiem tego? ja mam takie cos u siebie w modelu?,
W jednym wężu od układu chłodzenia (idącym do nagrzewnicy albo z niej wychodzącym, nie pamiętam, są koło siebie) masz specjalny element metalowy, do którego wkręca się specjalnie do tego przeznaczone świece żarowe. Jest to podgrzewacz płynu chłodzącego.
Nie wiem czy masz, musiałbyś zdjęcie zrobić.
W ostatnie wakacje jak stałem w korkach podczas upałów to po godzinie temp zwiększała się do ponad 90*C, taka to zimna bestia jest z tego TDI.

Mamber
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 40
Rejestracja: 13 maja 2009, 13:29
Lokalizacja: Austria/Wien

Post autor: Mamber » 11 mar 2012, 21:17

gibaj pisze:Mamber Popraw proszę tytuł tego wątku zgodnie z regulaminem. Zastosuj w nim odpowiednie tagi. Dla działu technicznego tagi wyglądają tak. W przypadku nie poprawienia, zostanie on zamknięty lub usunięty !
poprawione :-D

peyo32
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 64
Rejestracja: 31 maja 2009, 20:01
Lokalizacja: PRZEMYŚL/PODKARPACIE

Post autor: peyo32 » 12 mar 2012, 22:52

Siemka
Powiem ze ja nie wierze do końca wskazaniom zegarów na liczniku, często bywa ze mija się to z rzeczywistością .Błędne wskazania poziomu paliwa , temperatury i psujący się licznik wskazań przebiegu,to zmora B4.
Należało by zobaczyć co mówi VAG i porównać z temperaturą na blacie.
U mnie np. przekłamuje o 20 stopni na vagu jest 90 a na blacie 70.
Żeby u mnie na blacie było 90 muszę przejechać ok 20 km .
Trzeba zacząć od podłączenia vaga później ewentualnie przyjrzeć się czujnikowi temperatury.
Pozdro.

Siwy232
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 147
Rejestracja: 30 sie 2011, 14:10
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: Siwy232 » 12 mar 2012, 23:40

Mi pokazywało 70 po wymianie czujnika trzyma 90 <ok>

Marcin11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 142
Rejestracja: 06 mar 2012, 06:08
Lokalizacja: warm-maz Gołdap

Post autor: Marcin11 » 13 mar 2012, 06:17

Na szczęscie u mnie wystarczyła wymiana termostatu i wszystko wróciło do normy <ok>

zimny211
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 28 lut 2012, 18:37
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: zimny211 » 08 cze 2013, 10:13

Panowie, zastanawia mnie taka rzecz: dlaczego w większości samochodów np. Ford czy Opel termostat znajduje się przy górnych wężach wychodzących z bloku, które prowadza płyn do chłodnicy, a w naszych Audikach termostat znajduje się w bloku ale przy wężu wychodzącym z chłodnicy na dole? Czy to oznacza, że mały obieg działa u nas przez chłodnice, bo szukam schematu do naszego układu chłodzenia a za bardzo nie mogę znaleźć. Przy okazji zastanawia mnie to czy to nie jest powód długiego nagrzewania naszych samochodów?

Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1050
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Post autor: dzikx » 08 cze 2013, 12:42

nie nie chodzi przez chłodnicę bo jest na dolnym wężu chłodnicy, nie w bloku tylko na pompie wody. Która to ma 3 wejścia 1 dolny wąż chłodnicy ( tu jest termostat ) 2 powrot z nagrzewnicy , 3 powrót z głowicy ( 2 i 3 może odwrotnie ) A co do grzania i czasu to kwestia termostatu, nagrzewnicy i dawki paliwa. Ja do pracy mam 2km i zimą przed pracą daje mi już letnim powietrzem. pozdrawiam

zimny211
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 28 lut 2012, 18:37
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: zimny211 » 08 cze 2013, 15:57

No ok. ja to wiem tylko że przynajmniej u mnie ten górny gruby wychodzący z bloku idący do chłodnicy wąż robi się ciepły przed otwarciem dużego obiegu a z tego co mówisz to powinien być zimny do momentu otwarcia termostatu.. Logicznie powinno być tak jak w tym artykule http://autokult.pl/2011/09/16/uklady-ch ... palinowych na jednym ze schematów widać płyn płynie blok &#8211; nagrzewnica &#8211; blok opływając termostat który znajduje się na górze układu a w momencie osiągnięcia odpowiedniej temperatury płynu otwiera duży obieg i płyn płynie górą przez chłodnice wracając dołem do układu, a więc zastanawia mnie jak układ chłodzenia działa w naszych samochodach, jeżeli termostat znajduje się na dole i jeszcze takie pytanko z którego dopływu odpowiednio rozgrzany płyn otwiera termostat

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 08 cze 2013, 22:05

zimny211 pisze: u mnie ten górny gruby wychodzący z bloku idący do chłodnicy wąż robi się ciepły przed otwarciem dużego obiegu a z tego co mówisz to powinien być zimny do momentu otwarcia termostatu..
Zimny do momentu otwarcia termostatu ,ma być dolny ,a nie górny 8-) Własnie dlatego <ok>
zimny211 pisze:jeżeli termostat znajduje się na dole

zimny211
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 28 lut 2012, 18:37
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: zimny211 » 09 cze 2013, 13:51

Kolega dzikx napisał, że płyn nie płynie przez chłodnice, a kolega MUNIOR napisał że zimny do momentu otwarcia termostatu ,ma być dolny ,a nie górny. Czyli jak rozumiem górny wąż ma byc ciepły, jeżeli on jest ciepły to oznacza że płyn płynie przez chłodnice w małym obiegu i schłodzony wraca dolnym wężem. Dlatego dolny wąż jest zimny. Czy to się zgadza czy nie? Biorąc pod uwage schemat z poprzednich postów nasz obieg z termostatem na dole jest chyba trochę bez sensu?

Adrianos55
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 03 sty 2015, 20:06

[B4 1.9 1Z] problem z prawidlowa temperatura silnika

Post autor: Adrianos55 » 03 sty 2015, 20:19

Witam ma problem z temperatura silnika mianowicie wymienilem termostat i odpowietrzylem caly uklad i dalej 50 stopni nax 60 jaka przyczyna pomocy

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Re: problem z prawidlowa temperatura silnika

Post autor: Krzysiek 84 » 03 sty 2015, 20:25

Adrian57 pisze:Witam ma problem z temperatura silnika mianowicie wymienilem termostat i odpowietrzylem caly uklad i dalej 50 stopni nax 60 jaka przyczyna pomocy
Szary czujnik z tyłu głowicy.
Jak masz pierburga to możesz na vagu porównać temperature silnika z niebieskiego czujnika.
Dolny wąż od chłodnicy jest zimny mimo to, że zmieniłeś termostat.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl