Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[80 b4 1.9 tdi] świece żarowe nie grzeją pomocy!

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5506
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 08 cze 2013, 07:19

win386 pisze:Rozumiem :)
A czy to jest normalne, że pod pokrywką na podszybiu brakuje przekaźnika numer 2, 3 i 4 ? Któryś z tych przekaźników odpowiada za świece, tyle wyczytałem.
Nie ma także bezpiecznika numer 5.
https://audi80.pl/all-opis-bezpieczn ... -vt120.htm

Awatar użytkownika
win386
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 39
Rejestracja: 27 sie 2012, 14:30
Lokalizacja: WLKP PWR

Post autor: win386 » 08 cze 2013, 17:18

Krzysiek 84 pisze:
win386 pisze:Rozumiem :)
A czy to jest normalne, że pod pokrywką na podszybiu brakuje przekaźnika numer 2, 3 i 4 ? Któryś z tych przekaźników odpowiada za świece, tyle wyczytałem.
Nie ma także bezpiecznika numer 5.
https://audi80.pl/all-opis-bezpieczn ... -vt120.htm
Aż tak leniwy nie jestem, trafiłem na ten temat, ktoś zadał podobne pytanie do mojego i nie dostał odpowiedzi.
W dyskusji padają odpowiedzi na pytanie do czego służą owe przekaźniki i wymieniony bezpiecznik, jednak czy jest ktoś w stanie odpowiedzieć czy tak rzeczywiście powinno być, że skrzynka jest wybrakowana z przekaźników do went. chłodnicy i świec żarowych w konkretnym przypadku - 1Z Bosh, 94r.

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 08 cze 2013, 17:22

a działa ci wszystko?
jeśli tak to po co szukasz :mrgreen:

Awatar użytkownika
win386
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 39
Rejestracja: 27 sie 2012, 14:30
Lokalizacja: WLKP PWR

Post autor: win386 » 08 cze 2013, 18:05

Właśnie nie mam bladego pojęcia Przyjacielu, nie chciałbym niemiłej niespodzianki, że z samego rana wsiadam do auta przy nagłym ochłodzeniu...przekręcam kluczyk i bach...nie trybi silnik. :shock:
Ponadto przepalony mam bezpiecznik nr 22. To taki kawałek blachy wkręconej na dwie śruby, to mnie zaniepokoiło i stąd cała moja dociekliwość.

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 08 cze 2013, 18:07

no to przyjacielu masz przepalony bezpiecznik od świec żarowych i trzeba by wymienić
p.s. słabo szukasz <ok>

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6166
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 08 cze 2013, 21:43

win386 pisze:nie chciałbym niemiłej niespodzianki, że z samego rana wsiadam do auta przy nagłym ochłodzeniu...przekręcam kluczyk i bach...nie trybi silnik. :shock:
Musiało by sie zrobic nagle co najmniej 5 stopni poniżej zera :mrgreen: żebyś poczuł że nie odpala od strzała :-P To silnik z bezpośrednim wtryskiem i o ile jest w dobrym stanie technicznym ,to przy poustawianych wszystkich parametrach jak należy ,odpala bez problemy w temperaturach poniżej zera ,nawet przy wszystkich świecach spalonych 8-)

Awatar użytkownika
win386
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 39
Rejestracja: 27 sie 2012, 14:30
Lokalizacja: WLKP PWR

Post autor: win386 » 09 cze 2013, 17:59

win386 pisze:A czy to jest normalne, że pod pokrywką na podszybiu brakuje przekaźnika numer 2, 3 i 4 ? Któryś z tych przekaźników odpowiada za świece, tyle wyczytałem.
Nie ma także bezpiecznika numer 5.
Szara80tkaTdi pisze:w miejscu bezpiecznika nr5 powinno byc pusto, przekaznik wentylatorow drugiego biegu jest pod kierownica, nie na podszybiu, a bezpiecznik drugiego biegu jest pod pozycja nr 15

co do uzupelniania tych przekaznikow z pozycji nr 2 i 3, 1Z ma tam pusto przynajmniej rok 92 i 93

[url=http://images46.fotosik.pl/868/4dda1f1d99f9c418m.jpg]Obrazek[/URL]
I wszystko jasne, może to kiedyś zaoszczędzi czas innym użytkownikom.
Przekaźnik numer 4 obsługuje spryskiwacze reflektorów.

Pozdrawiam ! :)

bioły11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 72
Rejestracja: 15 lip 2013, 14:43
Lokalizacja: Gorlice Małopolska

Post autor: bioły11 » 10 gru 2013, 17:44

witam . ja dziś byłem u znajomego na warsztacie i sprawdził mi kąt wtrysku ...z wykresu był idealnie ustawiony . i z ciekawości sprawdził mi świece żarowe(ma jakieś urządzenie do tego ) i mówił że świeca powinna grzać po ok 3sekundach a u mnie mówił że dopiero po ok 9 sekundach grzeją ... i nie wiem co to . dodam że rano dziwnie pali . Kiedyś było -8chyba postał wieczorem i świece zagrzały niby i tak jakby nie mógł złapać silnik ..... filtr paliwa i układ ok .

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 10 gru 2013, 20:54

no to jak ci tak wyliczył to odpalaj po 9 sekundach :mrgreen:
a jak on ci to sprawdzał?

bioły11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 72
Rejestracja: 15 lip 2013, 14:43
Lokalizacja: Gorlice Małopolska

Post autor: bioły11 » 10 gru 2013, 21:33

tak tylko kontrolka świec tyle nie grzeje .. tak długo . a jak sprawdzał to nie wiem bo nie widziałem mówił mi tylko to co pisałem ... i nie wiem czy wymieniać czy nie

Awatar użytkownika
Łukasz1990
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 110
Rejestracja: 23 kwie 2011, 21:20
Lokalizacja: Kotfin/WPY

Post autor: Łukasz1990 » 10 gru 2013, 21:47

Weź wykręć świece i podepnij na krótko do akumulatora. Następnie obserwuj, czy każda świeca rozgrzewa się w miarę szybko i w tym samym czasie do czerwoności. Po tym zabiegu będziesz miał pewność, czy świece są dobre. Tylko się nie oparz!

bioły11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 72
Rejestracja: 15 lip 2013, 14:43
Lokalizacja: Gorlice Małopolska

Post autor: bioły11 » 10 gru 2013, 21:48

no wiem ale jest jakiś zakładany czas co ma się świeca zagrzać do czerwoności ?

Awatar użytkownika
Łukasz1990
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 110
Rejestracja: 23 kwie 2011, 21:20
Lokalizacja: Kotfin/WPY

Post autor: Łukasz1990 » 10 gru 2013, 22:28

U siebie jak sprawdzałem to potrzebowała od 3 do 4 sekund aby być w pełni rozgrzana. Nadal mam te świece włożone i na razie nie widzę problemu z paleniem.

bioły11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 72
Rejestracja: 15 lip 2013, 14:43
Lokalizacja: Gorlice Małopolska

Post autor: bioły11 » 10 gru 2013, 22:30

yhym. jak świece okażą się dobre to już nie wiem czego nie chce za dobrze palić ... a do sterowania świec i wgl może mieć wpływ ten szary czujnik z boku głowicy co pokazuje na zegary ?? bo mam go chyba walniętego ..

Awatar użytkownika
Łukasz1990
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 110
Rejestracja: 23 kwie 2011, 21:20
Lokalizacja: Kotfin/WPY

Post autor: Łukasz1990 » 10 gru 2013, 22:48

Podepnij VAG-a i sprawdź przed odpaleniem wskazania czujnika cieczy. Wskazania czujnika powinny być przybliżone do temperatury otoczenia.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
opony samochodowe części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl