Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 b4 1.9 tdi] świece żarowe nie grzeją pomocy!

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 08 cze 2013, 07:19

win386 pisze:Rozumiem :)
A czy to jest normalne, że pod pokrywką na podszybiu brakuje przekaźnika numer 2, 3 i 4 ? Któryś z tych przekaźników odpowiada za świece, tyle wyczytałem.
Nie ma także bezpiecznika numer 5.
https://audi80.pl/all-opis-bezpieczn ... -vt120.htm

Awatar użytkownika
win386
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 39
Rejestracja: 27 sie 2012, 14:30
Lokalizacja: WLKP PWR

Post autor: win386 » 08 cze 2013, 17:18

Krzysiek 84 pisze:
win386 pisze:Rozumiem :)
A czy to jest normalne, że pod pokrywką na podszybiu brakuje przekaźnika numer 2, 3 i 4 ? Któryś z tych przekaźników odpowiada za świece, tyle wyczytałem.
Nie ma także bezpiecznika numer 5.
https://audi80.pl/all-opis-bezpieczn ... -vt120.htm
Aż tak leniwy nie jestem, trafiłem na ten temat, ktoś zadał podobne pytanie do mojego i nie dostał odpowiedzi.
W dyskusji padają odpowiedzi na pytanie do czego służą owe przekaźniki i wymieniony bezpiecznik, jednak czy jest ktoś w stanie odpowiedzieć czy tak rzeczywiście powinno być, że skrzynka jest wybrakowana z przekaźników do went. chłodnicy i świec żarowych w konkretnym przypadku - 1Z Bosh, 94r.

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 08 cze 2013, 17:22

a działa ci wszystko?
jeśli tak to po co szukasz :mrgreen:

Awatar użytkownika
win386
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 39
Rejestracja: 27 sie 2012, 14:30
Lokalizacja: WLKP PWR

Post autor: win386 » 08 cze 2013, 18:05

Właśnie nie mam bladego pojęcia Przyjacielu, nie chciałbym niemiłej niespodzianki, że z samego rana wsiadam do auta przy nagłym ochłodzeniu...przekręcam kluczyk i bach...nie trybi silnik. :shock:
Ponadto przepalony mam bezpiecznik nr 22. To taki kawałek blachy wkręconej na dwie śruby, to mnie zaniepokoiło i stąd cała moja dociekliwość.

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 08 cze 2013, 18:07

no to przyjacielu masz przepalony bezpiecznik od świec żarowych i trzeba by wymienić
p.s. słabo szukasz <ok>

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 08 cze 2013, 21:43

win386 pisze:nie chciałbym niemiłej niespodzianki, że z samego rana wsiadam do auta przy nagłym ochłodzeniu...przekręcam kluczyk i bach...nie trybi silnik. :shock:
Musiało by sie zrobic nagle co najmniej 5 stopni poniżej zera :mrgreen: żebyś poczuł że nie odpala od strzała :-P To silnik z bezpośrednim wtryskiem i o ile jest w dobrym stanie technicznym ,to przy poustawianych wszystkich parametrach jak należy ,odpala bez problemy w temperaturach poniżej zera ,nawet przy wszystkich świecach spalonych 8-)

Awatar użytkownika
win386
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 39
Rejestracja: 27 sie 2012, 14:30
Lokalizacja: WLKP PWR

Post autor: win386 » 09 cze 2013, 17:59

win386 pisze:A czy to jest normalne, że pod pokrywką na podszybiu brakuje przekaźnika numer 2, 3 i 4 ? Któryś z tych przekaźników odpowiada za świece, tyle wyczytałem.
Nie ma także bezpiecznika numer 5.
Szara80tkaTdi pisze:w miejscu bezpiecznika nr5 powinno byc pusto, przekaznik wentylatorow drugiego biegu jest pod kierownica, nie na podszybiu, a bezpiecznik drugiego biegu jest pod pozycja nr 15

co do uzupelniania tych przekaznikow z pozycji nr 2 i 3, 1Z ma tam pusto przynajmniej rok 92 i 93

[url=http://images46.fotosik.pl/868/4dda1f1d99f9c418m.jpg]Obrazek[/URL]
I wszystko jasne, może to kiedyś zaoszczędzi czas innym użytkownikom.
Przekaźnik numer 4 obsługuje spryskiwacze reflektorów.

Pozdrawiam ! :)

bioły11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 72
Rejestracja: 15 lip 2013, 14:43
Lokalizacja: Gorlice Małopolska

Post autor: bioły11 » 10 gru 2013, 17:44

witam . ja dziś byłem u znajomego na warsztacie i sprawdził mi kąt wtrysku ...z wykresu był idealnie ustawiony . i z ciekawości sprawdził mi świece żarowe(ma jakieś urządzenie do tego ) i mówił że świeca powinna grzać po ok 3sekundach a u mnie mówił że dopiero po ok 9 sekundach grzeją ... i nie wiem co to . dodam że rano dziwnie pali . Kiedyś było -8chyba postał wieczorem i świece zagrzały niby i tak jakby nie mógł złapać silnik ..... filtr paliwa i układ ok .

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 10 gru 2013, 20:54

no to jak ci tak wyliczył to odpalaj po 9 sekundach :mrgreen:
a jak on ci to sprawdzał?

bioły11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 72
Rejestracja: 15 lip 2013, 14:43
Lokalizacja: Gorlice Małopolska

Post autor: bioły11 » 10 gru 2013, 21:33

tak tylko kontrolka świec tyle nie grzeje .. tak długo . a jak sprawdzał to nie wiem bo nie widziałem mówił mi tylko to co pisałem ... i nie wiem czy wymieniać czy nie

Awatar użytkownika
Łukasz1990
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 110
Rejestracja: 23 kwie 2011, 21:20
Lokalizacja: Kotfin/WPY

Post autor: Łukasz1990 » 10 gru 2013, 21:47

Weź wykręć świece i podepnij na krótko do akumulatora. Następnie obserwuj, czy każda świeca rozgrzewa się w miarę szybko i w tym samym czasie do czerwoności. Po tym zabiegu będziesz miał pewność, czy świece są dobre. Tylko się nie oparz!

bioły11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 72
Rejestracja: 15 lip 2013, 14:43
Lokalizacja: Gorlice Małopolska

Post autor: bioły11 » 10 gru 2013, 21:48

no wiem ale jest jakiś zakładany czas co ma się świeca zagrzać do czerwoności ?

Awatar użytkownika
Łukasz1990
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 110
Rejestracja: 23 kwie 2011, 21:20
Lokalizacja: Kotfin/WPY

Post autor: Łukasz1990 » 10 gru 2013, 22:28

U siebie jak sprawdzałem to potrzebowała od 3 do 4 sekund aby być w pełni rozgrzana. Nadal mam te świece włożone i na razie nie widzę problemu z paleniem.

bioły11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 72
Rejestracja: 15 lip 2013, 14:43
Lokalizacja: Gorlice Małopolska

Post autor: bioły11 » 10 gru 2013, 22:30

yhym. jak świece okażą się dobre to już nie wiem czego nie chce za dobrze palić ... a do sterowania świec i wgl może mieć wpływ ten szary czujnik z boku głowicy co pokazuje na zegary ?? bo mam go chyba walniętego ..

Awatar użytkownika
Łukasz1990
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 110
Rejestracja: 23 kwie 2011, 21:20
Lokalizacja: Kotfin/WPY

Post autor: Łukasz1990 » 10 gru 2013, 22:48

Podepnij VAG-a i sprawdź przed odpaleniem wskazania czujnika cieczy. Wskazania czujnika powinny być przybliżone do temperatury otoczenia.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl