[Wszystkie]SWAP 80b4 mozliwe ?
[Wszystkie]SWAP 80b4 mozliwe ?
Witajcie ! Mam takie małe zapytanko co do 80-tki b4 z 92r ... mam tam 2.0e 115km ale silnik niestety zdechł ;x niech odpoczywa w olejowym raju ale chcę dokonać swapa na tzw. 2.3 20v lub v6 2.6/2.8 ale słyszałem od wielu osób że się nie da... O.o podobno wystarczy przerobić mocowania i wiązkę przewodów ew. pociągnąć ustawić rozrząd podpiąć mój gaz zalać olejem, chłodniczym itd. paliwkiem i odpalić i działa... Pytanie do Was czy aby napewno te silniki po przerobieniu moich mocowań bd pasowały i działały? Dużo jest tych przeróbek/duży koszt? jeżeli się da to na co uważać przy zakupie któregoś z Tych silników i jaki najlepiej wybrać? żeby spasował się z gazem, miał moc, dobre przyśpieszenie i był mało awaryjny? Z góry dziękuję za porady
Ostatnio zmieniony 10 cze 2013, 22:08 przez DaFaq, łącznie zmieniany 1 raz.
kolego proponuje zamiast zadawać tyle pytań troszeczkę poszukać, bo jest tutaj tego sporo
odpowiem Ci, że się da, z 2.0 na 2.3 nie będzie dużo przeróbek, a przy tym wysokich kosztów, z 2.6/2.8 już będzie troszkę gorzej i drożej, jedna i druga przeróbka jest opisana na forum tylko się trochę rozglądnij
odpowiem Ci, że się da, z 2.0 na 2.3 nie będzie dużo przeróbek, a przy tym wysokich kosztów, z 2.6/2.8 już będzie troszkę gorzej i drożej, jedna i druga przeróbka jest opisana na forum tylko się trochę rozglądnij
- sagem
- Forum Audi 80
- Posty: 3373
- Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
- Imię: Sebek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Da się, wszystko się da, możesz sobie zeswapować nawet V10DaFaq pisze:chcę dokonać swapa na tzw. 2.3 20v lub v6 2.6/2.8 ale słyszałem od wielu osób że się nie da..
Jeżeli interesuje Cię posiadanie gazu w aucie, to o 7A ( 2.3 20V ) radzę Ci zapomnieć, pozostaje 2.6 i 2.8.
Zdecydowanie lepszym wyborem będzie 2.8, 2.6 to kibel który jedzie o wiele gorzej a pali tak samo jak 2.8. Generalnie nie licz na jakieś zabójcze moce swapując w 2.8.
Potrzebny Ci kompletny silnik z wiązką, musisz przerobić łapę, ponieważ w R4 masz inaczej, wypadało by zmienić hamulce. Przednie sanki też musisz zmienić na takie z mocowaniem pod 2 poduszki skrzyni, szczerze nie jest to konieczność ale z racji masy silnika i mocy należało by.
2.8 bardzo dobrze współpracuje z gazem ( sekwencja ) oraz ma w miarę przyspieszenie. Koszta zależne są od tego za ile kupisz silnik, co będziesz chciał zmienić a co zostawić stare, i czy będziesz robił to sam czy komuś zlecał. Tyle
ogólnie 2.3 nie sprawdza się z gazem? ew. mógłbym przeżyć bez gazu ale nadal szukam najmniej awaryjnego z nich mocą pewnie 2.3 najlepszy z tych co wymieniałem ;> czyli tak kupić silnik z wiązką sanki zmienić hamulce... (?) tzn na nowe czy jak? a jak wyglądałoby tam spalanie między 2.3 a 2.8 i oczywiście w porównaniu do mojego starego 2.0??;>
Poczytaj tematy o pięciocylindrowcach na forum. Masa problemów z tym motorem wynika często tylko i wyłącznie z instalacji LPG.DaFaq pisze:ogólnie 2.3 nie sprawdza się z gazem?
https://audi80.pl/silniki-pieciocylindrowe-vf78.htm
Tutaj znajdziesz FAQ o silnikach w A80 (spalanie, osiągi etc.):DaFaq pisze:mocą pewnie 2.3 najlepszy z tych co wymieniałem ;> czyli tak kupić silnik z wiązką sanki zmienić hamulce... (?) tzn na nowe czy jak? a jak wyglądałoby tam spalanie między 2.3 a 2.8 i oczywiście w porównaniu do mojego starego 2.0??;>
https://audi80.pl/faq-nie-wiesz-jaki ... t40070.htm
Co do hamulców, to w ABK masz to samo co w NG (2.3) i ABC (2.6). W 2.8 (AAH) występowały już chyba hamulce dwutłoczkowe, gdzie masz większą tarczę i inny zacisk.
Co do mocowania to koledzy już się wypowiedzieli. Podobnie jeśli chodzi o wiązkę i ogólnie osprzęt silnika.
Pozdrawiam
1.8T AEB to silnik z A4, który jest dość popularny na forum i polecany przez wszystkich jako bezawaryjny i podatny na zwiększanie mocy. Powstał nawet specjalny wątek dla kolegów zainteresowanych swapem na ten motor, a w nim wypowiadali się magicy, którzy ogarnęli temat. Szczegóły tutaj: https://audi80.pl/allprzekladka-siln ... t74698.htmDaFaq pisze:1.8T AEB? hmmm nawet o nim nie slyszalem ;x orsa_83 pytanko jak u Cb sie sprawuje 2.3NG??;> jak to z kosztami eksploatacji i spalaniem w rzeczywistosci?
Co do NG, to mój silnik jest dość młody duszą (nie wiekiem) i większych problemów mi nie sprawia. Jedyny kłopot to falujące obroty, które mnie dopadły, podobnie jak chyba każdego posiadacza NG (tutaj ew. koszty naprawy mogą być spore z racji dostępności części i mnogości problemów, które mogą Cię spotkać) O padających w tym wieku czujnikach nie wspominam, bo to powiedzmy małe piwo, ale generalnie jestem zadowolony z tego pięciocylindrowca :mrgreen: Jeśli chodzi o spalanie, to u mnie to będzie nieco więcej niż standardowe z racji posiadania 4-biegowego automatu, więc ja muszę liczyć 9,5L/100km w górę. Zobaczymy jak to się zmieni po wymianie opon.
hmmmm podjąłem decyzję że wrzucę tam właśnie silnik 1.8t z a4 nie musze przerabiac łap co jest dziwne a reszta idzie z górki ;3 gaz nw nadal czy jest tam opłacalny ale to się okaże w trakcie mocowania go czy bd warto go założyć czy też nie wolałbym takiego silnika nie gazować bo szkoda hmmm to dziekuję Wam wszystkim za odpowiedzi jak coś będę pisał a dzisiaj zaczynam wyciągać stary silnik w częściach wstawie potem relacje zdj Jeszcze raz dziękuję wiele pomogliście Panowie
- quattroBandit
- Audi 80 Klub
- Posty: 903
- Rejestracja: 18 lip 2013, 15:10
z tym się nie zgodzę, tylko instalacja kosztowna...Jeżeli interesuje Cię posiadanie gazu w aucie, to o 7A ( 2.3 20V ) radzę Ci zapomnieć
w swojej masz dość małe, wypadałoby przynajmniej 276x25 wstawić z 2,8. wystarczy jarzma, zaciski, tarcze i klocki zmienić Jak chcesz większe, to już trzeba kombinować, ale temat do zrobieniaDaFaq pisze:zmienić hamulce... (?) tzn na nowe czy jak?
mityDaFaq pisze:wolałbym takiego silnika nie gazować bo szkoda
a to akurat najrozsądniejsze, ze wszystkich wymienionych potrafi być najoszczędniejszy...DaFaq pisze:wrzucę tam właśnie silnik 1.8t z a4
-
- Forum Audi 80
- Posty: 2
- Rejestracja: 15 paź 2014, 22:21
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
juniormater, co podbijasz, nie wiem czy zauważyłeś ale temat od ponad roku nie ruszany
a tu macie ciekawy temat na temat swapu https://audi80.pl/allprzekladka-siln ... t74698.htm
a tu macie ciekawy temat na temat swapu https://audi80.pl/allprzekladka-siln ... t74698.htm