Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[Wszystkie]SWAP 80b4 mozliwe ?

Wszystko inne co nie pasuje do w/w kategori a jest związane z silnikami benzynowymi i LPG
ODPOWIEDZ
DaFaq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 10 cze 2013, 12:38
Lokalizacja: Toruń

[Wszystkie]SWAP 80b4 mozliwe ?

Post autor: DaFaq » 10 cze 2013, 12:57

Witajcie ! Mam takie małe zapytanko co do 80-tki b4 z 92r ... mam tam 2.0e 115km ale silnik niestety zdechł ;x niech odpoczywa w olejowym raju :) ale chcę dokonać swapa na tzw. 2.3 20v lub v6 2.6/2.8 ale słyszałem od wielu osób że się nie da... O.o podobno wystarczy przerobić mocowania i wiązkę przewodów ew. pociągnąć ustawić rozrząd podpiąć mój gaz zalać olejem, chłodniczym itd. paliwkiem i odpalić i działa... Pytanie do Was czy aby napewno te silniki po przerobieniu moich mocowań bd pasowały i działały? Dużo jest tych przeróbek/duży koszt? jeżeli się da to na co uważać przy zakupie któregoś z Tych silników i jaki najlepiej wybrać? żeby spasował się z gazem, miał moc, dobre przyśpieszenie i był mało awaryjny? Z góry dziękuję za porady :)
Ostatnio zmieniony 10 cze 2013, 22:08 przez DaFaq, łącznie zmieniany 1 raz.
Audicka 80 b4 2.0e 115km 92r niestety zdechł silnik :(

Awatar użytkownika
P_F
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 66
Rejestracja: 16 sty 2008, 16:20
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

Post autor: P_F » 10 cze 2013, 16:41

kolego proponuje zamiast zadawać tyle pytań troszeczkę poszukać, bo jest tutaj tego sporo
odpowiem Ci, że się da, z 2.0 na 2.3 nie będzie dużo przeróbek, a przy tym wysokich kosztów, z 2.6/2.8 już będzie troszkę gorzej i drożej, jedna i druga przeróbka jest opisana na forum tylko się trochę rozglądnij :)
:arrow: Jadę powoli..ale wciąż przed Tobą <ok>
Obrazek

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 10 cze 2013, 17:01

DaFaq pisze:chcę dokonać swapa na tzw. 2.3 20v lub v6 2.6/2.8 ale słyszałem od wielu osób że się nie da..
Da się, wszystko się da, możesz sobie zeswapować nawet V10 ;-)

Jeżeli interesuje Cię posiadanie gazu w aucie, to o 7A ( 2.3 20V ) radzę Ci zapomnieć, pozostaje 2.6 i 2.8.

Zdecydowanie lepszym wyborem będzie 2.8, 2.6 to kibel który jedzie o wiele gorzej a pali tak samo jak 2.8. Generalnie nie licz na jakieś zabójcze moce swapując w 2.8.

Potrzebny Ci kompletny silnik z wiązką, musisz przerobić łapę, ponieważ w R4 masz inaczej, wypadało by zmienić hamulce. Przednie sanki też musisz zmienić na takie z mocowaniem pod 2 poduszki skrzyni, szczerze nie jest to konieczność ale z racji masy silnika i mocy należało by.

2.8 bardzo dobrze współpracuje z gazem ( sekwencja ) oraz ma w miarę przyspieszenie. Koszta zależne są od tego za ile kupisz silnik, co będziesz chciał zmienić a co zostawić stare, i czy będziesz robił to sam czy komuś zlecał. Tyle ;-)

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 10 cze 2013, 17:35

DaFaq, _uwaga
WRC is for boys.
Group B was for men.

DaFaq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 10 cze 2013, 12:38
Lokalizacja: Toruń

Post autor: DaFaq » 10 cze 2013, 22:13

ogólnie 2.3 nie sprawdza się z gazem? ew. mógłbym przeżyć bez gazu ale nadal szukam najmniej awaryjnego z nich :) mocą pewnie 2.3 najlepszy z tych co wymieniałem ;> czyli tak kupić silnik z wiązką sanki zmienić hamulce... (?) tzn na nowe czy jak? a jak wyglądałoby tam spalanie między 2.3 a 2.8 i oczywiście w porównaniu do mojego starego 2.0??;>
Audicka 80 b4 2.0e 115km 92r niestety zdechł silnik :(

Awatar użytkownika
orsa_83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 686
Rejestracja: 14 gru 2011, 01:32
Lokalizacja: Kraków

Post autor: orsa_83 » 10 cze 2013, 23:51

DaFaq pisze:ogólnie 2.3 nie sprawdza się z gazem?
Poczytaj tematy o pięciocylindrowcach na forum. Masa problemów z tym motorem wynika często tylko i wyłącznie z instalacji LPG.
https://audi80.pl/silniki-pieciocylindrowe-vf78.htm
DaFaq pisze:mocą pewnie 2.3 najlepszy z tych co wymieniałem ;> czyli tak kupić silnik z wiązką sanki zmienić hamulce... (?) tzn na nowe czy jak? a jak wyglądałoby tam spalanie między 2.3 a 2.8 i oczywiście w porównaniu do mojego starego 2.0??;>
Tutaj znajdziesz FAQ o silnikach w A80 (spalanie, osiągi etc.):
https://audi80.pl/faq-nie-wiesz-jaki ... t40070.htm

Co do hamulców, to w ABK masz to samo co w NG (2.3) i ABC (2.6). W 2.8 (AAH) występowały już chyba hamulce dwutłoczkowe, gdzie masz większą tarczę i inny zacisk.

Co do mocowania to koledzy już się wypowiedzieli. Podobnie jeśli chodzi o wiązkę i ogólnie osprzęt silnika.

Pozdrawiam
Jest :arrow: Coupe Quattro 8B 1992 2.8 AAH
Było :arrow: Cabrio 8G 1996 2.6 V6
Było :arrow: Limo 8C 1991 2.3 NG

Awatar użytkownika
juba
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 780
Rejestracja: 15 paź 2012, 23:28
Lokalizacja: Polkowice

Post autor: juba » 11 cze 2013, 00:16

A nie lepszym rozwiązaniem było by włożenie silnika 1.8T AEB
80 B3 1.8 [DZ]
80 B3 1.9 [SD]
80 B2a 1.3 [EP]
A4 B5 2.5TDI [AFB]
80 B4 2.0 [ABT]
Golf 78' 1.1 [FA]
80 B4 2.0 [ABK]

DaFaq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 10 cze 2013, 12:38
Lokalizacja: Toruń

Post autor: DaFaq » 11 cze 2013, 09:42

1.8T AEB? hmmm nawet o nim nie slyszalem ;x orsa_83 pytanko jak u Cb sie sprawuje 2.3NG??;> jak to z kosztami eksploatacji i spalaniem w rzeczywistosci?
Audicka 80 b4 2.0e 115km 92r niestety zdechł silnik :(

Awatar użytkownika
orsa_83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 686
Rejestracja: 14 gru 2011, 01:32
Lokalizacja: Kraków

Post autor: orsa_83 » 11 cze 2013, 09:58

DaFaq pisze:1.8T AEB? hmmm nawet o nim nie slyszalem ;x orsa_83 pytanko jak u Cb sie sprawuje 2.3NG??;> jak to z kosztami eksploatacji i spalaniem w rzeczywistosci?
1.8T AEB to silnik z A4, który jest dość popularny na forum i polecany przez wszystkich jako bezawaryjny i podatny na zwiększanie mocy. Powstał nawet specjalny wątek dla kolegów zainteresowanych swapem na ten motor, a w nim wypowiadali się magicy, którzy ogarnęli temat. Szczegóły tutaj: https://audi80.pl/allprzekladka-siln ... t74698.htm

Co do NG, to mój silnik jest dość młody duszą (nie wiekiem) i większych problemów mi nie sprawia. Jedyny kłopot to falujące obroty, które mnie dopadły, podobnie jak chyba każdego posiadacza NG (tutaj ew. koszty naprawy mogą być spore z racji dostępności części i mnogości problemów, które mogą Cię spotkać) ;-) O padających w tym wieku czujnikach nie wspominam, bo to powiedzmy małe piwo, ale generalnie jestem zadowolony z tego pięciocylindrowca :mrgreen: Jeśli chodzi o spalanie, to u mnie to będzie nieco więcej niż standardowe z racji posiadania 4-biegowego automatu, więc ja muszę liczyć 9,5L/100km w górę. Zobaczymy jak to się zmieni po wymianie opon.
Jest :arrow: Coupe Quattro 8B 1992 2.8 AAH
Było :arrow: Cabrio 8G 1996 2.6 V6
Było :arrow: Limo 8C 1991 2.3 NG

DaFaq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 10 cze 2013, 12:38
Lokalizacja: Toruń

Post autor: DaFaq » 12 cze 2013, 09:59

hmmmm podjąłem decyzję że wrzucę tam właśnie silnik 1.8t z a4 :D nie musze przerabiac łap co jest dziwne :D a reszta idzie z górki ;3 gaz nw nadal czy jest tam opłacalny ale to się okaże w trakcie mocowania go czy bd warto go założyć czy też nie :) wolałbym takiego silnika nie gazować bo szkoda :) hmmm to dziekuję Wam wszystkim za odpowiedzi jak coś będę pisał a dzisiaj zaczynam wyciągać stary silnik w częściach :D wstawie potem relacje zdj :P Jeszcze raz dziękuję wiele pomogliście Panowie :)
Audicka 80 b4 2.0e 115km 92r niestety zdechł silnik :(

Awatar użytkownika
quattroBandit
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 903
Rejestracja: 18 lip 2013, 15:10

Post autor: quattroBandit » 26 lip 2013, 22:34

Jeżeli interesuje Cię posiadanie gazu w aucie, to o 7A ( 2.3 20V ) radzę Ci zapomnieć
z tym się nie zgodzę, tylko instalacja kosztowna...
DaFaq pisze:zmienić hamulce... (?) tzn na nowe czy jak?
w swojej masz dość małe, wypadałoby przynajmniej 276x25 wstawić z 2,8. wystarczy jarzma, zaciski, tarcze i klocki zmienić ;) Jak chcesz większe, to już trzeba kombinować, ale temat do zrobienia
DaFaq pisze:wolałbym takiego silnika nie gazować bo szkoda :)
mity
DaFaq pisze:wrzucę tam właśnie silnik 1.8t z a4 :D
a to akurat najrozsądniejsze, ze wszystkich wymienionych potrafi być najoszczędniejszy... ;)
If it's got tits or wheels, sooner or later, it'll give ya trouble.

Audi 80 1,6 - swap 2,3 10v /ex "gruz"
Audi 80 1,6TD /ex "szarańcza"
Audi 80 quattro 16v - dla żony :) , "owca"
Audi 90 quattro 20v - dla zabawy, "krowa"

majtkiquatro
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 15 paź 2014, 22:21

Post autor: majtkiquatro » 16 paź 2014, 14:35

DaFaq, Witam, przeczytałem że pojąłeś się przekładki abk na aeb, jestem ciekawy gdzie to zrobiłeś i czy wszystko wyszło jak założyłeś?
jestem nowy;-)

juniormater
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 03 paź 2014, 19:45

Post autor: juniormater » 09 gru 2014, 17:22

podbijam pytanie wyżej.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 09 gru 2014, 20:18

juniormater, co podbijasz, nie wiem czy zauważyłeś ale temat od ponad roku nie ruszany

a tu macie ciekawy temat na temat swapu https://audi80.pl/allprzekladka-siln ... t74698.htm
WRC is for boys.
Group B was for men.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga