DaFaq pisze:chcę dokonać swapa na tzw. 2.3 20v lub v6 2.6/2.8 ale słyszałem od wielu osób że się nie da..
Da się, wszystko się da, możesz sobie zeswapować nawet V10
Jeżeli interesuje Cię posiadanie gazu w aucie, to o 7A ( 2.3 20V ) radzę Ci zapomnieć, pozostaje 2.6 i 2.8.
Zdecydowanie lepszym wyborem będzie 2.8, 2.6 to kibel który jedzie o wiele gorzej a pali tak samo jak 2.8. Generalnie nie licz na jakieś zabójcze moce swapując w 2.8.
Potrzebny Ci kompletny silnik z wiązką, musisz przerobić łapę, ponieważ w R4 masz inaczej, wypadało by zmienić hamulce. Przednie sanki też musisz zmienić na takie z mocowaniem pod 2 poduszki skrzyni, szczerze nie jest to konieczność ale z racji masy silnika i mocy należało by.
2.8 bardzo dobrze współpracuje z gazem ( sekwencja ) oraz ma w miarę przyspieszenie. Koszta zależne są od tego za ile kupisz silnik, co będziesz chciał zmienić a co zostawić stare, i czy będziesz robił to sam czy komuś zlecał. Tyle
