[ABT] Wyciek płynu chłodzącego z pod króćca przy głowicy.
[ABT] Wyciek płynu chłodzącego z pod króćca przy głowicy.
Macie jakiś opracowany patent na problem w temacie? Co roku muszę wymieniać króciec i już tak trzy razy. Powierzchnia króćca stykająca się głowicą odkształca się i cieknie z pod oringa. Jest jakiś sposób by zaradzić temu na kilka lat?
Polecam użycie pasty uszczelniającej Victor Reinz - Reinzosil. Żadne tam silikony - to nic nie daje (sprawdzałem wielokrotnie).
Pastę nakładasz w rowek króćca, potem nakładasz o-ring, na o-ring też dajesz pastę i składasz. Nie dokręcaj za mocno - do lekkiego oporu, daj paście związać kilka godzin, potem dokręć jeszcze nieco i możesz odpalać.
Nawiasem mówiąc - montowałem w ten sposób różne króćce f-my Topran Hans-Pries i do dzisiaj nie ma żadnych wycieków.
Pastę nakładasz w rowek króćca, potem nakładasz o-ring, na o-ring też dajesz pastę i składasz. Nie dokręcaj za mocno - do lekkiego oporu, daj paście związać kilka godzin, potem dokręć jeszcze nieco i możesz odpalać.
Nawiasem mówiąc - montowałem w ten sposób różne króćce f-my Topran Hans-Pries i do dzisiaj nie ma żadnych wycieków.
Działam przy samochodzie sam, często korzystam z forum - nie jestem tzw. gawędziarzem-bajkopisarzem, bez obawpEndrju pisze:wogóle miałeś kiedyś z tym doczynienie ?? czy na innym forum przeczytałeś i snujesz informacje ten kruciec jest na oringu i składa go sie na sucho.
A czy Ty widziałeś może kiedyś na własne oczy jak wygląda powierzchnia głowicy w miejscu styku z tym króćcem w 20-letnim samochodzie ? Ma pełno wżerów od płynu chłodniczego, nawet po solidnym przeszlifowaniu papierem ściernym i oczyszczeniu.pEndrju pisze:widziałeś jak wygląda zużyty zamiennik ??
Złóż to na sucho na sam o-ring - z nowym zestawem z ASO, a gwarantuje Ci że bedzie ciekło. Twój patent sprawdziłby się w nowym samochodzie, ale nie w 20-letnim. Pasta jest niezbędna, bo niweluje te wżery.
Odkształca się bo dokręca króciec prawdopodobnie za mocno. A dokręca mocno bo mu cieknie (więc pewnie dociąga). Ale przyczyną samą w sobie mogą być prawdopodobnie wżery na głowicy (każdy 20-letni samochód bedzie miał podobne wżery).
Króciec nie odkształca się ot tak, tylko dlatego że jest za mocno dociągnięty. Tym bardziej że dokręcany jest raptem na 2 śruby po przekątnej, a nie np. 4 (co dawałoby lepszy docisk).
Króciec nie odkształca się ot tak, tylko dlatego że jest za mocno dociągnięty. Tym bardziej że dokręcany jest raptem na 2 śruby po przekątnej, a nie np. 4 (co dawałoby lepszy docisk).
Tulejki chronią plastik przed pęknięciem przy zbyt mocnym dokręceniu. Dodatkowo usztywniają śrubę i króciec nie będzie się przesuwał. Powierzchnie styku trzeba posmarować odpowiednim silikonem i poczekać aż wyschnie. Wspominał o tym tomek 83 Sam tez to przerabiałem i do tej pory zero wycieków. Najszybciej odkształcają się najtańsze zamienniki. ( Topran, hans pries )pEndrju pisze:za mocno dociągnięty?? ciekawe od czego są w nim tulejki dystansowe :?:
Widzę, że dyskusja rozgorzała na dobre.
No więc oryginalny króciec OE 048121145B kosztuje w ASO 58 zł. Trochę drogo jak za taki kawałek tworzywa sztucznego. Znalazłem taki MEYLE. I chyba wspomogę się pastą o której pisał tomek83. Bo te TOPRANY znacząco się odkształcają.
Króćce wymienione, w tym uszczelnione pastą REINZOSIL. Na razie układ chłodzenia szczelny.
No więc oryginalny króciec OE 048121145B kosztuje w ASO 58 zł. Trochę drogo jak za taki kawałek tworzywa sztucznego. Znalazłem taki MEYLE. I chyba wspomogę się pastą o której pisał tomek83. Bo te TOPRANY znacząco się odkształcają.
Króćce wymienione, w tym uszczelnione pastą REINZOSIL. Na razie układ chłodzenia szczelny.
Ostatnio zmieniony 11 lis 2013, 21:58 przez Spicymir, łącznie zmieniany 1 raz.