
I jeszcze jedno jak sprawdzic czy zaplon jest dobrze ustawiony ?
dobrze jest to zrobic i przeczyscic benzyna ektrakcyjna, bo domyslam sie, ze nie masz zrobionej wolnej odmy wiec znajac zycie caly dolot, razem z talerzem przeplywki masz ufajdany...kyuubi1990 pisze:czyli proponujesz rozebrac cala to gume co idzie od przeplywomierza ?
kyuubi1990 pisze:I jeszcze jedno jak sprawdzic czy zaplon jest dobrze ustawiony ?
dan197 pisze:Witam chce cos napisac na temat ustawienia zaplonu w audi80 b4 z silnikiem 2.3NG. Przy uzyciu lampy stroboskopowej-silnik musi byc rozgrzany do normalnej temp pracy tj ok 90st podlaczamy lampe uruchamiamy silnik oczywiscie musi pracowac na benzynie najpierw sprawdzamy bez zwierania zlacz w gniazdach w skrzynce bezpiecznikow znaki na kole beda nam migotac i bedzie wrazenie ze pracuje nierowno a jesli ustawimy tak na 15st tj bez zworki to wtedy kat wyprzedzenia wynosi ponad 20st.Teraz bierzemy drucik laczymy ze soba dwa wewnetrzne piny z gniazd diagnostycznych w skrzynce bezpiecznikow i wtedy po uprzednim ustawieniu tj bez zworki nie widac wogole znakow trzeba przekrecic aparat w prawo co opuznia zaplon i ustawic na 15st i ta jest prawidlowo .Drugi sposob tj bez lampy sciagamy kopulke i palec wyciagamy oslonke aparatu zakladamy palec i ustawiamy znak na kole zamachowym na 15 st i bierzemy np ekierke kladziemy na aparacie rowno z wycietym znakiem i patrzymy czy pokrywa nam sie ze srodkiem palca jesli nie to ustawiamy odpowiednio aparat.Ekierka jest poto zeby prostopadle wskazywala srodek palca do wyciecia.Dodam jeszcze ze palec musi byc na pierwszym cylindrze.Ijuz mamy ustawiony zaplon zycze powodzenia.