Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9TDI, 1Z] Nieprzyjemny zapach w kabinie

maryjann
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 236
Rejestracja: 12 kwie 2007, 13:22
Lokalizacja: Katowice

[B4 1.9TDI, 1Z] Nieprzyjemny zapach w kabinie

Post autor: maryjann » 30 cze 2013, 19:07

Witam, mam problem polegający na nieprzyjemnym zapachu w kabinie. Otworzyłem maskę i zauważyłem że przy zaworze EGR a dolotem od turbiny jest wypustka lub nie wiem jak to nazwać i jak przykładam palec to czuć jak wypycha spaliny które prawdopodobnie wdycham w aucie. Moje pytanie czy to ma być gdzieś podłączone czy zatkane ?
Ostatnio zmieniony 01 lip 2013, 15:38 przez maryjann, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Jarek3601
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 269
Rejestracja: 25 gru 2008, 12:18
Lokalizacja: Łomża

Post autor: Jarek3601 » 30 cze 2013, 19:13

w 1Z powinno być to zaślepione, możesz to zrobić kawałkiem przewodu i wkręcić w niego śrubkę, zacisnąć opaskami i będzie dobrze
ewentualnie można tutaj podłączyć manometr do ciśnienia ładowania.


Zaślep także egr to nie będzie tam spalin tylko powietrze zasilające silnik.

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 30 cze 2013, 19:39

maryjann pisze:Moje pytanie czy to ma być gdzieś podłączone czy zatkane ?
Zatkane.
A nie czujesz spadku mocy, tam Ci ucieka powietrze pompowane przez turbinę.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 30 cze 2013, 19:48

Prawidłowo jest zaślepione, tam podłącza sie wężyk od manometru i sprawdza się ciśnienie doładowania.

elbula
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 621
Rejestracja: 12 lis 2012, 23:22
Lokalizacja: prochowice

Post autor: elbula » 30 cze 2013, 19:49

tak jak wyżej powinno byc zatkane tzn zaślepion

maryjann
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 236
Rejestracja: 12 kwie 2007, 13:22
Lokalizacja: Katowice

Post autor: maryjann » 01 lip 2013, 15:56

Bardzo dziękuje za odpowiedzi, co do spadku mocy to może mam słabszą a co do uszczelki przy kolektorze to gdzie mam tego szukać ?
A co do zaślepienia EGR to muszę poczytać jak to zrobić.

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 01 lip 2013, 19:11

maryjann pisze:a co do uszczelki przy kolektorze to gdzie mam tego szukać ?
Kolektory masz po prawej stronie silnika, Turbina siedzi na wydechowym, wyżej masz dolotowy, oba przykręcone do głowicy.

bartusgo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 439
Rejestracja: 12 sty 2013, 19:15
Lokalizacja: Giżycko

Post autor: bartusgo » 01 lip 2013, 21:55

ja robiłęm ostatnio kolektor ssacy (wymieniałem uszczelke) bo ciekło spod i smierdziało spalonym olejem w audiczce ale to zrobilem sam a i bez dobrych kluczy nie podchodz :P zajeło mi to dużo czasu ;p ja nie wykrecalem turbiny bo jak masz zmiar wykrecic turbine to ciezka sprawa poniewa sruby sa mocno zapieczone od temperatury <ok> wiec nie raadze :P

[ Dodano: 2013-07-01, 21:58 ]
https://audi80.pl/b4-1zczyszczenie-k ... t56131.htm ja korzystałem z tego opisu i mi bardzo pomógł <ok>

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 01 lip 2013, 23:29

W sumie tego nie widać ale może cieknie ci z uszczelki pod pokrywą zaworów albo mocno leje od spodu turbo (chociaż obstawiam to pierwsze). A że jest tam ciasno to ciężko zobaczyć czy leje spod pokrywy zaworów. Zobacz jak olej (czy ubywa).

maryjann
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 236
Rejestracja: 12 kwie 2007, 13:22
Lokalizacja: Katowice

Post autor: maryjann » 04 lip 2013, 11:47

Co do oleju to na 10.000 km dolewam tak tylko 1,2 litra. Bo co 10.000 km wymieniam olej i filtr. A więc źle chyba nie ma ? Zaślepiłem te powietrze i teraz parę dni pojeżdżę i zobaczę czy nadal nie przyjemnie pachnie.

elbula
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 621
Rejestracja: 12 lis 2012, 23:22
Lokalizacja: prochowice

Post autor: elbula » 04 lip 2013, 15:18

maryjann pisze:Co do oleju to na 10.000 km dolewam tak tylko 1,2 litra. Bo co 10.000 km wymieniam olej i filtr. A więc źle chyba nie ma ? Zaślepiłem te powietrze i teraz parę dni pojeżdżę i zobaczę czy nadal nie przyjemnie pachnie.
ja wymieniam co 12 tys i ubedzie może może z 0,5l swoje lata ma to gdzies tam go ubywa
po kubnie zmieniłem oring pod chlodniczka oleju i uszczelke pod klawerą zmieniłem cos tam sie pociło a tak jak piszesz ty i koledzy jak tam gdzies kapie olej na cieple gorace elementy to moze cos smrolić

maryjann
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 236
Rejestracja: 12 kwie 2007, 13:22
Lokalizacja: Katowice

Post autor: maryjann » 15 lip 2013, 00:32

Witam, jeżdżę już kilka dni i nie czuję już zapachu nieprzyjemnego ale zauważyłem że od strony lewej silnika poci się. Zrobię zdjęcia i pokaże o co chodzi i się dowiem co porobić by było OK.
A takie pytanie od góry silnik jest przykręcony 3 śrubami i widzę że z nich też się poci czy jak bym górę rozkręcił wyczyścił i założył nową uszczelkę to było by wszystko OK ? Czy jednak coś trzeba więcej robić ?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 15 lip 2013, 06:17

A takie pytanie od góry silnik jest przykręcony 3 śrubami i widzę że z nich też się poci czy jak bym górę rozkręcił wyczyścił i założył nową uszczelkę to było by wszystko OK ? Czy jednak coś trzeba więcej robić ?
nie silnik a o pokrywę zaworów pewnie Ci chodziło. Jeśli w miejscu gdzie jest ta uszczelka Ci się poci to wymiana jej powinna pomóc.

maryjann
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 236
Rejestracja: 12 kwie 2007, 13:22
Lokalizacja: Katowice

Post autor: maryjann » 03 sie 2013, 00:09

Po przejechaniu kilku tras zauważyłem że nadal jest nie miły zapach w samochodzie ale nie cały czas jak to było wcześniej lecz tylko jak jadę pod górę i redukuję biegi to wtedy nawet widać jak dym wpada przez nawiewy. Potem jak już jadę na prostej wszystko jest ok czyli nie śmierdzi. Co to może być ?

Co do PieterB - tak masz rację chodziło mi o pokrywę zaworów ale umyłem te wycieki i popatrzę gdzie się pojawią by je zlikwidować.

Awatar użytkownika
_Dave
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 502
Rejestracja: 13 lut 2011, 21:36
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: _Dave » 03 sie 2013, 06:32

siema :) ja powiem ze mam mokro przy silniku "tu i tam", odma jest puszczona kolo pompy wspomagania ale nie czuje w kabinie niczego mimo ze chyba powinienem :mrgreen: , wg mnie gdzies sie to przedostaje kanałami albo masz w nich cos smierdzacego, albo one same sa nie szczelne

jak podniesiesz maske, pompa hamulcowa, za nia z prawej strony jest "przejscie" do kabiny, u mni jest zatkane taka guma, sprawdz to miejsce, jest tez guma na przwodach nagrzewnicy ktore wchodza do kokpitu ale tam ciezko jest zalookac co i jak

czytam temat ale nie znalazlem czym ci smierdzi, chyba ze jestem slepy :P i czuc to ze wszystkich kanalow czy np tylko po ktorejs ze stron?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Turbiny i układ dolotowy”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl