[80 B4 ABK]czujnik temperatury - niebieski
- Kelis.Zx145
- Forum Audi 80
- Posty: 625
- Rejestracja: 19 lis 2009, 19:19
- Lokalizacja: Szamotuły / Poznań
- Kontakt:
witam otóż nie mam tego ogarniętego nadal.. nawet nie wiedziałem, że już tyle czasu minęło jak tak jeżdże :shock:
teraz mam wpięty wentylator cały czas i działa prawidłowo, ale nie znasz dnia ani godziny kiedy pewnie znowu się sam włączy
mam nadzieję, że zajmę się tym raz a dobrze w najbliższym czasie..
teraz mam wpięty wentylator cały czas i działa prawidłowo, ale nie znasz dnia ani godziny kiedy pewnie znowu się sam włączy
mam nadzieję, że zajmę się tym raz a dobrze w najbliższym czasie..
[B4] Problem ze wskaźnikiem temp. płynu
Witam, w sobote pojawił się problem wskaźnika temperatury płynu, a mianowicie stoi w miejscu.
Może ktoś wie co może mu dolegać? Czujnik padł? Czy może problem z lutami?
Może ktoś wie co może mu dolegać? Czujnik padł? Czy może problem z lutami?
Witajcie - ja z kolei mam taki problem
Czujnik niebieski (z tego co zdążyłem się już zorientować to czujnik temp silnika) mam wypięty odkąd kupiłem auto. Kiedyś go wpiąłem i auto oszalało. Nie chciało jechać- ja mu gazu a ono zaczęło zwalniać, za chwile trochę popuściło, potem znowu zdławiło, "zajączkowało". No nie było szans ujechać w takim stanie nawet kilkuset metrów. Jak czujnik odpiąłem, to wszystko ok - auto jedzie jak powinno. Wpiąłem znowu, auto się dławi... Wypiąłem - jedzie...
Myślę sobie ZEPSUTY CZUJNIK, więc kupiłem nowy i... dalej to samo na nowym czujniku dalej identyczne objawy.
Co to może być ?
P.S. Była mowa o obrotach - u mnie wolne obroty to 1200 czasem (właśnie nie wiem skąd się to bierze) po zapaleniu silnika stoją przy 1000, ale najczęściej mam 1200...
Czujnik niebieski (z tego co zdążyłem się już zorientować to czujnik temp silnika) mam wypięty odkąd kupiłem auto. Kiedyś go wpiąłem i auto oszalało. Nie chciało jechać- ja mu gazu a ono zaczęło zwalniać, za chwile trochę popuściło, potem znowu zdławiło, "zajączkowało". No nie było szans ujechać w takim stanie nawet kilkuset metrów. Jak czujnik odpiąłem, to wszystko ok - auto jedzie jak powinno. Wpiąłem znowu, auto się dławi... Wypiąłem - jedzie...
Myślę sobie ZEPSUTY CZUJNIK, więc kupiłem nowy i... dalej to samo na nowym czujniku dalej identyczne objawy.
Co to może być ?
P.S. Była mowa o obrotach - u mnie wolne obroty to 1200 czasem (właśnie nie wiem skąd się to bierze) po zapaleniu silnika stoją przy 1000, ale najczęściej mam 1200...
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Czujnik ktoś wypiął bo nie poradził sobie z resztą.
Skoro na niebieskim źle chodzi do sprawdzenia:
miernik do ręki, 2000mV zakres i do zbadania sonda lambda (ma skakać od 0 do 1V).
Znając życie muli ponieważ sterownik obcina paliwo ze względu na złe wskazania sondy.
Martwią mnie tylko te podwyższone wolne obroty za co będą odpowiedzialne:
1. Silnik krokowy do przemycia (moczenia w nafcie jakieś 24h plus obowiązkowe późniejsze smarowanie).
2. Po silniku krokowym jeżeli nie będzie reakcji do sprawdzenia szczelność.
Ale o tym też było już trochę na forum. Dobrze poczytać.
Skoro na niebieskim źle chodzi do sprawdzenia:
miernik do ręki, 2000mV zakres i do zbadania sonda lambda (ma skakać od 0 do 1V).
Znając życie muli ponieważ sterownik obcina paliwo ze względu na złe wskazania sondy.
Martwią mnie tylko te podwyższone wolne obroty za co będą odpowiedzialne:
1. Silnik krokowy do przemycia (moczenia w nafcie jakieś 24h plus obowiązkowe późniejsze smarowanie).
2. Po silniku krokowym jeżeli nie będzie reakcji do sprawdzenia szczelność.
Ale o tym też było już trochę na forum. Dobrze poczytać.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 606
- Rejestracja: 14 wrz 2013, 20:56
- Lokalizacja: Łódź
Kupiłem dzisiaj ten czujnik i co mi będzie potrzebne do jego wymiany ?
[ Dodano: 2013-11-01, 12:02 ]
mam jeszcze pytanie czy w całym tym temacie o tym niebieskim czujniku ,chodzi o takie coś http://allegro.pl/czujnik-temperatury-w ... 33437.html bo nie wiem czy dobrze kupiłem
[ Dodano: 2013-11-01, 12:02 ]
mam jeszcze pytanie czy w całym tym temacie o tym niebieskim czujniku ,chodzi o takie coś http://allegro.pl/czujnik-temperatury-w ... 33437.html bo nie wiem czy dobrze kupiłem
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
cinu77, na tym forum jest to już z milion razy napisane, trzeba tylko poszukać
no ale proszę po raz milion i jeden
- przy 0°C 5000...6500 om
- przy 10°C 3300...4500 om
- przy 20°C 2200...3000 om
- przy 30°C 1500...2000 om
- przy 40°C 1000...1400 om
- przy 50°C 700...950 om
- przy 60°C 540...680 om
- przy 70°C 400...500 om
- przy 80°C 275...375 om
- przy 90°C 200...275 om
- przy 100°C 150...225 om
no ale proszę po raz milion i jeden
- przy 0°C 5000...6500 om
- przy 10°C 3300...4500 om
- przy 20°C 2200...3000 om
- przy 30°C 1500...2000 om
- przy 40°C 1000...1400 om
- przy 50°C 700...950 om
- przy 60°C 540...680 om
- przy 70°C 400...500 om
- przy 80°C 275...375 om
- przy 90°C 200...275 om
- przy 100°C 150...225 om
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
zakres jest uzależniony od wielkości jakie będziesz mierzył, akurat w tym przypadku można zejść na zakres 2000 Ω o ile masz takicinu77 pisze:tylko mi powiedz jak ma być ustawiony omomierz ?
no wychodzi na to że tak, o ile faktycznie temp było 20 stopnicinu77 pisze: czy ten mój wynik co napisałem jest ok ?