[B3] Qpe 2.5TDI MEINE PUCFIK - Sprzedany,
plan jest taki żeby się wybrać ale raczej nie zdążę golfem obutym już w cztery pędzone łapy,
ewentualnie przyjadę się pobawić i miło spędzić czas pucfikiem, no chyba że jeszcze nie zacznę przeżucać silnika , bo będę się bawił z nadwoziem, i wtedy może jeszcze raz FWD się pobawię, ale chyba już tym razem jak sobie trzecią z kolei pompę złożę to iście z piekła rodem
na zęby trzeba będzie uważać.
żeby nie dostać byłką koksu
a tutaj takie efekty dzisejszych pomiarów auta:
0-100- 8.5-9s mierzone według logów grupy 06
do dopracowania jest jeszcze technika ruszania , z miejsca, i prawdopodobnie za krótka skrzynka powoduje taki kiepski czas bo jak się ruszy tylko to już trzeba dwójkę wrzucać...
a taki oto wykres wygenerował "paint"
auto z kierowcą ( czyli mną) i około 30l paliwa z wagą 1350KG
mierzone na czwartym biegu:
Uploaded with ImageShack.us
dla tych którzy zaraz powiedza żę nie ma rewelacji, nie ma, i nie bedzie ale proszę pamiętać że mimo softu, wtryski są tylko 195-tki z AAT i dlatego tak to wygląda, a moment jest mały i tak ukształtowany ze względu na małe wtryski i turbo WG, ostatecznie jest K14 z AEL'a ponieważ większe K16 okazało się być wadliwe ale niestety tylko taka była możliwość wymiany.
z nowości będzie manetka tempomatu, nie tylko od parady...
ewentualnie przyjadę się pobawić i miło spędzić czas pucfikiem, no chyba że jeszcze nie zacznę przeżucać silnika , bo będę się bawił z nadwoziem, i wtedy może jeszcze raz FWD się pobawię, ale chyba już tym razem jak sobie trzecią z kolei pompę złożę to iście z piekła rodem
na zęby trzeba będzie uważać.
żeby nie dostać byłką koksu
a tutaj takie efekty dzisejszych pomiarów auta:
0-100- 8.5-9s mierzone według logów grupy 06
do dopracowania jest jeszcze technika ruszania , z miejsca, i prawdopodobnie za krótka skrzynka powoduje taki kiepski czas bo jak się ruszy tylko to już trzeba dwójkę wrzucać...
a taki oto wykres wygenerował "paint"
auto z kierowcą ( czyli mną) i około 30l paliwa z wagą 1350KG
mierzone na czwartym biegu:
Uploaded with ImageShack.us
dla tych którzy zaraz powiedza żę nie ma rewelacji, nie ma, i nie bedzie ale proszę pamiętać że mimo softu, wtryski są tylko 195-tki z AAT i dlatego tak to wygląda, a moment jest mały i tak ukształtowany ze względu na małe wtryski i turbo WG, ostatecznie jest K14 z AEL'a ponieważ większe K16 okazało się być wadliwe ale niestety tylko taka była możliwość wymiany.
z nowości będzie manetka tempomatu, nie tylko od parady...
plan jest nie na 210-tki tylko na albo 0,224mm albo już z grubej rury 290-tki, ale tu chyba jednak odpuszczę bo zadużo zmian by wymagał sam silnik...
na pewno turbo trzeba dać inne bo na tym już jest za mało powietrza...
a mocy mało, może nie tyle samej mocy ale momentu jest jak dla mnie sporo za mało, ot jako codzienne auto jeszcze od biedy by było ale tu znów mały bagażnik mnie boli...
narazie muszę pompę w golfie zbudować kolejną, i jakieś turbo tutaj wykombinować które zapewni lepszy przepływ
mały REEDIT:
zmiana pompy na AEL'owską przyniosła takie efekty:
Uploaded with ImageShack.us
mimo że moment zmalał o jakieś 30Nm jedzie się nieporównywalnie lepiej,
przyspieszenie 0-100km/h zmalało do granicy 7-7,5s
trzeba szukać wtrysków od AEL'a
na pewno turbo trzeba dać inne bo na tym już jest za mało powietrza...
a mocy mało, może nie tyle samej mocy ale momentu jest jak dla mnie sporo za mało, ot jako codzienne auto jeszcze od biedy by było ale tu znów mały bagażnik mnie boli...
narazie muszę pompę w golfie zbudować kolejną, i jakieś turbo tutaj wykombinować które zapewni lepszy przepływ
mały REEDIT:
zmiana pompy na AEL'owską przyniosła takie efekty:
Uploaded with ImageShack.us
mimo że moment zmalał o jakieś 30Nm jedzie się nieporównywalnie lepiej,
przyspieszenie 0-100km/h zmalało do granicy 7-7,5s
trzeba szukać wtrysków od AEL'a
narazie tniemy koszta jak sie da, a i tak się szykuje pad turbiny .
zaczyna wyć i puszczać narazie nie wielkie ilości oleju, ale jednak.
jak juz będę zmieniał to pasuje zmienić na coś co ma większe możliwości i wytrzymałość.
jako że foto relacje dośc długo zaniedbałem:
tutaj sprawca całego zamieszania ze sprzęgłem:
tutaj następca:
tutaj sprawczyni tego że auto niechciało jechac w górnych obrotach:
w silnikach gdzie mamy już nastawniki indukcyjne powinna być fala DE 007.
tak auto wyglądało na setupie zimowym:
przybyła ori listwa gumowa na przednią krawędź maski od B3, w stanie bdb.
a tutaj parę fotek z rezania tempomatu:
na obecnaj fali mam wrażenie że mimo mniejszej dawki pedał gazu przy spokojnej jeździe jest delikatniej traktowany dzieki czemu auto mniej spali ale na ocenę spalanie trzeba poczekać bo narazie jest za wcześnie.
jak do tej pory spalanie mieściło się w granicach maksymalnie do 8,5l ale to już trzeba się było naprawdę starać.
zaczyna wyć i puszczać narazie nie wielkie ilości oleju, ale jednak.
jak juz będę zmieniał to pasuje zmienić na coś co ma większe możliwości i wytrzymałość.
jako że foto relacje dośc długo zaniedbałem:
tutaj sprawca całego zamieszania ze sprzęgłem:
tutaj następca:
tutaj sprawczyni tego że auto niechciało jechac w górnych obrotach:
w silnikach gdzie mamy już nastawniki indukcyjne powinna być fala DE 007.
tak auto wyglądało na setupie zimowym:
przybyła ori listwa gumowa na przednią krawędź maski od B3, w stanie bdb.
a tutaj parę fotek z rezania tempomatu:
na obecnaj fali mam wrażenie że mimo mniejszej dawki pedał gazu przy spokojnej jeździe jest delikatniej traktowany dzieki czemu auto mniej spali ale na ocenę spalanie trzeba poczekać bo narazie jest za wcześnie.
jak do tej pory spalanie mieściło się w granicach maksymalnie do 8,5l ale to już trzeba się było naprawdę starać.
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
Teraz mały filmik z Turlania sie do 140 km/h
niestety narazie na wiecej nie pozwalają malutkie dysze <osohozi> <osohozi> <osohozi>
trzeba będzie stare wtryski <palma> , i myślę że wtedy sie sytuacja poprawi i będzie można co nieco poprawić i kolejny raz przeprowadzić edycję softu u Mistrza Kostrza.
<ok>
no i po majóvwce...
na tych ustawieniach i małych wtryskiwaczach auto robiło tylko 17,6s i czasy bardzo powtarzalne także zrobiłem tylko cztery przejazdy na czas bo uznałem że szkoda auta męczyć, a tutaj takie dwa filmiki z wietrzenia torów...
stan na dzień dzisiejszy...
a to ostatni odpał na K14 z AEL'a...
i mała paczusia ważąca nieco ponad 30Kg
a tu jej zawartość
swap skrzyni biegów FHN i turbo na K24-7000, ale w trochę innym wykonaniu niż się wszyscy spodziewają
jest bez zewnętrznego zaworu WG. czuć że auto dostało mimo braku zmian w sofcie delikatnie więcej mocy u góry, jak i reakcja na pedał gazu jest lepsza.
, turbo zaczyna wstawać od 1500rpm.
ciśnienie jest dużo stabilniejsze niż na K14, trzyma się cały czas w okolicach 1.0bara, bez charakterystycznego dla Boscha overboostu.
byłoby wszystko ładnie i pięknie, ale żeby nie było za różowo zmieniłem skrzynię z krótkiej DHL na długą FHN.
wcześńiej przy 100km/h było około 2300-2500rpm, i przy 3000rpm około 120-125km/h
teraz na piątce przy 100km/h mamy 2000rpm a przy 3000rpm około 150-155km/h
to co się poprawiło po zmianie turbo weszło znów w długą skrzynię <osohozi>
niby nie dużo a różnica w jeździe kolosalna, przedewszystkim znacnzie ciszej, liczę też na całkiem zauważalną różnicę w spalaniu.
jak będzie czas pokaże.
mogę polecić każdemu kto szuka naprawdę długiej skrzyni. jednak druga strona medalu to zauważalnie gorsze przyspieszenie, na czwartym i piątym biegu, jednak 290Nm nawet jak na tą budę do codziennej jazdy to zdecydowanie za mało, przy takiej skrzynce biegów.
jak będę miał chwilę czasu zrobię "pomiar mocy" i pomiar przyspieszeń do 100km/h i elastyczności,
szczerze to spodziewałem się po znacząco większych rozmiarach turbiny w porównaniu do K14 sporo większego laga, a po za tym że zaczyna coś kolwiek pompować dopiero przy 1500rpm to już od momentu rozpoczęcia pompowania reakcja jest już sporo szybsza niż to miało miejsce w ori turbinie.
generalnie polecam każdemu.
niestety narazie na wiecej nie pozwalają malutkie dysze <osohozi> <osohozi> <osohozi>
trzeba będzie stare wtryski <palma> , i myślę że wtedy sie sytuacja poprawi i będzie można co nieco poprawić i kolejny raz przeprowadzić edycję softu u Mistrza Kostrza.
<ok>
no i po majóvwce...
na tych ustawieniach i małych wtryskiwaczach auto robiło tylko 17,6s i czasy bardzo powtarzalne także zrobiłem tylko cztery przejazdy na czas bo uznałem że szkoda auta męczyć, a tutaj takie dwa filmiki z wietrzenia torów...
stan na dzień dzisiejszy...
a to ostatni odpał na K14 z AEL'a...
i mała paczusia ważąca nieco ponad 30Kg
a tu jej zawartość
swap skrzyni biegów FHN i turbo na K24-7000, ale w trochę innym wykonaniu niż się wszyscy spodziewają
jest bez zewnętrznego zaworu WG. czuć że auto dostało mimo braku zmian w sofcie delikatnie więcej mocy u góry, jak i reakcja na pedał gazu jest lepsza.
, turbo zaczyna wstawać od 1500rpm.
ciśnienie jest dużo stabilniejsze niż na K14, trzyma się cały czas w okolicach 1.0bara, bez charakterystycznego dla Boscha overboostu.
byłoby wszystko ładnie i pięknie, ale żeby nie było za różowo zmieniłem skrzynię z krótkiej DHL na długą FHN.
wcześńiej przy 100km/h było około 2300-2500rpm, i przy 3000rpm około 120-125km/h
teraz na piątce przy 100km/h mamy 2000rpm a przy 3000rpm około 150-155km/h
to co się poprawiło po zmianie turbo weszło znów w długą skrzynię <osohozi>
niby nie dużo a różnica w jeździe kolosalna, przedewszystkim znacnzie ciszej, liczę też na całkiem zauważalną różnicę w spalaniu.
jak będzie czas pokaże.
mogę polecić każdemu kto szuka naprawdę długiej skrzyni. jednak druga strona medalu to zauważalnie gorsze przyspieszenie, na czwartym i piątym biegu, jednak 290Nm nawet jak na tą budę do codziennej jazdy to zdecydowanie za mało, przy takiej skrzynce biegów.
jak będę miał chwilę czasu zrobię "pomiar mocy" i pomiar przyspieszeń do 100km/h i elastyczności,
szczerze to spodziewałem się po znacząco większych rozmiarach turbiny w porównaniu do K14 sporo większego laga, a po za tym że zaczyna coś kolwiek pompować dopiero przy 1500rpm to już od momentu rozpoczęcia pompowania reakcja jest już sporo szybsza niż to miało miejsce w ori turbinie.
generalnie polecam każdemu.
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
Hmmm kawał dobrej roboty to chyba mało powiedziane:) gratulacje za to wszystko co robisz, naprawdę wielki szacunek, u mnie uroiła się myśl ze tez chce mieć coś podobnego i A6 idzie na bok a motorownia 2,5 TDI R5 AEL zagości w moim bezdaszniku także jeśli nie masz nic przeciwko pozawracam ci trochę głowę jak ruszę z pracami:) ??
tak i to dużo dłużżżżższszszszszaaaaaaaapawelrybak15 pisze:Czyżby skrzynia FHN była dłuższa od BAA ?
generalnie polecam komuś kto ma silnik elastyczny ze sporym momentem i przedeszystkim długo-skokowy, inaczej problemy z panewkami gwarantowane.
do TD-ka bym tej skrzyni na pewno nie włożył.\ taka DHL czy BAA ewentualnie APL jest idealna, do tych zastosowań.
do silnika 1.6TD za to polecałbym skrzynkę AMK z piątką nieco krótszą od AKM lub nawet od takiej AKM. otrzymujemy wtedy skrzynkę o długości pośredniej pomiędzi BAA a APL
ale odrazu mówię że trzeba sobie dźwig lub żurawik załatwić do wkładania tego klocka z jednoczenym dostępem od dołu silnka bo ze zwględu na napęd pompy wtryskowej mamy mocno utrudnioną możliwość manewrowania silnikem w celu połączenia ze skrzynią biegów i osadzenia silnika na poduszkach. jest poprostu za ciężki na szarpanie się z nim w rękach...audki pisze: także jeśli nie masz nic przeciwko pozawracam ci trochę głowę jak ruszę z pracami:) ??