[All] ET - tolerancja, wybór, wartości
- WujoKurczak
- Forum Audi 80
- Posty: 21
- Rejestracja: 19 kwie 2012, 14:10
- Lokalizacja: Sopot/Mwo
Też mam pytanie - przy moim zawiasie, czyli -35/30mm zestaw jak niżej
parametry felg:
przód 17x8 et60
tył 17x9 et60
dystanse:
na tyle 25 mm, na przodzie 30 mm
opony:
opona tył 215/45, przód 205/45
Wg. mnie przy takim zestawie całość powinna w miarę licować się z błotnikami, pytanie tylko czy od wewnętrznej strony z tyłu nic nie będzie haratać ? O przód jestem spokojny.
Z góry dzięki za pomoc.
parametry felg:
przód 17x8 et60
tył 17x9 et60
dystanse:
na tyle 25 mm, na przodzie 30 mm
opony:
opona tył 215/45, przód 205/45
Wg. mnie przy takim zestawie całość powinna w miarę licować się z błotnikami, pytanie tylko czy od wewnętrznej strony z tyłu nic nie będzie haratać ? O przód jestem spokojny.
Z góry dzięki za pomoc.
Felgi RH ZW1. Póki co dostałem dane od sprzedającego, więc zmiany rantów nie brałem pod uwagę. Zresztą wizualnie mi odpowiadają, więc pewnie ich dotykać nie będę. Póki co na felgach są opony 205/40. Co do dystansów, to liczyłem je podpierając się kalkulatorem http://www.felgi.pl/narzedzia-do-felg/k ... r-et-felgi i co do tyłu to rozbieżności między Twoimi, a moimi kalkulacjami są niewielkie, natomiast co do przodu to dystans wg. Ciebie powinien być 2x większy i nie za bardzo rozumiem dlaczego, także prośba o wyjaśnienie tego na ludzki rozum, bo dalej upierać się będę przy tych 3 cm podpierając się kalkulatorem z linku (obecny setup et 35, 17x8,5 ... i jest na milimetry schowana za błotnik).Kolczat pisze:przod 6cm dystansu tyl 3 cm dystansu i tak bedzie wszystko pasowac i bedzie na rowno z blotnikami... spisales parametry z felg, czy liczyles po zmianie rantow? ilu czesciowa felga?
Pytanie odnośnie opon 205/40. Wg Ciebie warto je zostawić czy zmienić przy 9J na 215/45 i przy 8J na 205/45. Wiem, że wg. Ciebie profil to max 40, żeby to "wyglądało", natomiast mi zależy tez na tym, żeby koło biorąc pod uwagę średnicę nie było za małe i żeby przy obniżeniu -35/30 mm nie było jakiejś mega dziury pomiędzy kołem a błotnikiem.
Z góry dzięki za pomoc
- Kolczat
- Forum Audi 80
- Posty: 7532
- Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
- Imię: Marcin
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG+lpg
- Lokalizacja: Lędziny
- Kontakt:
pierwsza moja wypowiedz odniosla sie do parametrow ktore napisales, sa one blednie podane, sprzedajacy przeczytal Ci to co jest wybite na bębnorotorze, natomiast et zmienia sie za kazdym razem ze zmiana rantow, moim zdaniem oba bębnotoroy wyszly z fabryki w 8J i do takiej szerokosci byly wybite odsadzenia
dziwi mnie jedynia ta kwestia:
przyjmujac ze 17x8J ma et60, to wiec musialbys uzyskac et0 zeby kolo sie w miare wyrownalo z blotnikiem, co daje wspomniane wyzej 6cm dystansu
17x9J ma et35(+/-)2, wiec 10mm dystans ustawi felge na rowni z blotnikiem, badz ja delikatnie wysunie...
co do opon to nie pisalem nic bo to co podales przy Twoim obnizeniu bedzie optymalne
sluchaj, jak felgi w dobrej cenie to bierz, przymierzysz na aucie i bedziesz w 100% pewny jak one sie zachowuja i gdzie ile dystansu trzeba dodac, ja moje wymiary opieram na budzie cabrio, ktora ma delikatnie szersze blotniki z tylu
dziwi mnie jedynia ta kwestia:
jak ja mialem brocki 17x8,5 i et13 to wtedy bylo na rowni z blotnikiem, natomiast przy et35 bylo by schowane z dobre 2 centy...orsa_83 pisze:obecny setup et 35, 17x8,5 ... i jest na milimetry schowana za błotnik
przyjmujac ze 17x8J ma et60, to wiec musialbys uzyskac et0 zeby kolo sie w miare wyrownalo z blotnikiem, co daje wspomniane wyzej 6cm dystansu
17x9J ma et35(+/-)2, wiec 10mm dystans ustawi felge na rowni z blotnikiem, badz ja delikatnie wysunie...
co do opon to nie pisalem nic bo to co podales przy Twoim obnizeniu bedzie optymalne
sluchaj, jak felgi w dobrej cenie to bierz, przymierzysz na aucie i bedziesz w 100% pewny jak one sie zachowuja i gdzie ile dystansu trzeba dodac, ja moje wymiary opieram na budzie cabrio, ktora ma delikatnie szersze blotniki z tylu
Hmm ... jesli możesz to sam oceń ze zdjęcia bo, masz w Tym dużo większe doświadczenie niż ja:Kolczat pisze: dziwi mnie jedynia ta kwestia:jak ja mialem brocki 17x8,5 i et13 to wtedy bylo na rowni z blotnikiem, natomiast przy et35 bylo by schowane z dobre 2 centy...orsa_83 pisze:obecny setup et 35, 17x8,5 ... i jest na milimetry schowana za błotnik
przyjmujac ze 17x8J ma et60, to wiec musialbys uzyskac et0 zeby kolo sie w miare wyrownalo z blotnikiem, co daje wspomniane wyzej 6cm dystansu
17x9J ma et35(+/-)2, wiec 10mm dystans ustawi felge na rowni z blotnikiem, badz ja delikatnie wysunie...
Co do kół, to cena jak na stan jest w miarę ok, więc trochę ponegocjuję i oby dobrze się skończyło <ok>
P.S. Dzięki wielkie za pomoc Kolczat
- Kolczat
- Forum Audi 80
- Posty: 7532
- Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
- Imię: Marcin
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG+lpg
- Lokalizacja: Lędziny
- Kontakt:
widzisz jak wspominalem o brockach to mowilem o przedniej osi
czyli na podstawie przymierzonego przez Ciebie brocka, mozesz walic w et23 wtedy bedziesz mial praktycznie w tym samym miejscu zw1 na tylnej osi, wszystko sie rozchodzi jakie bedzie poczatkowe et bez dystansow, nie mam dzis glowy do liczenia i to et35 w 9J jakos mi nie pasuje
czyli na podstawie przymierzonego przez Ciebie brocka, mozesz walic w et23 wtedy bedziesz mial praktycznie w tym samym miejscu zw1 na tylnej osi, wszystko sie rozchodzi jakie bedzie poczatkowe et bez dystansow, nie mam dzis glowy do liczenia i to et35 w 9J jakos mi nie pasuje
panowie Kolczat i Orsa_83 nie dojdziecie do porozumienia z et poniewaz buda b4 sedan/avant a buda cabrio inaczej osadza felgi (w cabrio budowa zawieszenia bądż błotnika pozwala na szersza felge ,bądz mniejsze et. Może się myle jeśli tak to mnie poprawcie.
[ Dodano: 2014-02-03, 23:21 ]
btw 9 cali z et 35 zrówna się na równo z tylnymi błotnikami (zewnetrzną częścią) w b4 sedan /avant. mniejsze et spowoduje wystawanie felgi poza obrys auta.
[ Dodano: 2014-02-03, 23:21 ]
btw 9 cali z et 35 zrówna się na równo z tylnymi błotnikami (zewnetrzną częścią) w b4 sedan /avant. mniejsze et spowoduje wystawanie felgi poza obrys auta.
Mam kilka pytań
1) Pytanie o przednią i tylną oś w sedanie B4 - odległość od płaszczyzny piasty do krawędzi błotnika jest taka sama? czy na tylnej osi piasta jest może bardziej schowana? robiłem pomiar z nowymi felgami i chcę się upewnić.
2) jaka jest średnica piasty w B4 sedan? Nie mam obecnie auta, a potrzebowałbym ten wymiar, żeby skompletować parametry do dystansów? To 127 mm, które mi chodzi po głowie, czy jest to inna wartość?
3) setup 2 tlg 8 cali felga, 1,5 cala rotor, et60 - dystans 25 mm na przodzie + 30 mm na tyle? wg mnie powinno być w miarę na równi z błotnikami. Prośba do bardziej doświadczonych w temacie o ew. skorygowanie, za co z góry wielkie dzięki
1) Pytanie o przednią i tylną oś w sedanie B4 - odległość od płaszczyzny piasty do krawędzi błotnika jest taka sama? czy na tylnej osi piasta jest może bardziej schowana? robiłem pomiar z nowymi felgami i chcę się upewnić.
2) jaka jest średnica piasty w B4 sedan? Nie mam obecnie auta, a potrzebowałbym ten wymiar, żeby skompletować parametry do dystansów? To 127 mm, które mi chodzi po głowie, czy jest to inna wartość?
3) setup 2 tlg 8 cali felga, 1,5 cala rotor, et60 - dystans 25 mm na przodzie + 30 mm na tyle? wg mnie powinno być w miarę na równi z błotnikami. Prośba do bardziej doświadczonych w temacie o ew. skorygowanie, za co z góry wielkie dzięki