Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[All] ET - tolerancja, wybór, wartości

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
WujoKurczak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 19 kwie 2012, 14:10
Lokalizacja: Sopot/Mwo

Post autor: WujoKurczak » 01 cze 2013, 23:29

Dziekuje Panie Michale:)
Mozesz mi podrzucic na pw skad moge zalatwic czesci do gleby?:)

[ Dodano: 2013-06-04, 03:58 ]
Panowie a do tych felg koniecznie dystanse 15mm? Nie mozna wrzucic 20 albo 30 mm?:>

Tigeros
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2842
Rejestracja: 22 lip 2009, 03:00
Imię: Karol
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Radom

Post autor: Tigeros » 30 lip 2013, 11:29

mam pytanko, jak to z tyłu będzie wyglądać 10jx17 et20, chyba będzie ciężko?

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 30 lip 2013, 11:31

bardzo ciezko, u mnie w cabrio wystawalo 22mm, w sedanie moze wystawac ponad 30-35mm

Tigeros
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2842
Rejestracja: 22 lip 2009, 03:00
Imię: Karol
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Radom

Post autor: Tigeros » 30 lip 2013, 13:38

:-/ dzięki Kolczat, tak właśnie myślałem, że będzie grubo wystawać.

Awatar użytkownika
binekbnk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 149
Rejestracja: 05 wrz 2012, 22:48
Lokalizacja: Sidra BSK

Post autor: binekbnk » 30 lip 2013, 13:46

Co powiecie o 16x9j et 15 w nadwoziu Coupe b3 typ89?

Tigeros
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2842
Rejestracja: 22 lip 2009, 03:00
Imię: Karol
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Radom

Post autor: Tigeros » 01 sie 2013, 23:55

a jeszcze pytanko, jak to wygląda od środka bo wiem, że wystawać będzie, a założę je bez dystansu? nie będzie nic haczyć? (10j et20)

binekbnk, będzie Ci ciut wystawać to 9j, tam są o ile się nie mylę jeszcze węższe błotniki niż w b4

Awatar użytkownika
orsa_83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 686
Rejestracja: 14 gru 2011, 01:32
Lokalizacja: Kraków

Post autor: orsa_83 » 15 sty 2014, 01:51

Też mam pytanie - przy moim zawiasie, czyli -35/30mm zestaw jak niżej

parametry felg:
przód 17x8 et60
tył 17x9 et60

dystanse:
na tyle 25 mm, na przodzie 30 mm

opony:
opona tył 215/45, przód 205/45

Wg. mnie przy takim zestawie całość powinna w miarę licować się z błotnikami, pytanie tylko czy od wewnętrznej strony z tyłu nic nie będzie haratać :-P ? O przód jestem spokojny.

Z góry dzięki za pomoc.

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 15 sty 2014, 06:52

przod 6cm dystansu tyl 3 cm dystansu i tak bedzie wszystko pasowac i bedzie na rowno z blotnikami... spisales parametry z felg, czy liczyles po zmianie rantow? ilu czesciowa felga?

Awatar użytkownika
orsa_83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 686
Rejestracja: 14 gru 2011, 01:32
Lokalizacja: Kraków

Post autor: orsa_83 » 15 sty 2014, 18:57

Kolczat pisze:przod 6cm dystansu tyl 3 cm dystansu i tak bedzie wszystko pasowac i bedzie na rowno z blotnikami... spisales parametry z felg, czy liczyles po zmianie rantow? ilu czesciowa felga?
Felgi RH ZW1. Póki co dostałem dane od sprzedającego, więc zmiany rantów nie brałem pod uwagę. Zresztą wizualnie mi odpowiadają, więc pewnie ich dotykać nie będę. Póki co na felgach są opony 205/40. Co do dystansów, to liczyłem je podpierając się kalkulatorem http://www.felgi.pl/narzedzia-do-felg/k ... r-et-felgi i co do tyłu to rozbieżności między Twoimi, a moimi kalkulacjami są niewielkie, natomiast co do przodu to dystans wg. Ciebie powinien być 2x większy i nie za bardzo rozumiem dlaczego, także prośba o wyjaśnienie tego na ludzki rozum, bo dalej upierać się będę przy tych 3 cm podpierając się kalkulatorem z linku (obecny setup et 35, 17x8,5 ... i jest na milimetry schowana za błotnik).

Pytanie odnośnie opon 205/40. Wg Ciebie warto je zostawić czy zmienić przy 9J na 215/45 i przy 8J na 205/45. Wiem, że wg. Ciebie profil to max 40, żeby to "wyglądało", natomiast mi zależy tez na tym, żeby koło biorąc pod uwagę średnicę nie było za małe i żeby przy obniżeniu -35/30 mm nie było jakiejś mega dziury pomiędzy kołem a błotnikiem.

Z góry dzięki za pomoc

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 16 sty 2014, 06:58

pierwsza moja wypowiedz odniosla sie do parametrow ktore napisales, sa one blednie podane, sprzedajacy przeczytal Ci to co jest wybite na bębnorotorze, natomiast et zmienia sie za kazdym razem ze zmiana rantow, moim zdaniem oba bębnotoroy wyszly z fabryki w 8J i do takiej szerokosci byly wybite odsadzenia

dziwi mnie jedynia ta kwestia:
orsa_83 pisze:obecny setup et 35, 17x8,5 ... i jest na milimetry schowana za błotnik
jak ja mialem brocki 17x8,5 i et13 to wtedy bylo na rowni z blotnikiem, natomiast przy et35 bylo by schowane z dobre 2 centy...

przyjmujac ze 17x8J ma et60, to wiec musialbys uzyskac et0 zeby kolo sie w miare wyrownalo z blotnikiem, co daje wspomniane wyzej 6cm dystansu
17x9J ma et35(+/-)2, wiec 10mm dystans ustawi felge na rowni z blotnikiem, badz ja delikatnie wysunie...

co do opon to nie pisalem nic bo to co podales przy Twoim obnizeniu bedzie optymalne

sluchaj, jak felgi w dobrej cenie to bierz, przymierzysz na aucie i bedziesz w 100% pewny jak one sie zachowuja i gdzie ile dystansu trzeba dodac, ja moje wymiary opieram na budzie cabrio, ktora ma delikatnie szersze blotniki z tylu

Awatar użytkownika
orsa_83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 686
Rejestracja: 14 gru 2011, 01:32
Lokalizacja: Kraków

Post autor: orsa_83 » 16 sty 2014, 10:01

Kolczat pisze: dziwi mnie jedynia ta kwestia:
orsa_83 pisze:obecny setup et 35, 17x8,5 ... i jest na milimetry schowana za błotnik
jak ja mialem brocki 17x8,5 i et13 to wtedy bylo na rowni z blotnikiem, natomiast przy et35 bylo by schowane z dobre 2 centy...

przyjmujac ze 17x8J ma et60, to wiec musialbys uzyskac et0 zeby kolo sie w miare wyrownalo z blotnikiem, co daje wspomniane wyzej 6cm dystansu
17x9J ma et35(+/-)2, wiec 10mm dystans ustawi felge na rowni z blotnikiem, badz ja delikatnie wysunie...
Hmm ... jesli możesz to sam oceń ze zdjęcia bo, masz w Tym dużo większe doświadczenie niż ja:
Obrazek

Co do kół, to cena jak na stan jest w miarę ok, więc trochę ponegocjuję i oby dobrze się skończyło <ok>

P.S. Dzięki wielkie za pomoc Kolczat

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 16 sty 2014, 11:07

widzisz jak wspominalem o brockach to mowilem o przedniej osi

czyli na podstawie przymierzonego przez Ciebie brocka, mozesz walic w et23 wtedy bedziesz mial praktycznie w tym samym miejscu zw1 na tylnej osi, wszystko sie rozchodzi jakie bedzie poczatkowe et bez dystansow, nie mam dzis glowy do liczenia i to et35 w 9J jakos mi nie pasuje

Awatar użytkownika
juba
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 779
Rejestracja: 15 paź 2012, 23:28
Lokalizacja: Polkowice

Post autor: juba » 19 sty 2014, 01:27

Pytanko.
Mam felgi 2tlg Rial F1 17" 4x7.5j (rant 1.5", bęben 6") ET35 jakiej grubości zrobić adaptery, żeby dobrze spasować je na sedanie. Waham się tez co do rozmiaru opon, 195/40 czy 185/35? Rozważam też poszerzanie tyłu tylko nie wiem o ile myślę że max do 9",będzie to dobrze wyglądało?

Awatar użytkownika
Marek85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 118
Rejestracja: 24 lis 2009, 09:40
Lokalizacja: Opole

Post autor: Marek85 » 03 lut 2014, 23:15

panowie Kolczat i Orsa_83 nie dojdziecie do porozumienia z et poniewaz buda b4 sedan/avant a buda cabrio inaczej osadza felgi (w cabrio budowa zawieszenia bądż błotnika pozwala na szersza felge ,bądz mniejsze et. Może się myle jeśli tak to mnie poprawcie.

[ Dodano: 2014-02-03, 23:21 ]
btw 9 cali z et 35 zrówna się na równo z tylnymi błotnikami (zewnetrzną częścią) w b4 sedan /avant. mniejsze et spowoduje wystawanie felgi poza obrys auta.

Awatar użytkownika
orsa_83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 686
Rejestracja: 14 gru 2011, 01:32
Lokalizacja: Kraków

Post autor: orsa_83 » 04 lut 2014, 19:43

Mam kilka pytań
1) Pytanie o przednią i tylną oś w sedanie B4 - odległość od płaszczyzny piasty do krawędzi błotnika jest taka sama? czy na tylnej osi piasta jest może bardziej schowana? robiłem pomiar z nowymi felgami i chcę się upewnić.
2) jaka jest średnica piasty w B4 sedan? Nie mam obecnie auta, a potrzebowałbym ten wymiar, żeby skompletować parametry do dystansów? To 127 mm, które mi chodzi po głowie, czy jest to inna wartość?
3) setup 2 tlg 8 cali felga, 1,5 cala rotor, et60 - dystans 25 mm na przodzie + 30 mm na tyle? wg mnie powinno być w miarę na równi z błotnikami. Prośba do bardziej doświadczonych w temacie o ew. skorygowanie, za co z góry wielkie dzięki <piwo>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Koła i felgi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl