[Audi Cabrio 1.8T+] by DEDHI (film str.18)
Komplet poduszek nie jest jeszcze tak kosmicznie drogi, jakby się mogło wydawać. Za komplet zapłaciłem około 300pln. Oczywiście dochodzi do tego robocizna. W sumie łatwa jest wymiana, tylko wskazany jest podnośnik :mrgreen: Najdroższa z tego wszystkiego jest lewa (od kierowcy) która najczęściej się zrywa. Koszt lewej Febi (z śrubami) około 160pln a za tylne do skrzyni (Meyle) płaciłem około 40pln. (szt) Grzechem więc było nie zmienić kompletu
Jeżeli ktoś by potrzebował to mam prawą poduchę używaną do ABK którą oddam za browara :mrgreen: a jej stan jest na zdjęciu
@ Doraniek silnik myłem preparatem K2, mało agresywny i tak samo skuteczny :mrgreen: Ale coś za coś, bardziej agresywnego nie chciałem ze względu na przewody gumowe. Całość spłukana myjką ciśnieniową, wtyczki, kopułka zabezpieczona. Dla bezpieczeństwa wszystko wydmuchane kompresorem, szczególnie trzeba otworzyć kopułkę i dmuchnąć.Uwaga : do mycia silnik musi koniecznie być zimny Po umyciu silikon na gumy, we wtyczki i złączki preparat do poprawy styków i teraz mała tajemnica :mrgreen: elementy aluminiowe spryskałem WD40, tworzy się na nich cienki filtr nie korodują i nie utleniają ( nie pojawiają się białe plamy) i ładnie się świecą <ok>
Jeżeli ktoś by potrzebował to mam prawą poduchę używaną do ABK którą oddam za browara :mrgreen: a jej stan jest na zdjęciu
@ Doraniek silnik myłem preparatem K2, mało agresywny i tak samo skuteczny :mrgreen: Ale coś za coś, bardziej agresywnego nie chciałem ze względu na przewody gumowe. Całość spłukana myjką ciśnieniową, wtyczki, kopułka zabezpieczona. Dla bezpieczeństwa wszystko wydmuchane kompresorem, szczególnie trzeba otworzyć kopułkę i dmuchnąć.Uwaga : do mycia silnik musi koniecznie być zimny Po umyciu silikon na gumy, we wtyczki i złączki preparat do poprawy styków i teraz mała tajemnica :mrgreen: elementy aluminiowe spryskałem WD40, tworzy się na nich cienki filtr nie korodują i nie utleniają ( nie pojawiają się białe plamy) i ładnie się świecą <ok>
Igor ma bardzo dobre zniżki, bo zwykle wszystkie części wychodziły od niego taniej niż inni na forum znajdywali. A za jedną poduchę do V6 krzyczeli 300zł, a duo chciał chyba 250zł za używaną
Ja akurat miałem zepsutą tylko tą gumę od przodu silnika, ale ona 8zł kosztowała z poliuretanu Ale Igor potrzebuje jednej pod silnik.
Ja akurat miałem zepsutą tylko tą gumę od przodu silnika, ale ona 8zł kosztowała z poliuretanu Ale Igor potrzebuje jednej pod silnik.
trochę tematów się uzbierało więc skrobnę co i jak :mrgreen: Zresztą jak robić to albo dobrze albo wcale... a jak mówią specjaliści: jak pić to chlać, jak rzygać to po co całą wannę :lol:
nowy grill RS2 (wersja dla ubogich )
wymiana sondy lamba czyli mod Manfred10
wymiana szkła obudowy zegarów dodatkowych i licznika głównego (stare były porysowane i popękane)
zmiana koloru panelu radia jvc
wymiana amortyzatorów klapy bagażnika
wymiana listwy chromowanej + mechanizmu otwierania dachu z zamkami
wymiana uszczelki drzwi kierowcy
wymiana trójkąta ostrzegawczego (był połamany)
wymiana czujnika temperatury oleju
nowy grill RS2 (wersja dla ubogich ) Jest to hybryda 2 grili: oryginalny Audi i Kamei. Mod mnie prawie wykończył bo zmarnowałem na niego około 100 godzin pracy. W tym obróbka, przygotowanie, szlifowanie, malowanie i tak kilkanaście razy aż do gotowego stanu. Trudność polegała na tym że grill od kamei jest na siatce stalowej a nie aluminiowej jak zwykłe siateksy z giełdy. Wycinanie żeberek mnie ominęło bo ramkę kupiłem od Atlasa . Wszystko było spawane na gorąco. Marnie się szlifuje ten plastik Audi a i klei się jeszcze gorzej. Uzupełnianie ubytków a szczególnie znaczka Audi było bardzo pracochłonne. Znaczek ABT był produktem surowym Maszu , ja go obrobiłem, przepolerowałem i pomalowałem krawędzie. Dlaczego hybryda? bo nie widać mocowań tak jak w przypadku zwykłej przeróbki z ori grila w którym zostawia się mocowania, tutaj wykorzystałem Kamei. Minusem tego rozwiązania jest o 3-4mm bardziej wystający grill. Podoba się? czy wieś tuning?
Użyte materiały:
3 spray matowe czarne
1 spray podkładowy
klej Patex Fix do połączeń elastycznych
zestaw żywicy epoksydowej + utwardzacz + mata szklana
szpachlówka wykańczająca
spora ilość papierów ściernych różnych gradacji... producent zmarnował na te papiery małą szkółkę lasu :mrgreen: i oczywiście...
niewyobrażalna ilość alkoholu :mrgreen:
zmiana koloru panelu radia jvc
srebrny się słabo komponował więc machnąłem go w czarny mat :mrgreen:
wymiana amortyzatorów klapy bagażnika, oczywiście komplecik fabrycznie nowe, klapa śmiga jak nóweczka :mrgreen:
wymiana listwy chromowanej + mechanizmu otwierania dachu z zamkami i klamką
Moja byłą porysowana i klamka byłą zraczała a tutaj ''prawie'' nóweczka, nie śmigana. Pozdro dla Wysia
wymiana sondy lamba czyli mod Manfred10
Jeżeli nie zanudziłem was czytaniem to chciałem wam przedstawić bardzo ciekawy mod kolegi Manfred19 <ok> Samochód chodził nie tak jak powinien, chodzi mi o płynnośc obrotów przy zmianie biegów, reakcję przy odpalaniu i na ssaniu :mrgreen: a także miałem wrażenie że za dużo palił. Podejrzenie padło na sondę lamba. Po podłączeniu do komputera nie wywalało błędów ale napięcie było stałe i czasami tylko się zmieniało :shock: Okazało się że albo sonda jest walnięta albo gubiła masę. Kupiłem sondę od Fiata marea. Celowo (ortodoksi proszę nie zabiajać ponieważ poprzednia z audi długo nie pożyła a ta jest 4 przewodowa i przewód masowy jest wyprowadzony. Wystarczyło dokupić wtyczkę 4 pinową za 5 pln. Dodatkowo sonda z Fiata jest robiona przez Boscha i ma cechy audi vw, wiec oryginał tylko że dla fiata sprzedaje się za 1/3 ceny co dla Audi :-| Teraz powiem wam że samochód chodzi rewelacyjnie, bardzo czuły na ruchy gazem, chodzi bardzo płynnie, żadnego szarpania... idzie jak zły <ok> Dzięki Manfred19
tak wygląda stara sonda z Audi 3 przewodowa
A tak przewód do sondy na 4 piny ( z przewodem masowym) teraz nic nie gubi... polecam każdemu <ok>
Dalsze mody w toku...
nowy grill RS2 (wersja dla ubogich )
wymiana sondy lamba czyli mod Manfred10
wymiana szkła obudowy zegarów dodatkowych i licznika głównego (stare były porysowane i popękane)
zmiana koloru panelu radia jvc
wymiana amortyzatorów klapy bagażnika
wymiana listwy chromowanej + mechanizmu otwierania dachu z zamkami
wymiana uszczelki drzwi kierowcy
wymiana trójkąta ostrzegawczego (był połamany)
wymiana czujnika temperatury oleju
nowy grill RS2 (wersja dla ubogich ) Jest to hybryda 2 grili: oryginalny Audi i Kamei. Mod mnie prawie wykończył bo zmarnowałem na niego około 100 godzin pracy. W tym obróbka, przygotowanie, szlifowanie, malowanie i tak kilkanaście razy aż do gotowego stanu. Trudność polegała na tym że grill od kamei jest na siatce stalowej a nie aluminiowej jak zwykłe siateksy z giełdy. Wycinanie żeberek mnie ominęło bo ramkę kupiłem od Atlasa . Wszystko było spawane na gorąco. Marnie się szlifuje ten plastik Audi a i klei się jeszcze gorzej. Uzupełnianie ubytków a szczególnie znaczka Audi było bardzo pracochłonne. Znaczek ABT był produktem surowym Maszu , ja go obrobiłem, przepolerowałem i pomalowałem krawędzie. Dlaczego hybryda? bo nie widać mocowań tak jak w przypadku zwykłej przeróbki z ori grila w którym zostawia się mocowania, tutaj wykorzystałem Kamei. Minusem tego rozwiązania jest o 3-4mm bardziej wystający grill. Podoba się? czy wieś tuning?
Użyte materiały:
3 spray matowe czarne
1 spray podkładowy
klej Patex Fix do połączeń elastycznych
zestaw żywicy epoksydowej + utwardzacz + mata szklana
szpachlówka wykańczająca
spora ilość papierów ściernych różnych gradacji... producent zmarnował na te papiery małą szkółkę lasu :mrgreen: i oczywiście...
niewyobrażalna ilość alkoholu :mrgreen:
zmiana koloru panelu radia jvc
srebrny się słabo komponował więc machnąłem go w czarny mat :mrgreen:
wymiana amortyzatorów klapy bagażnika, oczywiście komplecik fabrycznie nowe, klapa śmiga jak nóweczka :mrgreen:
wymiana listwy chromowanej + mechanizmu otwierania dachu z zamkami i klamką
Moja byłą porysowana i klamka byłą zraczała a tutaj ''prawie'' nóweczka, nie śmigana. Pozdro dla Wysia
wymiana sondy lamba czyli mod Manfred10
Jeżeli nie zanudziłem was czytaniem to chciałem wam przedstawić bardzo ciekawy mod kolegi Manfred19 <ok> Samochód chodził nie tak jak powinien, chodzi mi o płynnośc obrotów przy zmianie biegów, reakcję przy odpalaniu i na ssaniu :mrgreen: a także miałem wrażenie że za dużo palił. Podejrzenie padło na sondę lamba. Po podłączeniu do komputera nie wywalało błędów ale napięcie było stałe i czasami tylko się zmieniało :shock: Okazało się że albo sonda jest walnięta albo gubiła masę. Kupiłem sondę od Fiata marea. Celowo (ortodoksi proszę nie zabiajać ponieważ poprzednia z audi długo nie pożyła a ta jest 4 przewodowa i przewód masowy jest wyprowadzony. Wystarczyło dokupić wtyczkę 4 pinową za 5 pln. Dodatkowo sonda z Fiata jest robiona przez Boscha i ma cechy audi vw, wiec oryginał tylko że dla fiata sprzedaje się za 1/3 ceny co dla Audi :-| Teraz powiem wam że samochód chodzi rewelacyjnie, bardzo czuły na ruchy gazem, chodzi bardzo płynnie, żadnego szarpania... idzie jak zły <ok> Dzięki Manfred19
tak wygląda stara sonda z Audi 3 przewodowa
A tak przewód do sondy na 4 piny ( z przewodem masowym) teraz nic nie gubi... polecam każdemu <ok>
Dalsze mody w toku...
Ostatnio zmieniony 11 lis 2013, 20:19 przez DEDHI, łącznie zmieniany 5 razy.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1567
- Rejestracja: 28 mar 2007, 13:58
- Imię: Zbyszek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: WWL