
Ale to nie o tym temat. Nie śmiećmy tu

Jest tak jak jak napisał kolega niżej. Ty masz 4 generacje czyli tzw. sekwencje.chodor pisze:no dobra... a u mnie.... czyli w STAGu-300 jest taki mikser?aldi pisze:Butla nie powinna zbytnio utrudnić odczytania bo to jest przy brzegu.
A jaki masz gaz? Jeśli I albo II generacje to nie będziesz miał odcięcia a także dzięki mikserowi lpg (zwężka) zmniejszy się vmax, bo zmniejsza on przekrój dolotu więc moc spada także na benzynie.
Ale są też stagi pod instalacje I i II generacji czyli z mikserem - stag 2l, stag 50/100/150, stag 2w, stag L, stag XLjohnybravo pisze:Jak masz Staga to masz sekwencję i pojedyncze wtryskiwacze, a nie jeden mikser w dolocie.
tak tez przeczytalem pare chwil temu , myslalem ze stag moduluje sygnal z ecu na wtryski PB ale chyba jednak przekazuje bezposrednio z ecu na wtryski gazowe,Leo pisze:Powinna, wg mnie sekwencja dawkuje paliwo i czas wtrysku na podstawie sygnałów z wtryskiwaczy, więc siłą rzeczy, jeśli odetnie wtryskiwacze przy 6500 to powinno skutkować to także nie podaniem paliwa przez wtryski gazu.
taka jest moja teoria, a zweryfikować ją może gazownik, który ustawia gaz/ zakłada kompa gazu.
johnybravo pisze:Jak jest ecu? Przecież sekwencja nie jest sterowana przez ECU PB. Mapy zbierasz posiłkując się ecu pb żeby porównać czasy wtrysków i tyle. Nic stag nie bierze z ecu podczas użytkowania, jakby tak było to byłoby super bo nie rozjeżdżało by PB jak jest spinkolona regulacja LPG.
Prędzej jest w drugą stronę. Sterownik PB non stop monitoruje silnik i jak na LPG jest ubogo to będzie zawyżał czasy PB nawet podczas pracy na PB. I w ten sposób żłopie na LPG i na PB. To LPG może porąbać mapy ecu PB niż na odwrót. Co innego jak w nowszych autach jest OBD2 i stag jest do tego podpięty, ale nie w naszych wozach raczej.
Zrobi bo istnieje coś takiego jak korekta od ciśnienia gazu, choć w stagu średnio się sprawdza. Dlatego jakiś czas temu użytkownicy lpg-forum wymusili na producencie wprowadzenie możliwości ręcznej korekcji korekty od ciśnienia gazu.johnybravo pisze:Możesz wystroić staga na tip top, zakręcić reduktor o 20%, czyli jeździć na mega ubogo a stag nic z tym nie zrobi.
Właśnie po części jest, dlatego nie można w tani sposób założyć sekwencji do mechanicznego wtrysku albo gaźnika.johnybravo pisze:Przecież sekwencja nie jest sterowana przez ECU PB.
ahaLeo pisze:Bez turbiny trudno to zrobić, ale tak, ogólnie to można . Z tym, że wtedy auto nie będzie mogło jeździć na benzynie.
haha skoro ty przy 6k obrotów masz ponad 220 na budziku... to ja chyba sunołem po autobanie z 300 =]
generalnie przy załadowanym aucie czuć różnice... ja z 3 pasażerami po ~85kg każdy czułem osłabnięcie...Poza tym przy granicach możliwości silnika znaczenie ma nawet delikatne wzniesienie oraz jak silny wiatr wieje i z której strony, jakość paliwa i ciężar niepotrzebnych rzeczy w samochodzie.