[B3 2.0 3A 113KM] Usunięcie mechanicznego wtrysku
[B3 2.0 3A 113KM] Usunięcie mechanicznego wtrysku
Witam klubowiczów!
Już od dłuższego czasu mam problemy z jazdą na LPG w moim audi... Co chwile jakieś problemy albo to gaśnie po wciśnięciu sprzęgła albo muli i i nie chce jechać, dławi się. Ostatnio pojawiły się liczne wystrzały. (Odpięcie silnika krokowego wyeliminowało gaśnięcie po wciśnięciu sprzęgła ale tylko na ciepłym silniku.) Gazownicy rozkładają ręce i mówią ze nie są w stanie nic zrobić bo to mechaniczny wtrysk itd... Zresztą sam wtrysk też nie jest w najlepszej kondycji bo gdy jest zimny silnik auto ciężko odpalić na PB, odpala i od razu gaśnie dopiero po kilku próbach i siłowaniem się z gazem żeby uzyskać minimalną ilość obrotów obrotów można normalnie jechać. Na ciepłym nie ma żadnych problemów a w zimie można zapomnieć o odpaleniu samochodu na PB... Dlatego żeby nie tracić nerwów auto zawsze było odpalane na LPG. Dlatego też myślę o całkowitym pozbyciu się wtrysku i jeżdżeniu samochodem na samym LPG
No ale co chciałem powiedzieć
Wymyśliłem sobie tak:
-Usunę z samochodu przepływomierz razem z rozdzielaczem i obudową filtra.
-Założę prostą obudowę z innego samochodu lub stożek.
-Założę jakąś zwykłą rurę dolotową.
-A na koniec najważniejsze wywale mikser i założę BLOSa.
Co wy na to? Czy w ogóle to będzie działało? Jak myślicie ma to szansę wreszcie normalnie jeździć? Byłbym bardzo wdzięczny za jakieś porady, opinie, komentarze.
Z góry dzięki! Pozdrawiam!
Już od dłuższego czasu mam problemy z jazdą na LPG w moim audi... Co chwile jakieś problemy albo to gaśnie po wciśnięciu sprzęgła albo muli i i nie chce jechać, dławi się. Ostatnio pojawiły się liczne wystrzały. (Odpięcie silnika krokowego wyeliminowało gaśnięcie po wciśnięciu sprzęgła ale tylko na ciepłym silniku.) Gazownicy rozkładają ręce i mówią ze nie są w stanie nic zrobić bo to mechaniczny wtrysk itd... Zresztą sam wtrysk też nie jest w najlepszej kondycji bo gdy jest zimny silnik auto ciężko odpalić na PB, odpala i od razu gaśnie dopiero po kilku próbach i siłowaniem się z gazem żeby uzyskać minimalną ilość obrotów obrotów można normalnie jechać. Na ciepłym nie ma żadnych problemów a w zimie można zapomnieć o odpaleniu samochodu na PB... Dlatego żeby nie tracić nerwów auto zawsze było odpalane na LPG. Dlatego też myślę o całkowitym pozbyciu się wtrysku i jeżdżeniu samochodem na samym LPG
No ale co chciałem powiedzieć
Wymyśliłem sobie tak:
-Usunę z samochodu przepływomierz razem z rozdzielaczem i obudową filtra.
-Założę prostą obudowę z innego samochodu lub stożek.
-Założę jakąś zwykłą rurę dolotową.
-A na koniec najważniejsze wywale mikser i założę BLOSa.
Co wy na to? Czy w ogóle to będzie działało? Jak myślicie ma to szansę wreszcie normalnie jeździć? Byłbym bardzo wdzięczny za jakieś porady, opinie, komentarze.
Z góry dzięki! Pozdrawiam!
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Tutaj masz podobny temat: https://audi80.pl/23ng-usuniecie-wtr ... t81930.htm
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Jak chce się też wywalić komputer sterujący mechanicznym wtryskiem i zrobić zapłon na zwykłym module trzeba by było wsadzić taki aparat. Ale jak zostawisz komputer i aby sterował zapłonem to nie musisz go zmieniać.
Podejrzewam że do 3A ciężko by było dopasować aparat z mechanizmem wyprzedzania zapłonu, bo takie są tylko na "mniejszą dziurę", musiałbyś zamówić u tokarza tulejkę aby moc go wsadzić.
Podejrzewam że do 3A ciężko by było dopasować aparat z mechanizmem wyprzedzania zapłonu, bo takie są tylko na "mniejszą dziurę", musiałbyś zamówić u tokarza tulejkę aby moc go wsadzić.
aldi, wielkie dzięki za pomoc W niedługim czasie postaram się zrealizować pomysł Wszystko zależy od jak wiadomo $ Jak tylko skompletuje wszystkie części poskładam do kupy, to wszystko opisze na forum. Może się przyda komuś takiemu jak ja co ma dość wiecznych problemów z mechanicznym wtryskiem i LPG. Wydaje mi się że alternatywa dobra bo auto jest mi niezbędne a i tak nie używam Pb.
Jeszcze raz dzięki. Pozdrawiam klubowiczów. Temat można usunąć/zamknąć.
Jeszcze raz dzięki. Pozdrawiam klubowiczów. Temat można usunąć/zamknąć.
Nie wiem czy tutaj by się to udało... Ale w 2.0 16v ACE (też na mechanicznym wtrysku) szło zrobić swapa układu wtryskowego z Golfa III Gti 2.0 16v ABF (150KM).
Cały dolot, komputer itd masz z pełnego elektronicznego wtrysku i bez problemu na LPG auto ci będzie działało i na benzynie tak samo
Musiałbyś sprawdzić tylko czy części masz zamienne pomiędzy swoim silnikiem a np ACE/ABF.
Cały dolot, komputer itd masz z pełnego elektronicznego wtrysku i bez problemu na LPG auto ci będzie działało i na benzynie tak samo
Musiałbyś sprawdzić tylko czy części masz zamienne pomiędzy swoim silnikiem a np ACE/ABF.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Masz racje. Do 3A lub AAD można by wrzucić wtrysk z ABK tak jak to się robi z ACE. Z tą różnicą że osprzęt z ABK powinien być tańszy bo jest większa podaż. Choć ABK ma klapowy przepływomierz więc gaz na mikserze może zrobić mu krzywdę. Najlepszą opcją byłaby sekwencja, tylko koszty zmiany wtrysku + sekwencyjnego gazu przerosną wartość samochodu więc raczej mało kto się zdecyduje.
Ostatnio ktoś na forum się chwalił że wrzucił wtrysk z VW 2E do AAD i za bardzo kolektor nie pasował od poprzecznego silnika. Na moją sugestię wrzucenie kolektora z ABK odpowiedział że szkoda pieniędzy (kolektor który można kupić za niecałe 60zł z wysyłką link).
EDIT
Tu jest temat: https://audi80.pl/ace-zmiana-na-digi ... htm#875992
Ostatnio ktoś na forum się chwalił że wrzucił wtrysk z VW 2E do AAD i za bardzo kolektor nie pasował od poprzecznego silnika. Na moją sugestię wrzucenie kolektora z ABK odpowiedział że szkoda pieniędzy (kolektor który można kupić za niecałe 60zł z wysyłką link).
EDIT
Tu jest temat: https://audi80.pl/ace-zmiana-na-digi ... htm#875992
tak tak choć powiem szczerze, że miałem ACE, ścięło dwa razy klina na kole pasowym, zdecydowałem się na SWAP... jednostką padlo audi 100 c4 anglik z silnikiem 2.0 ABK...
Jako że w ACE było LPG to i tutaj podpiąłem. Instalacja zwykła, reduktor BRC AT90E, śruba, mikser z dwoma wlotami gazu, klapka antywybuchowa z gumką i powiem szczerze ani razu nie było problemu z tym.
Także dobrze przemyślana instalacja, zero wiercenia jakichkolwiek klapek w obudowie filtra i auto MA ganiać na śrubie
Gdzieś był temat o przeróbce 9a jak dobrze pamiętam oznaczenie z passata B3 na ABF'a.
9a to chyba tak jak ACE. Kolesie pisali że jakby się dobrze uparł to 2 godzinki roboty i temat ogarnięty. Jeśli ktoś byłby zainteresowany to jestem w stanie coś pogrzebać... może temat uda mi się znaleźć wraz ze zdjęciami i dokładnym opisem.
tylko tam temat był jeszcze inny. Mianowicie Passat B4 w 2.0 16v miał 136KM i to był tak samo ABF a golf III w 2.0 16v ABF miał 150KM. Na to też mnie uczulali goście
Jako że w ACE było LPG to i tutaj podpiąłem. Instalacja zwykła, reduktor BRC AT90E, śruba, mikser z dwoma wlotami gazu, klapka antywybuchowa z gumką i powiem szczerze ani razu nie było problemu z tym.
Także dobrze przemyślana instalacja, zero wiercenia jakichkolwiek klapek w obudowie filtra i auto MA ganiać na śrubie
Gdzieś był temat o przeróbce 9a jak dobrze pamiętam oznaczenie z passata B3 na ABF'a.
9a to chyba tak jak ACE. Kolesie pisali że jakby się dobrze uparł to 2 godzinki roboty i temat ogarnięty. Jeśli ktoś byłby zainteresowany to jestem w stanie coś pogrzebać... może temat uda mi się znaleźć wraz ze zdjęciami i dokładnym opisem.
tylko tam temat był jeszcze inny. Mianowicie Passat B4 w 2.0 16v miał 136KM i to był tak samo ABF a golf III w 2.0 16v ABF miał 150KM. Na to też mnie uczulali goście
Miałem podobny problem w swoim ACE. Pomogło zamontowanie systemu STOP K-j który to oszukuje regulator ciśnienia wtrysku że jest hamowanie silnikiem. Wtedy też klapa przepływomierza ma opór benzyny i nie lata luźno co powodowało gaśnięcie na gazie. Auto zaczęło także odpalać na benzynie gdyż układ miał cały czas ciśnienie na benzynie i się nie zapowietrzał rozdzielacz paliwa. U niektórych ten system nie odcinał do końca paliwa na wtryskach i u mnie jest podobnie ale jest to kropla paliwa na 20 s. działania silnika i to może nawet lepiej bo jest jakieś smarowanie na gazie zaworów.
jony pisze:Miałem podobny problem w swoim ACE. Pomogło zamontowanie systemu STOP K-j który to oszukuje regulator ciśnienia wtrysku że jest hamowanie silnikiem. Wtedy też klapa przepływomierza ma opór benzyny i nie lata luźno co powodowało gaśnięcie na gazie. Auto zaczęło także odpalać na benzynie gdyż układ miał cały czas ciśnienie na benzynie i się nie zapowietrzał rozdzielacz paliwa. U niektórych ten system nie odcinał do końca paliwa na wtryskach i u mnie jest podobnie ale jest to kropla paliwa na 20 s. działania silnika i to może nawet lepiej bo jest jakieś smarowanie na gazie zaworów.
pytanie takie gdzie taki system nabyc i kto byl by w stanie go zamontowac jak trzeba>
witam wszystkich (jestem pierwszy raz na tym forum)xman pisze:Nie wiem czy tutaj by się to udało... Ale w 2.0 16v ACE (też na mechanicznym wtrysku) szło zrobić swapa układu wtryskowego z Golfa III Gti 2.0 16v ABF (150KM).
Cały dolot, komputer itd masz z pełnego elektronicznego wtrysku i bez problemu na LPG auto ci będzie działało i na benzynie tak samo
Musiałbyś sprawdzić tylko czy części masz zamienne pomiędzy swoim silnikiem a np ACE/ABF.
Trafiłem na ten temat przypadkowo i zaintrygowała mnie sprawa podmiany wtrysku ACE-ABF.
mam Audi - co prawda nie 80 ale 100 z silnikiem ACE i chciałbym w nim sekwencję ale wiadomo jak jest :mrgreen: no i tu się pojawia temat zamiany wtrysku.
Czy mógłbym prosić o więcej informacji na ten temat, jakiś opis, zwłaszcza listę elementów które będą do tej operacji potrzebne? Czy oprócz Golfa istnieją inne samochody które mogą posłużyć za dawcę?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Tutaj masz obszerniejszy temat: https://audi80.pl/ace-zmiana-na-digi ... t64066.htm