Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 2.0 3A 113KM] Usunięcie mechanicznego wtrysku

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Gibus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 18 paź 2011, 10:58

[B3 2.0 3A 113KM] Usunięcie mechanicznego wtrysku

Post autor: Gibus » 22 sie 2013, 16:44

Witam klubowiczów!

Już od dłuższego czasu mam problemy z jazdą na LPG w moim audi... Co chwile jakieś problemy albo to gaśnie po wciśnięciu sprzęgła albo muli i i nie chce jechać, dławi się. Ostatnio pojawiły się liczne wystrzały. (Odpięcie silnika krokowego wyeliminowało gaśnięcie po wciśnięciu sprzęgła ale tylko na ciepłym silniku.) Gazownicy rozkładają ręce i mówią ze nie są w stanie nic zrobić bo to mechaniczny wtrysk itd... Zresztą sam wtrysk też nie jest w najlepszej kondycji bo gdy jest zimny silnik auto ciężko odpalić na PB, odpala i od razu gaśnie dopiero po kilku próbach i siłowaniem się z gazem żeby uzyskać minimalną ilość obrotów obrotów można normalnie jechać. Na ciepłym nie ma żadnych problemów a w zimie można zapomnieć o odpaleniu samochodu na PB... Dlatego żeby nie tracić nerwów auto zawsze było odpalane na LPG. Dlatego też myślę o całkowitym pozbyciu się wtrysku i jeżdżeniu samochodem na samym LPG :)

No ale co chciałem powiedzieć :)

Wymyśliłem sobie tak:

-Usunę z samochodu przepływomierz razem z rozdzielaczem i obudową filtra.
-Założę prostą obudowę z innego samochodu lub stożek.
-Założę jakąś zwykłą rurę dolotową.
-A na koniec najważniejsze wywale mikser i założę BLOSa.

Co wy na to? Czy w ogóle to będzie działało? Jak myślicie ma to szansę wreszcie normalnie jeździć? Byłbym bardzo wdzięczny za jakieś porady, opinie, komentarze.

Z góry dzięki! Pozdrawiam!

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 22 sie 2013, 18:52


Gibus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 18 paź 2011, 10:58

Post autor: Gibus » 22 sie 2013, 20:52

Dzięki za pomoc. Kolega napisał tam jeszcze ze "Zmiana aparatu zapłonowego na taki z podciśnieniowym przyspieszeniem " - nie za bardzo rozumiem o co chodzi? i czy to konieczny zabieg?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 22 sie 2013, 22:58

Jak chce się też wywalić komputer sterujący mechanicznym wtryskiem i zrobić zapłon na zwykłym module trzeba by było wsadzić taki aparat. Ale jak zostawisz komputer i aby sterował zapłonem to nie musisz go zmieniać.
Podejrzewam że do 3A ciężko by było dopasować aparat z mechanizmem wyprzedzania zapłonu, bo takie są tylko na "mniejszą dziurę", musiałbyś zamówić u tokarza tulejkę aby moc go wsadzić.

Gibus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 18 paź 2011, 10:58

Post autor: Gibus » 24 sie 2013, 01:27

aldi, wielkie dzięki za pomoc :) W niedługim czasie postaram się zrealizować pomysł :) Wszystko zależy od jak wiadomo $ :) Jak tylko skompletuje wszystkie części poskładam do kupy, to wszystko opisze na forum. Może się przyda komuś takiemu jak ja co ma dość wiecznych problemów z mechanicznym wtryskiem i LPG. Wydaje mi się że alternatywa dobra bo auto jest mi niezbędne a i tak nie używam Pb.

Jeszcze raz dzięki. Pozdrawiam klubowiczów. Temat można usunąć/zamknąć.

xman

Post autor: xman » 28 sie 2013, 12:25

Nie wiem czy tutaj by się to udało... Ale w 2.0 16v ACE (też na mechanicznym wtrysku) szło zrobić swapa układu wtryskowego z Golfa III Gti 2.0 16v ABF (150KM).

Cały dolot, komputer itd masz z pełnego elektronicznego wtrysku i bez problemu na LPG auto ci będzie działało i na benzynie tak samo ;)


Musiałbyś sprawdzić tylko czy części masz zamienne pomiędzy swoim silnikiem a np ACE/ABF.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 28 sie 2013, 12:51

Masz racje. Do 3A lub AAD można by wrzucić wtrysk z ABK tak jak to się robi z ACE. Z tą różnicą że osprzęt z ABK powinien być tańszy bo jest większa podaż. Choć ABK ma klapowy przepływomierz więc gaz na mikserze może zrobić mu krzywdę. Najlepszą opcją byłaby sekwencja, tylko koszty zmiany wtrysku + sekwencyjnego gazu przerosną wartość samochodu więc raczej mało kto się zdecyduje.
Ostatnio ktoś na forum się chwalił że wrzucił wtrysk z VW 2E do AAD i za bardzo kolektor nie pasował od poprzecznego silnika. Na moją sugestię wrzucenie kolektora z ABK odpowiedział że szkoda pieniędzy (kolektor który można kupić za niecałe 60zł z wysyłką link).

EDIT
Tu jest temat: https://audi80.pl/ace-zmiana-na-digi ... htm#875992

xman

Post autor: xman » 29 sie 2013, 10:06

tak tak choć powiem szczerze, że miałem ACE, ścięło dwa razy klina na kole pasowym, zdecydowałem się na SWAP... jednostką padlo audi 100 c4 anglik z silnikiem 2.0 ABK...

Jako że w ACE było LPG to i tutaj podpiąłem. Instalacja zwykła, reduktor BRC AT90E, śruba, mikser z dwoma wlotami gazu, klapka antywybuchowa z gumką i powiem szczerze ani razu nie było problemu z tym.


Także dobrze przemyślana instalacja, zero wiercenia jakichkolwiek klapek w obudowie filtra i auto MA ganiać na śrubie ;)

Gdzieś był temat o przeróbce 9a jak dobrze pamiętam oznaczenie z passata B3 na ABF'a.

9a to chyba tak jak ACE. Kolesie pisali że jakby się dobrze uparł to 2 godzinki roboty i temat ogarnięty. Jeśli ktoś byłby zainteresowany to jestem w stanie coś pogrzebać... może temat uda mi się znaleźć wraz ze zdjęciami i dokładnym opisem.


tylko tam temat był jeszcze inny. Mianowicie Passat B4 w 2.0 16v miał 136KM i to był tak samo ABF a golf III w 2.0 16v ABF miał 150KM. Na to też mnie uczulali goście ;)

jony
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 10 lip 2007, 19:14
Lokalizacja: Łódź

Post autor: jony » 16 wrz 2013, 10:47

Miałem podobny problem w swoim ACE. Pomogło zamontowanie systemu STOP K-j który to oszukuje regulator ciśnienia wtrysku że jest hamowanie silnikiem. Wtedy też klapa przepływomierza ma opór benzyny i nie lata luźno co powodowało gaśnięcie na gazie. Auto zaczęło także odpalać na benzynie gdyż układ miał cały czas ciśnienie na benzynie i się nie zapowietrzał rozdzielacz paliwa. U niektórych ten system nie odcinał do końca paliwa na wtryskach i u mnie jest podobnie ale jest to kropla paliwa na 20 s. działania silnika i to może nawet lepiej bo jest jakieś smarowanie na gazie zaworów.

sokal8
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 05 mar 2014, 22:21

Post autor: sokal8 » 08 mar 2014, 23:33

jony pisze:Miałem podobny problem w swoim ACE. Pomogło zamontowanie systemu STOP K-j który to oszukuje regulator ciśnienia wtrysku że jest hamowanie silnikiem. Wtedy też klapa przepływomierza ma opór benzyny i nie lata luźno co powodowało gaśnięcie na gazie. Auto zaczęło także odpalać na benzynie gdyż układ miał cały czas ciśnienie na benzynie i się nie zapowietrzał rozdzielacz paliwa. U niektórych ten system nie odcinał do końca paliwa na wtryskach i u mnie jest podobnie ale jest to kropla paliwa na 20 s. działania silnika i to może nawet lepiej bo jest jakieś smarowanie na gazie zaworów.

pytanie takie gdzie taki system nabyc i kto byl by w stanie go zamontowac jak trzeba>

cyklonov
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 18 kwie 2014, 10:11

Post autor: cyklonov » 18 kwie 2014, 10:21

xman pisze:Nie wiem czy tutaj by się to udało... Ale w 2.0 16v ACE (też na mechanicznym wtrysku) szło zrobić swapa układu wtryskowego z Golfa III Gti 2.0 16v ABF (150KM).

Cały dolot, komputer itd masz z pełnego elektronicznego wtrysku i bez problemu na LPG auto ci będzie działało i na benzynie tak samo ;)


Musiałbyś sprawdzić tylko czy części masz zamienne pomiędzy swoim silnikiem a np ACE/ABF.
witam wszystkich (jestem pierwszy raz na tym forum)

Trafiłem na ten temat przypadkowo i zaintrygowała mnie sprawa podmiany wtrysku ACE-ABF.
mam Audi - co prawda nie 80 ale 100 z silnikiem ACE i chciałbym w nim sekwencję ale wiadomo jak jest :mrgreen: no i tu się pojawia temat zamiany wtrysku.

Czy mógłbym prosić o więcej informacji na ten temat, jakiś opis, zwłaszcza listę elementów które będą do tej operacji potrzebne? Czy oprócz Golfa istnieją inne samochody które mogą posłużyć za dawcę?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 18 kwie 2014, 10:29


ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl