Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1Z `94] - kopcenie -FILMY, nowe wątki - prośba o pomoc

Awatar użytkownika
audki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 563
Rejestracja: 24 gru 2010, 10:03
Lokalizacja: Cz-wa

Post autor: audki » 03 wrz 2013, 14:51

DanielsD pisze:A powiedzcie mi jeszcze kąt wtrysku i dawka mogły się same rozjechac czy ktoś musiał im w tym "pomóc"?
Kat ustawiasz pompa i jest ona na rozrządzie, jeśli ci się pasek wyciagnol to i zmienił się kąt.
Co do dawki w 1Z ustawiasz Vagiem a jeśli chodzi o AFN iAHU ustawiasz nastawnikiem.
Na twoim miejscu nie czekałbym tylko jechał ustawić, podjedz do mechanika który ma Vag bo inaczej tego nie ustawisz

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 03 wrz 2013, 16:56

audki pisze:Co do dawki w 1Z ustawiasz Vagiem a jeśli chodzi o AFN iAHU ustawiasz nastawnikiem.
Co Ty za bzdury wypisujesz :roll:

Awatar użytkownika
Ganimadeus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 726
Rejestracja: 17 lut 2012, 11:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Ganimadeus » 03 wrz 2013, 17:05

audki pisze:Co do dawki w 1Z ustawiasz Vagiem a jeśli chodzi o AFN iAHU ustawiasz nastawnikiem.
I w przypadku 1z, ahu czy afna dawkę ustawia się na vagu tyle na ile można jeśli więcej nie możemy wtedy na nastawniku. Oczywiście jeśli 1z jest jeszcze na starym osprzęcie to tylko nastawnik :D

DanielsD
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 54
Rejestracja: 09 cze 2012, 12:29
Lokalizacja: LB/LPU/Lubelskie

Post autor: DanielsD » 03 wrz 2013, 19:14

Jadę Panowie do MUNIORA w sobotę - chciałbym wczesniej, ale kierat. Ja tam nie wiem co czym się ustawia, czytałem tylko że kąt pompą a dawki przez VAG, ale grunt, że MUNIOR wie. A mój zetor jest na pierburgu bo ktoś gdzies pytał.

Awatar użytkownika
kamsta
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 664
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:05
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: kamsta » 03 wrz 2013, 23:07

I całe szczęście że pirburg:-) większe możliwości diagnostyki a co za tym idzie więcej można zdziałać:-)

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 04 wrz 2013, 00:06

DanielsD pisze:Jadę Panowie do MUNIORA w sobotę - chciałbym wczesniej, ale kierat. Ja tam nie wiem co czym się ustawia, czytałem tylko że kąt pompą a dawki przez VAG, ale grunt, że MUNIOR wie. A mój zetor jest na pierburgu bo ktoś gdzies pytał.
To przygotuj sie , że zetorek zostanie uzdrowiony, a jak Ci podepnie ECU z witaminka to nie zechcesz już wracać do swego sterownika <piwo>

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 04 wrz 2013, 09:23

Krzysiek 84 pisze:To przygotuj sie , że zetorek zostanie uzdrowiony, a jak Ci podepnie ECU z witaminka to nie zechcesz już wracać do swego sterownika
Zobaczymy czy się pacjent kwalifikuje do podnoszenia osiągów ,bo jak na dzień dzisiejszy ,zdarzyło się ze dwa w tak kiepskim stanie technicznym ,że tuningu bym nie polecił .Ale myślę że nie bedzie tak żle ;-)

DanielsD
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 54
Rejestracja: 09 cze 2012, 12:29
Lokalizacja: LB/LPU/Lubelskie

Post autor: DanielsD » 04 wrz 2013, 14:31

Narazie niech przestanie dymić jak lokomotywa to już mnie usatysfakcjonuje, a nawet 100% pewność co mam naprawic. Po przesiadce z ADA 1z to muscle car;) także narazie starcza, ocywiscie jak się da... nie powiem nie, ale cel wyjazdu jest inny.

No i wróciłem właśnie od kolegi MUNIORA. Autko poustawiane:
kąt wtrysku juz ok
dawki wtrysku ustawione prawie jak fabrycznie
korekcja w porządku
EGR zaślepiony już był
turbina sucha z przodu i z tyłu ładuje jak trzeba
na pewnych wtryskach jest to samo
dolot obejrzany i poprawiony
odma była wypięta coś tam dmucha lekko ale olejem nie napluła.
Praktycznie nic się nie zmieniło. Mimo ogromnego zaangażowania kolegi (swoją drogą powinien dostać tytuł forumowicza roku).
Osprzęt sprawny na sto procent i skalibrowany jak trzeba. Dolot sprawdzony szczelny.
Uszczelniacze wymieniane.
Objawy takie dymi na szaro niebiesko ale tylko na wolnych i w dolnej partii obrotów. Potem już mniej aż przestaje. Nie dymi w trakcie jazdy dopóki nie popracuje na wolnych. Postój po chwili dymi ruszanie dymi potem przestaje. Spaliny zapach jakby normalny napewno nie olejowy. Panowie co obstawiacie? No już burza mózgów.

Dodano 07.09.2013 10:29
Wizyta u MUNIORA dużo pomogła, teraz Kopciuch zapier...la 180km/h bez zająknięcia i nie chmurzy przy takiej predkosci, na więcej zbrakło miejsca. A powiedzcie czujnik temperatury ten na ECU moe mieć wpływ na skład spalin? Bo jak dla mnie to dymienie jest bardziej z ON niż czego innego? Myślicie że analiza spalin upewni mnie w 100% czym mi zetor dymi?

Awatar użytkownika
andrzej3690
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 14 sie 2011, 12:57
Lokalizacja: RDE DĘBICA

Post autor: andrzej3690 » 02 paź 2013, 16:36

witam chcialbym sie dowiedziec czy w polu 3 w grupie 3 w vag com powinno byc jak na zdieciu czy cos jest nie takmoj zetorek jest na osprzecie pierburg rocznik 94 komp 16 bit +wtryski , dodam ze ostatnio zaczol kopcic i nierowno pracowac

Obrazek

Awatar użytkownika
Ganimadeus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 726
Rejestracja: 17 lut 2012, 11:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Ganimadeus » 02 paź 2013, 17:40

andrzej3690 pisze:witam chcialbym sie dowiedziec czy w polu 3 w grupie 3 w vag com powinno byc jak na zdieciu czy cos jest nie takmoj zetorek jest na osprzecie pierburg rocznik 94 komp 16 bit +wtryski , dodam ze ostatnio zaczol kopcic i nierowno pracowac

Obrazek
Przepływomierz bo o niego pytasz najlepiej sprawdzać w próbie dynamicznej - czy ma wpływ na dymienie niech się wypowiedzą mądrzejsze głowy ode mnie :)

Tak ogólnie to na pewno do sprawdzenia kąt wtrysku w BS. Kat jest wywalony, robione coś było z egrem?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 02 paź 2013, 18:13

andrzej3690 pisze:chcialbym sie dowiedziec czy w polu 3 w grupie 3 w vag com powinno byc jak na zdieciu
Tak mam być ,przy zaślepionym EGR 8-)
andrzej3690 pisze:czy cos jest nie takmoj zetorek jest na osprzecie pierburg rocznik 94 komp 16 bit +wtryski , dodam ze ostatnio zaczol kopcic i nierowno pracowac
Raczej bez związku z przepływomierzem ...tu raczej doładowanie dynamicznie w 011 sobie sprawdż ;-) A nie równa praca na jałowym ,to zwykle wina nastawnika 8-)

Awatar użytkownika
andrzej3690
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 14 sie 2011, 12:57
Lokalizacja: RDE DĘBICA

Post autor: andrzej3690 » 03 paź 2013, 15:35

]tak nastawnik to wiem bo mi wywala błąd , Erg narazie nie zaslepione lecz ummie własnie jak jadę słychać w prawym nadkolu szum powietrza jakby doładowanie uchodziło a wężyk do kompa jest ok , zawór n75 wczoraj nawet sprawdzałe tez sprawny , wszystkie wezyki jeszzce wymienilem co ida do n75
tu raczej doładowanie dynamicznie w 011 sobie sprawdż ;-)

zyli logi dynamiczne grupy 11 , a mozna logi zrobic nie jak pisza na 3 tylko od poczatku jazdy i pozniej obciac bo mam laptopa a niedziala mi wyswietlacz wiec na postoju musial bym wlonczyc logi

[ Dodano: 2013-10-03, 15:42 ]
jutro wlasnie jak dorwe czas to zajme sie nastawnikiem , moze sie mi uda wyczyscic a wywala mi jeszcze takie bledy
01268 - Quantity Adjuster (N146)
18-10 - Upper Limit - Intermittent
00668 - Supply Voltage Terminal 30
27-10 - Implausible Signal - Intermittent
00575 - Intake Manifold Pressure
17-10 - Control Difference - Intermittent
pierwszy to pewno zabrudzony nastawnik choc czy to moze tez byc ze pompa juz nie za fajna
ale drogi i trzeci to niewiem
Ostatnio zmieniony 04 paź 2013, 16:13 przez andrzej3690, łącznie zmieniany 1 raz.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 03 paź 2013, 17:18

Nastawnik i ciśnienie w dolocie ...czyli jak mówiłem ,problem z doładowaniem ...a n75 da się sprawdzić czy jest sprawny ,tylko podczas jazdy...bo to że elektrycznie jest sprawny ,nie znaczy że działa prawidłowo ;-) Błąd nastawnika ,zwykle nie ma wiele wspólnego ze stanem dołu pompy ...choć zdarzają się przypadki że to się ze sobą wiąże ....np.jak podtarta suchym paliwem pompa ,produkuje nadmierną ilość opiłków i zawala nimi w krótkim czasie nastawnik 8-)

Awatar użytkownika
andrzej3690
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 14 sie 2011, 12:57
Lokalizacja: RDE DĘBICA

Post autor: andrzej3690 » 05 paź 2013, 16:17

Zrobilem krotka przejażdżkę moim audi zrobiłem log nie cislem do 4000 bo kopci niemilosiernie
http://vaglog.rtnet.pl/romeo1_144674.html gdzie to powietrze uchodzi czyżby n75 był zepsuty bo tak samo jeździ jak spiolem niebieski i czerwony wezyk teraz jeszcze wypiołem ten od gruszki i dalej to samo słychać jak gdzieś w okolicach nadkola powietrze ucieka

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 05 paź 2013, 18:18

andrzej3690 pisze: słychać jak gdzieś w okolicach nadkola powietrze ucieka
sprawdz czy wężyk mapsensora masz podłączony i czy jest cały.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl