Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1Z] czyżby uszczelka pod głowicą?

Tomiturbo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 04 wrz 2013, 09:45
Lokalizacja: Radziejowice

['94 B4 1Z] Znikający płyn chłodniczy. Uszczelka głowicy?

Post autor: Tomiturbo » 04 wrz 2013, 10:21

Witam,

Jestem nowym klubowiczem i to mój pierwszy post techniczny.
Audi kupiłem tydzień temu. Sprzedający jest jednocześnie znajomym i uprzedził mnie, że znikał mu płyn chłodniczy - niewiele, ale jednak.
Generalnie nie było śladów wycieku, ani na silniku, ani na przewodach czy zbiorniczku wyrównawczym. W autku strasznie słabo działała ogrzewanie (to będzie temat na inny post :-) więc obstawiałem jednak cieknąca gdzies nagrzewnice. Ale dywany i podłoga suche.
W tym czasie autem zrobiłem około 300km i płynu dolałem tylko raz, około 0,5 litra.
Jednak od wczoraj nastąpiła zmiana:
- węże gumowe zaczęły przeciekać w dwóch miejscach
- na pracującym silniku cały czas leci woda/powietrze z węza powrotnego do zbiorniczka.
- ciśnienie wywala płyn nawet z pod węża powrotnego przy zbiorniczku mimo bardzo dobrego zamocowania. Poluzowałem nakrętke zbiorniczka i dzięki temu da się gdzieś dojechać.
Wygląda to jakby ciśnienie dostawało się do układu chłodzenia.
Dodam, że w zbiorniczku nie ma żadnego oleju, a tym bardziej szlamu.
Oleju tez nie przybywa, ani znacznie nie ubywa.
Pod korkiem wlewu oleju też nie widać nic niepokojącego.

Obstawiam, że to jednak uszczelka głowicy padła.
Czy jest szansa, że to coś innego?

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 04 wrz 2013, 12:23

Raczej nie. Kilka stów z bani ale warto zawsze.

Awatar użytkownika
kamsta
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 664
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:05
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: kamsta » 04 wrz 2013, 18:08

Jeśli to uszczelka pod glowica to powinno byc czuć zapach spalin że zbiorniczka wyrównawczego. Przy dieslu jest to dość specyficzny zapach.

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 04 wrz 2013, 19:09

Organoleptycznie może być różnie...

Są warsztaty, które oferują test na obecność CO2 w płynie chłodniczym. To da 100% pewność czy to uszczelka pod głowicą

Awatar użytkownika
kamsta
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 664
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:05
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: kamsta » 04 wrz 2013, 21:29

Ja miałem podobną sytulacje. Ubywalo mi płynu a nigdzie śladu wycieku. A na 1000 km dolewalem ponad pół litra. Dodatkowo miałem podobne objawy jak kolega. A co się okazało. Nieszczelna nagrzewnica. Ale żadnych zapachów czy mokrych dywanikow nie miałem a ciśnienie robiło się z powodu zapowietrzania się układu. Więc lepiej sprawdzić niż wydać sporo kasy na zrobienie uszczelki głowicy.

Awatar użytkownika
lord17_1991
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 133
Rejestracja: 30 gru 2010, 14:23
Lokalizacja: Tomaszów Lub/Zamość

Post autor: lord17_1991 » 04 wrz 2013, 22:18

Francis1982 pisze:Są warsztaty, które oferują test na obecność CO2 w płynie chłodniczym. To da 100% pewność czy to uszczelka pod głowicą
nie zawsze w przypadku padniętej uszczelki pod głowicą spaliny idą na układ, może np. płyn się dostawać do oleju <ok>

Tomiturbo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 04 wrz 2013, 09:45
Lokalizacja: Radziejowice

Post autor: Tomiturbo » 05 wrz 2013, 10:15

Wczoraj pojechałem z nim do znajomego mechanika.
Przede wszystkim powiedział abym zrobił porządek ze starymi przewodami, zbiorniczkiem z popękanym króćcem itp., na końcu nagrzewnicą, a potem będziemy szukać większych kłopotów i ew. zrzucać głowicę.

To i tak zrobiłem. Byłem w Warszawie i udało Mi się kupić w Intercars-ie od ręki nowy zbiorniczek wyrównawczy, górny przewód gumowy chłodnica-blok silnika i dolny przewód gumowy. Sam się dziwie, że to mieli od ręki. Przewód powrotny do zbiorniczka kupiłem normalnie na metry w sklepie motoryzacyjnym. Tematu nagrzewnicy na razie nie ruszałem.
Wymieniłem wczoraj te graty i zalałem płynem. Górny przewód miał mała dziurkę, reszta była ok, ale już dość mocno wyeksploatowana.
Pojeździłem i ..o dziwo spokój.
Co najlepsze ze zbiornika nie bulgocze, przewody trzymają.
Dziś zrobiłem nim rano 70km w trasie. Temperatura wskaźnika na trasie była na kresce zegara poniżej 90st., natomiast potem wpadłem w korek i uniosła się do 90st. I tak stała jak dąb.
Oczywiście korek oleju sprawdziłem - czysty. Oleju nie przybyło :-)
W zbiorniku czysto (tj. nie ma plam oleju ani szlamu) i nie śmierdzi spalinami.

No, ale sprawdziłem poziom płynu i wydaje mi sie, że jednak trochę ubyło.
Więc nadal albo głowica, albo jak pisze kolega kamsta ta nagrzewnica.
W każdym razie zapaliło mi sie małe światełko w tunelu nadziei, że to moze jednak nie uszczelka :-)

Nie wiem czy to jest właściwy dział, ale generalnie zaczynam temat tej nagrzewnicy. Jak sie do niej dostac?

[ Dodano: 2013-09-05, 10:22 ]
Dobra.
Funkcja "Szukaj" na forum działa i nie boli :-)

[ Dodano: 2013-09-16, 12:17 ]
Witam,

Parę rzeczy udało mi się "uporządkować" i wygląda, ze wszystko wróciło do normy.
Doprowadziłem do ładu (wymieniłem na nowe) wszelkie przewody gumowe od ukł. chłodzenia w tym ten z zaworkiem do odpowietrzenia - idące do nagrzewnicy.
Wymieniłem zbiorniczek wyrównawczy, płyn chłodzący i przy okazji kilka cybantów :-)
W końcu wymieniłem tez i nagrzewnicę (o czym pisze w innym dziale).
Efekt jest taki, że płyn przestał znikać, a przewody puchnąć :-)
Najprawdopodobniej nagrzewnica zapowietrzała układ - była już w kiepskim stanie, plus ułamany był zaworek odpowietrzający na przewodzie gumowym (tym przy grodzi) do nagrzewnicy.
Pojeździłem tydzień i na razie płyn jest i nie znika. Plus ogrzewanie działa jak szalone :-)

Maciek94
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 173
Rejestracja: 19 lis 2015, 00:53
Lokalizacja: RKR/RZ

[B4 1Z] czyżby uszczelka pod głowicą?

Post autor: Maciek94 » 15 lis 2016, 14:12

Cześć, ostatnio mam ciągłe problemy z układem chłodzenia... Raz ogrzewanie działa normalnie, teraz powyżej 60 stopni przestaje działać... Układ był odpowietrzany, nagrzewnica nie cieknie, płyn w normie, termostat nowy, pompa nowa... nie przychodzi mi do głowy nic innego jak uszczelka pod głowicą - co za tym idzie zapowietrzanie układu...
Czytałem już o tym sporo, ale szczerze, nie mam zbyt wielu objawów padniętej uszczelki...
Jedynymi objawami jest to, że węże bywają trochę twarde (można je bez problemu ścisnąć ale nie są mięciutkie), oraz to, że w zbiorniku wyrównawczym na ściankach jest czarny osad, przecierając to palcem ma to konsystencje sadzy... a i jeszcze zdarza się że trochę płynu zostaje wyrzucanego przez korek...
Od razu też powiem, że samochód pali od strzała, pracuje normalnie, przyspiesza normalnie, nie kopci na biało, na korku od oleju nie ma majonezu, podczas pracy silnika jak odkręce korek oleju nic nie chlapie, w zbiorniku wyrównawczym płynu chłodzącego podczas pracy silnika nie ma żadnych pęcherzy powietrza czy bulgotań, nie pływają w nim również oczka olejowe, nic pod deską rozdzielczą nie bulgocze, nie zauważyłem też żadnych wycieków...
Tak więc jestem na prawdę w dużej kropce...
Czy może być to uszczelka pod głowicą? Jeśli tak to jak mieć pewność, że to na pewno ona?

Patrzyłem na koszty to uszczelka + śruby ~150zł + planowanie + robota... jakoś bym to przełknął, bo jednak samochód jest doinwestowany (nowy rozrząd, pompa, napinacz od paska klinowego itp...)

MarcinexB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 334
Rejestracja: 20 paź 2013, 22:52
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: MarcinexB4 » 15 lis 2016, 14:32

Wywnioskować można po twoim opisie że bardziej oliwa Ci się dostaje do układu chłodzenia, no i Ciśnienie oleju automatycznie idzie do układu. Ja miałem przy padniętej uszczelce takie dość twarde węże no i ogrzewanie szalało. Lepiej teraz nagromadzić PLN i zrobić, niż potem niespodzianka na święta mało przyjemna :D

Maciek94
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 173
Rejestracja: 19 lis 2015, 00:53
Lokalizacja: RKR/RZ

Post autor: Maciek94 » 15 lis 2016, 14:59

MarcinexB4, a jak sprawdzić czy to olej czy jednak uszczelka?

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 15 lis 2016, 16:18


Maciek94
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 173
Rejestracja: 19 lis 2015, 00:53
Lokalizacja: RKR/RZ

Post autor: Maciek94 » 15 lis 2016, 20:31

Tester zamówiony.. choć jestem prawie pewny, że to uszczelka...
Podzwoniłem, popytałem i mam szykować na ten zabieg 600-700zł (uszczelka pod głowice, pod klawiature, pod kolektory, śruby, kompleksowa regeneracja głowicy i robota)...

Awatar użytkownika
kamsta
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 664
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:05
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: kamsta » 15 lis 2016, 20:55

MarcinexB4 pisze:Wywnioskować można po twoim opisie że bardziej oliwa Ci się dostaje do układu chłodzenia, no i Ciśnienie oleju automatycznie idzie do układu. Ja miałem przy padniętej uszczelce takie dość twarde węże no i ogrzewanie szalało. Lepiej teraz nagromadzić PLN i zrobić, niż potem niespodzianka na święta mało przyjemna :D

W tym wypadku kolego jak zgasisz silnik to ciśnienie oleju wynosi 0. Przy nagrzanym silniku ciśnienie w układzie chłodzenia jest na poziomie 1 bara. Więc siła rzeczy płyn powinien dostać się do oleju. W ten czas olej zmienia swoją konsystencję i kolor. Co do badania zawartości CO w ukladzie to dobra metoda ale pod jednym warunkiem że uszczelka jest trochę mocniej wydmuchana niż trochę.

MarcinexB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 334
Rejestracja: 20 paź 2013, 22:52
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: MarcinexB4 » 15 lis 2016, 23:03

Maciek94 pisze:Tester zamówiony.. choć jestem prawie pewny, że to uszczelka...
Podzwoniłem, popytałem i mam szykować na ten zabieg 600-700zł (uszczelka pod głowice, pod klawiature, pod kolektory, śruby, kompleksowa regeneracja głowicy i robota)...
U mnie się zamknęło w 1300zł z kompletem uszczelek, reg. głowicy szklanki itp. i z robocizną oczywiście.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 15 lis 2016, 23:18

Krzysiek 84 pisze:TESTER CO2
W przypadku ON jest testem miarodajnym.

A co do tematu masz zajeb... nagrzewnice i tyle w temacie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl