Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ALL]Przekładka silnika 1.8T do Audi 80 - FAQ

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
tadeuszm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 01 maja 2011, 23:08

Post autor: tadeuszm » 25 lip 2013, 14:30

Witam Panowie , znalazłem rozpiskę sterownika silnika 1,8 T - AEB 98r. , może komuś się przyda , pozdrawiam Tadeusz.

Awatar użytkownika
skoti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2579
Rejestracja: 13 sty 2009, 12:46
Lokalizacja: PL(FMI)

Post autor: skoti » 04 wrz 2013, 16:33

Ma ktoś foto z sadzania AEBa na łapach jak to pasuje? dzięki

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 04 wrz 2013, 20:04

skoti pisze:Ma ktoś foto z sadzania AEBa na łapach jak to pasuje? dzięki
Tak jak ABT,ADA,ABK,NG,ACE czyli P&P.

Awatar użytkownika
skoti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2579
Rejestracja: 13 sty 2009, 12:46
Lokalizacja: PL(FMI)

Post autor: skoti » 04 wrz 2013, 20:50

Ok czyli trza podłużnice ciąć i spawać, a myślałem ,że może na sankach go posadzę. Muszę to dokładniej obczaić :-/

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 04 wrz 2013, 20:55

skoti pisze:Ok czyli trza podłużnice ciąć i spawać, a myślałem ,że może na sankach go posadzę. Muszę to dokładniej obczaić :-/
Jak chcesz sadzać na sankach, szukaj nowszych 1.8t. Np AWT, AJL, wszystkiego po lifcie A4 rok 1999 i dalej, to samo passat B5. Łatwiej to dopasować z tego co wiem.

Awatar użytkownika
skoti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2579
Rejestracja: 13 sty 2009, 12:46
Lokalizacja: PL(FMI)

Post autor: skoti » 04 wrz 2013, 21:01

Ok dzięki bardzo sagem za cenną wskazówkę <piwo>

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 06 wrz 2013, 22:33

Ma ktoś gdzieś rysunki lub zdjecie jak miały by wygladać łapy pod AEBa w komorze od V6ki? Potrzebne do rozrachunku i ostatecznej decyzji.

Awatar użytkownika
szuan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1370
Rejestracja: 08 gru 2007, 00:10
Lokalizacja: Śląsk! - SWD/smi
Kontakt:

Post autor: szuan » 07 wrz 2013, 12:40

Obrazek

http://www.034motorsport.com/chassis-co ... 23193.html

wymiarów Ci nie podam, bo nie znam. Skręć silnik ze skrzynią, zamontuj poduszki skrzyni i ustaw motor tak aby nie był przechylony bardzo na boki ani do przodu.

Wyspawaj łapy z płaskowników albo kup z 034m gotowca pewnego.


PS> polecam 2.0tfsi. Więcej mocy na start, duzo nowszy silnik, a montaz taki sam.


elektronik na gotowo wyszedł mnie 450zł bez korekty softu oczywiście.

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 07 wrz 2013, 12:57

Póki co to wstępne kalkulacje jaki piec będzie lepszy pdo wzgledem prowadzenia, awaryjności i podatności na moją nogę :D

Póki co koszty z dużą przewagą na mniej meski R4T... <ok>

Awatar użytkownika
Mabrothrax
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2442
Rejestracja: 05 kwie 2009, 10:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Mabrothrax » 07 wrz 2013, 14:07

No to 2.0tfsi. Nowsze i ciekawsze.

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 07 wrz 2013, 15:20

Nie przemawiają do mnie nowe kolnstrukcje ze względu na zastosowane materiały - jakoś mam obawy że może to być papierkowe. Patrząc na moje okolice to albo VRT albo 1,8T pakują i krzesają moce.

Ale przesledzę jeszcze temat 2,0T - kwestia kosztów jeszcze wchodzi w grę.

Awatar użytkownika
szuan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1370
Rejestracja: 08 gru 2007, 00:10
Lokalizacja: Śląsk! - SWD/smi
Kontakt:

Post autor: szuan » 08 wrz 2013, 09:58

znajomy ma od 2 lat 2.0tfs podciągnięte 330 tylko z ic i wydechem i narazie nic się nie zepsuło ale wiadomo, że nie wlejesz do tego lotosa, czy innego ustrojstwa. Do swojego leje az vr1 co 8k i tez nie narzekam tylko upalam od rana do wieczora. Serwis to podstawa sprzętu, nie będzie doglądał co jakiś czas, to zepsuje się nawet najbardziej idiotoodporny motor.


ps. zasada wieszania silnika 2.0tfsi podobna jak 1.8t, sam nie wierzyłem póki nie powiedział mi chmielu o tym wszystkim i do puki nie założyłem u siebie r4 do budy v6

pzdr

Awatar użytkownika
skoti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2579
Rejestracja: 13 sty 2009, 12:46
Lokalizacja: PL(FMI)

Post autor: skoti » 09 wrz 2013, 12:59

Mabrothrax pisze:No to 2.0tfsi. Nowsze i ciekawsze.
A weź to znajdź w dobrych pieniążkach ;-)

Awatar użytkownika
szuan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1370
Rejestracja: 08 gru 2007, 00:10
Lokalizacja: Śląsk! - SWD/smi
Kontakt:

Post autor: szuan » 09 wrz 2013, 14:17

skoti pisze:
Mabrothrax pisze:No to 2.0tfsi. Nowsze i ciekawsze.
A weź to znajdź w dobrych pieniążkach ;-)
a Ty myślisz, że znajdziesz 1.8t za 1000zł z wymienionym rozrządem, pompą wody, łańcuszkiem, napinaczem w głowicy, wymienionymi filtrami, min. dobrej jakości olejem, zalanym płynem dynogel, zmienionymi uszczelniaczami wałków, wału, uszczelke miski olejowej, pokrywy głowicy i wymienionymi świeczkami? :mrgreen:

zasada jest taka, jak robisz wszystko dopięte na ostatni guzik i kupisz już jakiś silnik, to przygotuj kase x2 jeśli ma być sprawne i dawało przyjemność z bezawaryjnej eksploatacji przez kilka lat.

najdroższe przygotować silnik w 100%, kpl nowy wydech i dolot, nawet w ori skrzynce.

mnie swap kosztował 10kpln z czego sam silnik nie przygotowany 4kpln ale od poskładania narazie tfu nic się nie zepsuło, tylko upalam od rana do wieczora, choć turbo zaczyna przepuszczać oliwe :mrgreen: ale gdybym miał możliwość cofnąć się w czasie, od razu kupiłbym 2.0tfsi i wyszłoby tyle samo, a miałbym jeszcze opcje bardziej to rozwinąć samym programem :roll:

tadeuszm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 01 maja 2011, 23:08

Post autor: tadeuszm » 16 wrz 2013, 11:18

Witam , jeżeli komuś to pomoże , znalazłem na angielskim forum , zdjęcia mocowania ( dorobionych łap silnika 1,8t AEB do sanek w B3 , pozdrawiam Tadeusz

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl