Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ABC]-ubywa płynu chłodniczego

Wszystko co tyczy się silników V6
delik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 23 sie 2009, 21:09
Imię: Mateusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.0 ACE
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: delik » 09 wrz 2013, 22:27

ratay pisze: i wsypałem w proszku uszczelniacz zwykły i jest elegancko
ciekawe na jak dlugo ;D taka naprawa to jakby remont silnika zrobic wsypujac ceramizer :-P

mi ciekla na bokach chlodnica niestety wodczne to nie bylo a swoje z ukladu ubywalo

Awatar użytkownika
nowcur
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 47
Rejestracja: 04 sty 2013, 16:14

Post autor: nowcur » 09 wrz 2013, 22:39

no mi też delikatnie ubywa będę musiał to zbadać może jakaś opaska luźna czy coś

klejon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 24 cze 2011, 12:39
Lokalizacja: Białystok / Sokółka

Post autor: klejon » 14 wrz 2013, 14:02

sprawdź dokładnie zbiorniczek. u mnie był pęknięty od dołu i puszczał dopiero jak samochód nabierał temperatury. Pół roku się męczyłem, wymieniłem chłodnicę, korek, pompę a dopiero na koniec zauważyłem że to zbiorniczek.

brontokoparka
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 28 sie 2013, 08:36
Lokalizacja: POSEN

Post autor: brontokoparka » 07 paź 2013, 19:55

To moze ja sie podczepie.
Mianowicie od tygodnia szukam przyczyn tajemniczych ubytkow plynu chlodniczego....
sytuacja wyglada tak... jak odstawie auto na pare / parenascie godzin to plyn znika ze zbiorniczka, i TYLKO ze zbiorniczka. obejmy pod zbiornikiem sa okej, nie ciekna. pod autem robi sie plama, ale zeby bylo ciekawiej to jesli po jezdzie zgasze silnik i delikatnie odkrece korek wlewu plynu od zbiorniczka i nastepnie poczekam az cisnienie spadnie to nie ucieka ani kropla. to korek umarl czy zbiorniczek ma pekniecie ?

johnybravo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 95
Rejestracja: 01 kwie 2012, 22:18
Lokalizacja: Staszów

Post autor: johnybravo » 07 paź 2013, 20:53

brontokoparka pisze:jak odstawie auto na pare / parenascie godzin to plyn znika ze zbiorniczka, i TYLKO ze zbiorniczka. obejmy pod zbiornikiem sa okej, nie ciekna. pod autem robi sie plama,
Czyli masz duże ciśnienie w układzie przez dłuższy czas, a któraś obejma gdzieś puszcza. Np. obejmy od węży lpg - nagrzewnica, z reguły są one ślimakowe, czyli w lecie jest ok, a zimie metal się kurczy, obejma nie trzyma i płyn ucieka. Ja tak mam - wiosna lato spokój, pierwsze spadki temperatur i znowu jak wezmę ręką i pomacam obejmy za lewą głowicą na wężach to mokro. Muszę wymienić opaski na nowe, a najlepiej założyć sprężynowe, takie jakie są oryginalnie.
brontokoparka pisze:ale zeby bylo ciekawiej to jesli po jezdzie zgasze silnik i delikatnie odkrece korek wlewu plynu od zbiorniczka i nastepnie poczekam az cisnienie spadnie to nie ucieka ani kropla.
Czyli ciśnienie spada, opaska pomimo że nie trzyma na 100% nie "walczy" z takim ciśnieniem cieczy którego nie może utrzymać.

Nie masz wyjścia - karton pod auto i dokładne zlokalizowanie wycieku. Im zimniej tym więcej będzie ciec. U mnie kapało z półosi, już myślałem że coś przy automacie kaput, ale później pomacałem i znalazłem trójnik lpg.

brontokoparka
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 28 sie 2013, 08:36
Lokalizacja: POSEN

Post autor: brontokoparka » 09 paź 2013, 00:10

@johnybravo - postawilem auto w miescu gdzie jest suche podloze i.... auto zostawia mokre slady na ziemi mniej wiecej pod zbiorniczkiem cieczy. stojac z przodu auta to prawa strona na wysokosci kola.

johnybravo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 95
Rejestracja: 01 kwie 2012, 22:18
Lokalizacja: Staszów

Post autor: johnybravo » 09 paź 2013, 08:38

A jesteś pewien że to płyn chłodniczy? Jest słodki masakrycznie (glikol)? Może cieknie ci płyn ze zbiorniczka płynu do spryskiwaczy szyby, ja mam 100 C4, ale jak patrzę na komorę B4 z AAH to chyba pod zbiorniczkiem chłodzenia macie zbiornik na płyn do szyby.

Podłuż ręczniki papierowe pod zbiorniczkiem chłodzenia :mrgreen: U mnie też ciekło przez kruciec powrotu (ten na górze) - niby się trzymał, ale on w środku ma rureczkę metalową - ona fizycznie trzymała to w całości, ale plastik już był popękany się sączyło. Kupiłem w końcu nowy zbiornik, nie ma szans tego skleić.

To, że po rozgrzaniu auta "ubywa" ci płyny to norma - ciśnienie w układzie robi swoje, poziom w zbiorniczku opada. Jak na gorącym odkręcisz delikatnie korek to płyn się podniesie. Ja u siebie dolałem na MIN i jakoś się trzyma na tym stanie.

brontokoparka
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 28 sie 2013, 08:36
Lokalizacja: POSEN

Post autor: brontokoparka » 09 paź 2013, 13:30

jestem pewien. plyn znika z zbiorniczka i pojawia sie na ziemi :P generalnie juz trzecia osoba mi mowi o tym kruccu powrotnym cieczy, ze przez niego plyn moze uciekac.
a w domu mam zbiornik ale od 4/5 zyl. i niewiem czy bedzie pasowal.

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 09 paź 2013, 19:08

brontokoparka pisze:a w domu mam zbiornik ale od 4/5 zyl. i niewiem czy bedzie pasowal.
Będzie.

brontokoparka
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 28 sie 2013, 08:36
Lokalizacja: POSEN

Post autor: brontokoparka » 19 lis 2013, 19:07

po wielu dniach niepogody odkrylem podow tajemniczych ubytkow plynu ze zbiorniczka.... okazuje sie ze poprzedni wlasciciel byl tak zacnym jegomosciem poszedl z gazownikiem na tanioche i mam plastikowe trojniki lpg na wlocie i wylocie z nagrzewnicy... poca sie i jak jest cisnienie w ukladzie i tylko przy wylaczonym silniku na dodatek waz idacy z/do nagrzewnicy w kierunku bloku silnika jest jakby pociety nozem(nie mam pojecia co za partacz to robil). kwestia jest tego gdzie w poznaniu jest gazownik ktory mi to zrobi nie zjadajac mi calegho miesiecznego budzetu na auto ;) sam nie dam rady tego zrobic bo nieznam sie na V-kach a dwa ze jesienia nie mam gdzie :(

EDIT:
Heh... zaliczylem w Poznaniu 7 mechanikow i zaden nie wiedzial gdzie tak naprawde jest wyciek zbywali trzynali auto nawet tydzien ! 8 magik rzucil mi odrazu terminem "to chlodnica" ! wymienilem i problem zniknol odrazu! czujniki przestaly wariowac, temperatura w trasie 90 w korkach 97 stopni. grzeje po chwili silnym cieplym podmuchem.. jednym slowem odmiana o 180 stopni !

pitazz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 98
Rejestracja: 01 sty 2012, 19:53
Lokalizacja: Swarzędz/Wlkp

Post autor: pitazz » 01 lis 2014, 18:44

Witam...odgrzeje trochę kotleta :-) Mianowicie....przyszły niższe temperatury i zaczęło ubywać płynu chłodniczego...Całą wiosnę lato nic nie ubywało a teraz znowu temat powraca...muszę coś z tym zrobić bo mnie to do szału doprowadza.....Tak jak mówię problem jest tylko jak na dworze zrobi się zimno...I nie wiem czy ma to jakiś związek ale wydaje mi się że nasila sie to jak jest włączony nadmuch żeby sobie nagrzać w autku....ale może mam tylko takie mylne wrażenie..pozdrawiam

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 01 lis 2014, 18:57

pitazz, sprawdź wszystkie połączenie węży i króćce bo tam najczęściej wycieka. A dlatego w zimne dni bo auto troszkę dłużej się nagrzewa co powoduje troszkę zwiększenie ciśnienia w układzie zanim nie otworzy się termostat. Taka moja teoria.

pitazz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 98
Rejestracja: 01 sty 2012, 19:53
Lokalizacja: Swarzędz/Wlkp

Post autor: pitazz » 01 lis 2014, 20:59

Ok!Posprawdzam.Dzięki...no najdziwniejsze dla mnie ze jak się zimno robi no ale coż posprawdzamy zobaczymy.pozdrawiam

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 01 lis 2014, 22:21


johnybravo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 95
Rejestracja: 01 kwie 2012, 22:18
Lokalizacja: Staszów

Post autor: johnybravo » 02 lis 2014, 10:55

Zimno się robi to na opaskach łączeniach węży i różnych trójników robią się skurcze - u mnie całą wiosna-lato praktycznie nic nie dolewam, a w jesień-zimna jak pomacam trójnik LPG-nagrzewnica to jest wilgotny i "słodki", dociągnąłem opaski ale jeszcze minimalnie się poci. Drugie miejsce to chyba chłodnica, ale pewien nie jestem. Nie są masakryczne ilości, a i co zauważyłem - jak dolewam do max to i tak mi spadnie szybko do min a później już trzyma dosyć długo poziom.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl