[B4 1.9 1Z 90KM] 1Z głowica jak sprawdzic
[B4 1.9 1Z 90KM] 1Z głowica jak sprawdzic
Leży u mnie w garażu nie używana głowica, postanowiłem ją sprzedac. Jednakże że nie lubię uszczęśliwiac ludzi na siłę "chłamem" chcę ją sprawdzic na ile mogę w warunkach warsztatowych. Szukałem trochę i niewiele znalazłem. Sprawdzanie hydropopychaczy raczej jest bez sensu bo olej już dawno z nich spłynął. Wizualnie jest ok ale jak mogę chociaż trochę bardziej "fachowo" ocenic jej stan?
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Zdejmujesz wałek rozrządu by wszystkie zawory były zamknięte, ustawiasz ją zaworami do góry, szykujesz plexę lub szybę.
Jak wszystkie zawory są zamknięte i głowica leży poziomo do góry nogami ponalewaj do pełna w każdą z komór naftę i od razu przykryj szybą lub plexą i uszczelnij (delikatnie możesz dociągnąć ściskami stolarskimi).
Jak przez noc nafta się wszędzie utrzyma głowica sprawna (zawory dobrze dotarte i szczelne).
Poza tym wypełnienie naftą pokaże również stan przylgni.
No i by szklanki (jak wałek zdjęty) nie uginały się pod naciskiem rąk (no chyba, że zawór się już otwiera) i by wszystkie szklanki jak wałek zdjęty zatrzymały się na tej samej wysokości i żadna nie została wstępnie wciśnięta.
Jak wszystkie zawory są zamknięte i głowica leży poziomo do góry nogami ponalewaj do pełna w każdą z komór naftę i od razu przykryj szybą lub plexą i uszczelnij (delikatnie możesz dociągnąć ściskami stolarskimi).
Jak przez noc nafta się wszędzie utrzyma głowica sprawna (zawory dobrze dotarte i szczelne).
Poza tym wypełnienie naftą pokaże również stan przylgni.
No i by szklanki (jak wałek zdjęty) nie uginały się pod naciskiem rąk (no chyba, że zawór się już otwiera) i by wszystkie szklanki jak wałek zdjęty zatrzymały się na tej samej wysokości i żadna nie została wstępnie wciśnięta.
Czyli nalewam gdy głowica jest zwrócona zaworami do góry tak? I przykrywam szkłem. Jeśli dobrze rozumiem oczywiście, to w takim ułożeniu niewiele tutaj tej nafty wejdzie (brak tutaj komór takich jak w głowicach benzynowych). Jeśli coś źle zrozumiałem to proszę o poprawkę mego toku myślenia bym z niewiedzy nie zrobił czegoś bezmyślnie.
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Fakt. Trochę mi się pomyliło z benzyniakiem. Komór to tam za bardzo nie ma. Trzeba by wkręcić świece żarowe i dobrze uszczelnić gniazda wtryskiwaczy. Nie wiem co mi się poknociło. Może za dużo na głowie.
Za sprawdzenie w profesjonalnych warsztatach gdzie je regenerują biorą do 50 zeta.
Poza tym skoro nie chcesz sprzedać byle czego możesz pokusić się o jej regenerację w warsztacie (ważna jest wymiana prowadnic zaworów wydechowych) i podnieść odpowiednio cenę. No i dają zwykle rachunek i kwit co głowica ma zrobione.
I tak osobiście nigdy bym nie założył dopiero co kupionej głowicy bez jej regeneracji.
Za sprawdzenie w profesjonalnych warsztatach gdzie je regenerują biorą do 50 zeta.
Poza tym skoro nie chcesz sprzedać byle czego możesz pokusić się o jej regenerację w warsztacie (ważna jest wymiana prowadnic zaworów wydechowych) i podnieść odpowiednio cenę. No i dają zwykle rachunek i kwit co głowica ma zrobione.
I tak osobiście nigdy bym nie założył dopiero co kupionej głowicy bez jej regeneracji.