Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep
Sklep Bestdrive

[B4 1.9 1Z 90KM] 1Z głowica jak sprawdzic

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
jarsos
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 13 kwie 2008, 12:12
Lokalizacja: Siedlce

[B4 1.9 1Z 90KM] 1Z głowica jak sprawdzic

Post autor: jarsos » 25 wrz 2013, 16:22

Leży u mnie w garażu nie używana głowica, postanowiłem ją sprzedac. Jednakże że nie lubię uszczęśliwiac ludzi na siłę "chłamem" chcę ją sprawdzic na ile mogę w warunkach warsztatowych. Szukałem trochę i niewiele znalazłem. Sprawdzanie hydropopychaczy raczej jest bez sensu bo olej już dawno z nich spłynął. Wizualnie jest ok ale jak mogę chociaż trochę bardziej "fachowo" ocenic jej stan?

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 25 wrz 2013, 17:54

Zdejmujesz wałek rozrządu by wszystkie zawory były zamknięte, ustawiasz ją zaworami do góry, szykujesz plexę lub szybę.

Jak wszystkie zawory są zamknięte i głowica leży poziomo do góry nogami ponalewaj do pełna w każdą z komór naftę i od razu przykryj szybą lub plexą i uszczelnij (delikatnie możesz dociągnąć ściskami stolarskimi).

Jak przez noc nafta się wszędzie utrzyma głowica sprawna (zawory dobrze dotarte i szczelne).

Poza tym wypełnienie naftą pokaże również stan przylgni.

No i by szklanki (jak wałek zdjęty) nie uginały się pod naciskiem rąk (no chyba, że zawór się już otwiera) i by wszystkie szklanki jak wałek zdjęty zatrzymały się na tej samej wysokości i żadna nie została wstępnie wciśnięta.

Awatar użytkownika
jarsos
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 13 kwie 2008, 12:12
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: jarsos » 25 wrz 2013, 19:25

Czyli nalewam gdy głowica jest zwrócona zaworami do góry tak? I przykrywam szkłem. Jeśli dobrze rozumiem oczywiście, to w takim ułożeniu niewiele tutaj tej nafty wejdzie (brak tutaj komór takich jak w głowicach benzynowych). Jeśli coś źle zrozumiałem to proszę o poprawkę mego toku myślenia bym z niewiedzy nie zrobił czegoś bezmyślnie.

Awatar użytkownika
kamsta
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 664
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:05
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: kamsta » 25 wrz 2013, 20:40

Dokładnie tak jak rozumiesz. Zaworami do góry i zalewasz. Przykrywasz i na dobę zostawiasz.

Awatar użytkownika
jarsos
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 13 kwie 2008, 12:12
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: jarsos » 25 wrz 2013, 21:15

Dzięki chłopaki za pomoc szczególnie koledze Francis1982, poszło "pomógł".

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 26 wrz 2013, 06:52

Fakt. Trochę mi się pomyliło z benzyniakiem. Komór to tam za bardzo nie ma. Trzeba by wkręcić świece żarowe i dobrze uszczelnić gniazda wtryskiwaczy. Nie wiem co mi się poknociło. Może za dużo na głowie.

Za sprawdzenie w profesjonalnych warsztatach gdzie je regenerują biorą do 50 zeta.

Poza tym skoro nie chcesz sprzedać byle czego możesz pokusić się o jej regenerację w warsztacie (ważna jest wymiana prowadnic zaworów wydechowych) i podnieść odpowiednio cenę. No i dają zwykle rachunek i kwit co głowica ma zrobione.

I tak osobiście nigdy bym nie założył dopiero co kupionej głowicy bez jej regeneracji.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
opony samochodowe części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl