Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z 90KM] 1Z głowica jak sprawdzic

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
jarsos
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 13 kwie 2008, 12:12
Lokalizacja: Siedlce

[B4 1.9 1Z 90KM] 1Z głowica jak sprawdzic

Post autor: jarsos » 25 wrz 2013, 16:22

Leży u mnie w garażu nie używana głowica, postanowiłem ją sprzedac. Jednakże że nie lubię uszczęśliwiac ludzi na siłę "chłamem" chcę ją sprawdzic na ile mogę w warunkach warsztatowych. Szukałem trochę i niewiele znalazłem. Sprawdzanie hydropopychaczy raczej jest bez sensu bo olej już dawno z nich spłynął. Wizualnie jest ok ale jak mogę chociaż trochę bardziej "fachowo" ocenic jej stan?

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 25 wrz 2013, 17:54

Zdejmujesz wałek rozrządu by wszystkie zawory były zamknięte, ustawiasz ją zaworami do góry, szykujesz plexę lub szybę.

Jak wszystkie zawory są zamknięte i głowica leży poziomo do góry nogami ponalewaj do pełna w każdą z komór naftę i od razu przykryj szybą lub plexą i uszczelnij (delikatnie możesz dociągnąć ściskami stolarskimi).

Jak przez noc nafta się wszędzie utrzyma głowica sprawna (zawory dobrze dotarte i szczelne).

Poza tym wypełnienie naftą pokaże również stan przylgni.

No i by szklanki (jak wałek zdjęty) nie uginały się pod naciskiem rąk (no chyba, że zawór się już otwiera) i by wszystkie szklanki jak wałek zdjęty zatrzymały się na tej samej wysokości i żadna nie została wstępnie wciśnięta.

Awatar użytkownika
jarsos
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 13 kwie 2008, 12:12
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: jarsos » 25 wrz 2013, 19:25

Czyli nalewam gdy głowica jest zwrócona zaworami do góry tak? I przykrywam szkłem. Jeśli dobrze rozumiem oczywiście, to w takim ułożeniu niewiele tutaj tej nafty wejdzie (brak tutaj komór takich jak w głowicach benzynowych). Jeśli coś źle zrozumiałem to proszę o poprawkę mego toku myślenia bym z niewiedzy nie zrobił czegoś bezmyślnie.

Awatar użytkownika
kamsta
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 664
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:05
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: kamsta » 25 wrz 2013, 20:40

Dokładnie tak jak rozumiesz. Zaworami do góry i zalewasz. Przykrywasz i na dobę zostawiasz.

Awatar użytkownika
jarsos
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 13 kwie 2008, 12:12
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: jarsos » 25 wrz 2013, 21:15

Dzięki chłopaki za pomoc szczególnie koledze Francis1982, poszło "pomógł".

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 26 wrz 2013, 06:52

Fakt. Trochę mi się pomyliło z benzyniakiem. Komór to tam za bardzo nie ma. Trzeba by wkręcić świece żarowe i dobrze uszczelnić gniazda wtryskiwaczy. Nie wiem co mi się poknociło. Może za dużo na głowie.

Za sprawdzenie w profesjonalnych warsztatach gdzie je regenerują biorą do 50 zeta.

Poza tym skoro nie chcesz sprzedać byle czego możesz pokusić się o jej regenerację w warsztacie (ważna jest wymiana prowadnic zaworów wydechowych) i podnieść odpowiednio cenę. No i dają zwykle rachunek i kwit co głowica ma zrobione.

I tak osobiście nigdy bym nie założył dopiero co kupionej głowicy bez jej regeneracji.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl