Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[AAH B4 LPG] kolejny problem

Wszystko co tyczy się silników V6
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
chodor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 182
Rejestracja: 26 cze 2011, 01:51
Lokalizacja: Oława
Kontakt:

[AAH B4 LPG] kolejny problem

Post autor: chodor » 26 wrz 2013, 23:47

witam!
nie wiem czy zakładanie nowego tematu jest rozsądne ale zaryzykuje :P mimo, że problem może być podobny... jak tu: jaki V max

no ale do sedna... ostatnio wyjeździłem całą benzynę z baku... i śmigam tylko na LPG... ze względów nie ważne jakich ale benzyna będzie jak tylko wymienię filtr paliwa!!

no ale do sedna, a więc może nie na pełnej butli, ale na pewno też nie pustej... dwa razy zdarzyła mi się taka sytuacja... że silnik się "zadusił"... w sensie, że cisnę pedał gazu a tu mi kurna auto nie jedzie... jakby się dusiło...
sytuacja taka zdarzyła mi się już drugi raz może w okresie jakiś 2 tygodni...
a tym bardziej to wszystko dziwne, że po zatrzymaniu i odpaleniu silnika na nowo... wszystko działa w jak najlepszym porządku...

no i tera zastanawia mnie co to może być... nie jest to może nic poważnego... jednak jestem perfekcjonistą i wole jak wszystko jest na tip top niż takie historie...
więc prosiłbym o jakieś wskazówki gdzie szukać przyczyn takiego stanu rzeczy ;)
nie wspominając już o tym, że jednak ciągle mam wrażenie, że jednak gdzieś mi trochę mocy spierdzieliło z silnika :)

dzięki bardzo i pozdrawiam!! :P

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 26 wrz 2013, 23:49

chodor pisze:i śmigam tylko na LPG... ze względów nie ważne jakich ale benzyna będzie jak tylko wymienię filtr paliwa!!
To przyszykuj też nową pompę paliwa jak jej nie odłączyłeś.

Awatar użytkownika
chodor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 182
Rejestracja: 26 cze 2011, 01:51
Lokalizacja: Oława
Kontakt:

Post autor: chodor » 26 wrz 2013, 23:52

aldi pisze:
chodor pisze:i śmigam tylko na LPG... ze względów nie ważne jakich ale benzyna będzie jak tylko wymienię filtr paliwa!!
To przyszykuj też nową pompę paliwa jak jej nie odłączyłeś.
kurna ;/
a jak ją odłączyć?
może jest jeszcze dla niej szansa?

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 26 wrz 2013, 23:57

Wyjmij bezpiecznik nr. 13.
Odpalasz na gazie skoro nie masz benzyny? W niektórych sterownikach jest ograniczona liczba startów silnika na lpg (zazwyczaj 50-100). Więc nie zdziw się że za którymś razem przestanie odpalać.

Awatar użytkownika
chodor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 182
Rejestracja: 26 cze 2011, 01:51
Lokalizacja: Oława
Kontakt:

Post autor: chodor » 27 wrz 2013, 00:04

dzięki bardzo!!

sytuacja taka będzie maxymalnie do środy tak myślę!! więc mam nadzieję, że jakoś przetrwam :)

Awatar użytkownika
PiotrLublin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 262
Rejestracja: 06 gru 2011, 20:59
Lokalizacja: Lublin

Post autor: PiotrLublin » 27 wrz 2013, 07:40

Musisz ja odłączyć bo pompa nie może chodzić na sucho, zatrzesz ja...
A dlaczego jeździsz tylko na LPG, masz sekwencje, jeśli tak to przy takim odpalaniu na LPG parownik szlak trafi nie długo...

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 27 wrz 2013, 09:15

Stawiam na błędy wyłapane przez sterownik. Odpalanie w trybie awaryjnym może powodować złapanie błędów wtrysuków co może dalej powodować przechodzenei chwilowe w tryb awaryjny ograniczający dawkę gazu. Ale to tylko moje sugestie - napisz jaka isntalacja gazowa, wtryski i reduktor. Jak masz możliwość sprawdzenia mapy i błędów z LPG to wszystko wyjaśni.

Awatar użytkownika
chodor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 182
Rejestracja: 26 cze 2011, 01:51
Lokalizacja: Oława
Kontakt:

Post autor: chodor » 27 wrz 2013, 18:47

no dobra... odłączyłem ten bezpiecznik nr 13 i w ogole nie mogłem auta odpalić ;) więc wróciłem do opcji z bezpiecznikiem i zalałem te 2 litry benzyny... myślę, że do środy starczy...

a co do tematu to dalej mnie to zastanawia... czemu się tak dzieje... chyba najrozsądniej będzie po prostu podjechać, gdzieś na jakieś testy instalacji LPG... co o tym sądzicie?

instalacja to STAG-300
reduktor nie wiem ale chyba TOMASETTO (na homologacji jest puste pole )
wtryski też nie wiem ( nie ma takiej kratki nawet na papierze z homologacji LPG )
PiotrLublin pisze:Musisz ja odłączyć bo pompa nie może chodzić na sucho, zatrzesz ja...
A dlaczego jeździsz tylko na LPG, masz sekwencje, jeśli tak to przy takim odpalaniu na LPG parownik szlak trafi nie długo...
muszę ci powiedzieć, że v6 bardzo szybko się nagrzewa... więc i parownik też szybko łapie temperaturę... jeżeli o to chodzi?!?

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 27 wrz 2013, 19:12

chodor pisze:no dobra... odłączyłem ten bezpiecznik nr 13 i w ogole nie mogłem auta odpalić ;)
Może jednak miałeś trochę benzyny i na niej odpalałeś?

Tak właściwie to dlaczego jeździsz bez benzyny?
chodor pisze:a co do tematu to dalej mnie to zastanawia... czemu się tak dzieje... chyba najrozsądniej będzie po prostu podjechać, gdzieś na jakieś testy instalacji LPG... co o tym sądzicie?
A dzieje się tak tylko na gazie czy na benzynie też? Czy masz auto na tyle niesprawne że na benzynie nie sprawdzisz?

Instalacja raczej się nie naprawia po wyłączeniu i włączeniu zapłonu jak to opisywałeś, chyba że zamroziłeś reduktor albo zbyt mało wydajny reduktor zaczął dawać nieodparowany gaz (ale wtedy raczej przerzuciłoby na benzynę bo między innymi od tego jest czujnik temperatury gazu). Jeśli masz np. za niskie ciśnienie gazu to powinien przełączyć się na benzynę. Chyba że ktoś wrzucił za słaby parownik i dał bardzo niskie ciśnienie powrotu na benzynę wtedy to mogą się pojawiać problemy z mocą. Spadki ciśnienia i temperaturę gazu można właśnie ocenić po podłączeniu interfejsu.

Co instalacji to to co jest napisane na papierze nie zawsze pokrywa się z tym co jest zamontowane, najlepiej jakbyś dał zdjęcie.
Reduktory tomasetto sprzedawane ze stagiem to alaska realnie starcza do silnika 90-100KM oraz artic który realnie starcza do silnika 150KM.

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 28 wrz 2013, 17:24

takie objawy daje zacierająca się pompa paliwa, sterownik nałapał błędów i samochód nie jedzie. Pomio że mam IIgen lpg i przełącznik 1-0-2 to miałem dokładnie ten sam problem. Zatarłem w ten sposób już 2 chińskie pompy i od teraz zawsze pamiętam aby w miesiącu wlać te 5l (przecież to 2 paczki fajek)

Awatar użytkownika
chodor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 182
Rejestracja: 26 cze 2011, 01:51
Lokalizacja: Oława
Kontakt:

Post autor: chodor » 29 wrz 2013, 15:48

a taka zatarta pompa paliwa mogła by tłumaczyć moje subiektywne odczucie braku mocy?
oraz dławienie się zimnego silnika?

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 29 wrz 2013, 15:54

chodor pisze:a taka zatarta pompa paliwa mogła by tłumaczyć moje subiektywne odczucie braku mocy?
oraz dławienie się zimnego silnika?
Nie bezpośrednio. Pośrednio owszem. Słabsze ciśnienie na listwie "zmutuje" mapę paliwa, którą sobie steornwik LPG narysuje. Według niej narysuje mapę gazową.

Ale to tylko teoria. W praktyce...hmmm... Najlepiej odłączyć aku na noc. Zalać z 10 litrów paliwa. Jeśli jest opcja jazdy na PB to zrobić tak:
:arrow: 1/4 wciśniętego pedału gazu (czyli 1/4 otwartej przepustnicy) przez jakiś 1km
:arrow: 1/2
:arrow: 3/4
:arrow: pełen but

Przełączyć na gaz i zrobić ten sam manewr. To taki domowy sposób na narysowanie mapy gazowej w instalacjach sekwencyjnych.

Jeśli wtedy moc nei wróci to zajrzeć do przepsutnicy czy się otwiera "druga faza" oraz jak tam się mają klapy w dolocie.

Ale jak wcześniej pisałem, podjechać do gazownika i sprawdzić czy nie ma błędów i czy sterownik nie pracuje w trybie awaryjnym.

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 29 wrz 2013, 16:33

Przełączyć na gaz i zrobić ten sam manewr. To taki domowy sposób na narysowanie mapy gazowej w instalacjach sekwencyjnych.
Ale takie narysowanie tych map (zielonych i niebieskich kropek/kresek) nic nie da jeśli zaraz się ich nie podejrzy. Służą one do regulacji mnożnika i nie wpływają na prace instalacji.
Jedynie jeśli miałby włączone np. ISA2 (w Stagu) to mogłoby by to się próbować zaadaptować.

Ewentualnie ten muł na benzynie może być wywołany przez źle ustawioną instalacje.

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 29 wrz 2013, 16:36

Ale pomoże sprawdzić czy auto odżyje. Powinien zniknać efekt zamulania. Nie będzie to "pocisk" jak po pełnej kalibracji ale jeśli wina lezy w mapie gazu to powinno być lepiej.

Awatar użytkownika
PiotrLublin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 262
Rejestracja: 06 gru 2011, 20:59
Lokalizacja: Lublin

Post autor: PiotrLublin » 29 wrz 2013, 19:42

chodor pisze:muszę ci powiedzieć, że v6 bardzo szybko się nagrzewa... więc i parownik też szybko łapie temperaturę... jeżeli o to chodzi?!?
Ale parownik jest właśnie od tego, zeby załączył komputer gaz w samochodzie po uzyskaniu jakiejś danej temperatur np: jak u mnie 30C. Wody oczywiście...

To nic ze V6 sie szybko nagrzewa, gdy jest na dworze w nocy 8C, to rano gdy jade do pracy gaz załącza sie po przejechaniu 2 km.

Po drugie, odpalanie w sekwencji na LPG powinno się wykonywać w ostateczności.

Ostatnio mialem taka przygoda ze w czasie jazdy do pracy zabrakło mi benzyny, zacza sie dlawic, i zgasł, po pojechaniu po benzyne na stacje, wlalem i auto nie chcialo odpalic ( nie wiem czemu) zostawiłem na parkingu w pineche, i podrzucil mnie brat do pracy, po pracy pojechałem zobaczyć czy odpali... Odpaliła z pierwszego bez zająknięcia.

PS: Bo sie rozpisalem nie na temat, mysle ze to tylko i wylacznie wina braku benzyny, auto nie mialem na poczatku smarowania, na LPG komp troche zgłupiał, na zimnym LPG nie bedzie dzialać dobrze bo parownik nie daje rady, a mocy nie ma,. czytaj kilka słow wcześniej :roll:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl