Jaki silnik do LPG ?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Silniki w Audi 80 dobrze znoszą gaz gorzej właśnie z osprzętem, montując gaz na mikserze (I albo II generacja) do silnika z klapowym przepływomierzem albo plastikowym kolektorem. Zresztą dzisiaj sekwencyjny gaz nie jest drogi więc niema potrzeby montażu układu zasilania będącego technologicznie w epoce gaźnika.
W silniku zasilanym LPG najprędzej mogą ucierpieć zawory od wyższej temperatury gdy ktoś dorwie się śruby regulacyjnej aby zmniejszyć spalanie gazu. W audi głowice są bardzo pancerne więc nawet próbując za wszelką cenę obniżyć spalanie gazu można zrobić kilkadziesiąt tysięcy kilometrów.
Przy zasilaniu lpg wydziela się mniej sadzy więc olej jest dłużej czysty, LPG też nie rozcieńcza oleju jak benzyna gdy jeździ się cały czas krótkie odcinki.
Znałem człowieka który miał od nowości Daewoo Nexię bez lpg, przez 150tyś. km miał dwa remonty silnika przez przegrzanie. A sporo osób kupi używane auto z przebiegiem 200-300tyś.km, montuje gaz i spokojnie robi 100-150 tyś na gazie i jeszcze przy sprzedaży auto jest atrakcyjne dla kupujących bo ma gaz.
Zazwyczaj opinia gaz niszczy silnik powinna brzmieć gaz niszczy osprzęt. Narzekania ludzi zazwyczaj są związane z tym że zwykły gaz przez wystrzały uszkodzi przepływomierz, rozwali dolot po tym falują obroty, szarpie przy przyspieszaniu. Nawet w silnikach gdzie wystrzały nie robią spustoszenia albo przy gazie sekwencyjnym użytkownicy mogą mieć gdzieś okresowe przeglądy instalacji, regulacje, poprawną obsługę auta i instalacji a później narzekają że auto im się zepsuło. Podobnie psują opinie niefachowe warsztaty.
Ale jakoś nie przeraża to polaków bo montaż instalacji lpg w naszym kraju ma się dobrze. Aż za dobrze zaraz rząd zobaczy w tym dobre źródło zysków i zechcą opodatkować lpg.
W silniku zasilanym LPG najprędzej mogą ucierpieć zawory od wyższej temperatury gdy ktoś dorwie się śruby regulacyjnej aby zmniejszyć spalanie gazu. W audi głowice są bardzo pancerne więc nawet próbując za wszelką cenę obniżyć spalanie gazu można zrobić kilkadziesiąt tysięcy kilometrów.
Przy zasilaniu lpg wydziela się mniej sadzy więc olej jest dłużej czysty, LPG też nie rozcieńcza oleju jak benzyna gdy jeździ się cały czas krótkie odcinki.
Znałem człowieka który miał od nowości Daewoo Nexię bez lpg, przez 150tyś. km miał dwa remonty silnika przez przegrzanie. A sporo osób kupi używane auto z przebiegiem 200-300tyś.km, montuje gaz i spokojnie robi 100-150 tyś na gazie i jeszcze przy sprzedaży auto jest atrakcyjne dla kupujących bo ma gaz.
Zazwyczaj opinia gaz niszczy silnik powinna brzmieć gaz niszczy osprzęt. Narzekania ludzi zazwyczaj są związane z tym że zwykły gaz przez wystrzały uszkodzi przepływomierz, rozwali dolot po tym falują obroty, szarpie przy przyspieszaniu. Nawet w silnikach gdzie wystrzały nie robią spustoszenia albo przy gazie sekwencyjnym użytkownicy mogą mieć gdzieś okresowe przeglądy instalacji, regulacje, poprawną obsługę auta i instalacji a później narzekają że auto im się zepsuło. Podobnie psują opinie niefachowe warsztaty.
Ale jakoś nie przeraża to polaków bo montaż instalacji lpg w naszym kraju ma się dobrze. Aż za dobrze zaraz rząd zobaczy w tym dobre źródło zysków i zechcą opodatkować lpg.
U siebie przy silniku 2.6 (ABC) mam właśnie instalację gazową starszego typu, drugiej generacji, z taką już go kupiłem. Wiadomo, że dla tego silnika lepsza byłaby instalacja sekwencyjna, którą pewnie zamontowałbym gdybym teraz zakładał. Poprzedni właściciel zainwestował w nowy reduktor, obecnie instalacja spisuje się bez zarzutu, nie strzela, nie ma dużej różnicy pomiędzy jazdą na Pb i LPG. Większą uwagę trzeba zwrócić na rzeczy typu kable czy świece.
witam miałem audi z silnikiem ABT I ABK ten pierszy zrobiłem nim 180 tyś i nawet tania instalacja daje rady bardzo dobry do gazu natomiast 115 KM zrobiłem nią 320 tyś na gazie i tu trzeba dobrą instalkę założyć ale też nie mam problemu a mam najechane 429tyś całości. nie znosi amatorów gaziarzy. polecam te dwa silniki