Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABT] Wiecej szzzzmocy!

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
marszall
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 579
Rejestracja: 30 gru 2011, 19:58
Lokalizacja: LLU/WS

Post autor: marszall » 22 wrz 2013, 23:45

Jest szansa na jakies przekłamanie bo dziewczyna trzymała stoper jednakże powtórze test i zobacze. King86 wykrecił swoim cos ok 11 s a ja mam jeszcze wałek od ABK i rozwierconą przepustnice:p

Awatar użytkownika
!StaSiu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1404
Rejestracja: 22 cze 2009, 14:41
Lokalizacja: Pszczyna

Post autor: !StaSiu » 30 wrz 2013, 10:13

Az normalnie ja dzisiaj zmierze czas i zmienie walek ktory juz chyba z trzy miesiace lezy :-D

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 30 wrz 2013, 10:58

Jakim momentem dokrecacie nakretki na konikach wałka rozrzadu? Ja dokrecalem 20Nm i 2 szpilki popłyneły.

skizo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 97
Rejestracja: 02 lut 2008, 20:05
Lokalizacja: Miechów

Post autor: skizo » 01 paź 2013, 00:32

a dokręcałeś długim dynamometrycznym ? bo jeśli tak to dokręcaj z połową tego momentu. i Pamiętaj że jeśli nie stosujesz nowych szpilek i nakretek to musisz odjac od podawanego momentu jakieś 10/20%

Awatar użytkownika
Piter008
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 04 paź 2011, 14:08
Lokalizacja: Bydgoszcz

[B4 2.0 ABT] Obudowa filtra powietrza ABT ---> AAE

Post autor: Piter008 » 19 lis 2013, 17:03

Witam. Planuje przerobić obudowę filtra w audi 80 2.0 abt. Jak wiadomo pod maską jest okrągły, a chcę zrobić tak jak oryginalnie jest w 100 C4 2.0 AAE. I moje pytanie, mogę użyć obudowy filtra z prostokątnym filtrem z abc lub aah i czy wymaga to dużych przeróbek? Sprawa wygląda tak, że obudowe monowtrysku mam z golfa 3 1.8 a obudowę filtra mam z 2.8 v6 aah. I zastanawiam się jak to połączyć w kupę. W ogóle taka przeróbka to dobry pomysł ? Nie zależy mi na założeniu stożka, tylko zrezaniu, ale na oryginalnych podzespołach :)

Awatar użytkownika
!StaSiu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1404
Rejestracja: 22 cze 2009, 14:41
Lokalizacja: Pszczyna

Post autor: !StaSiu » 21 lut 2014, 07:28

I jak panowie działacie coś jeszcze w temacie?

Marcin b42.0ABT
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 09 gru 2012, 17:59
Lokalizacja: Sokołów

Post autor: Marcin b42.0ABT » 21 lut 2014, 19:25

witam.
czeka mnie zmiana wydechu i moje pytanie czy jest możliwość zmodyfikować ten wydech, dać ciut szerszy, tylko od jakiego wozu, bo graty na zamówienie w firmach tuningowych są dość drogie/za drogie dla mnie :-(

[ Dodano: 2014-02-21, 19:29 ]
wymyśliłem tylko tyle że kolektor 4-2-1 zamiast kata Pierwszy tłumik z b3(przelot) środkowy oryginalny(podobno przelot) i końcowy też jakiś przelot bądź oryginalny
chodzi o to czy da się włożyć ciut luźniejszy wydech żeby kucy wzrosło w abeteku

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 21 lut 2014, 20:39

Ale w ABT wydech nie jest restrykcyjny, tam zbytnio nie ma co robic.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 21 lut 2014, 21:36

Były też seryjne portki do ABT.

Marcin b42.0ABT
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 09 gru 2012, 17:59
Lokalizacja: Sokołów

Post autor: Marcin b42.0ABT » 22 lut 2014, 13:00

u mnie jest 4-1, 4-2-1 poprawi przebieg momentu, do portek muszę też kolektor zmienić kolektor na 4-2 a nigdzie nie mogę znaleźć

marszall
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 579
Rejestracja: 30 gru 2011, 19:58
Lokalizacja: LLU/WS

Post autor: marszall » 22 lut 2014, 15:59

Toz to to samo co ABK

Awatar użytkownika
!StaSiu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1404
Rejestracja: 22 cze 2009, 14:41
Lokalizacja: Pszczyna

Post autor: !StaSiu » 22 lut 2014, 16:58

Zmień kolektor co i tak różnicy nie będzie, a resztę wydechu zostaw. Ja mam przelot i jest tragedia.

Marcin b42.0ABT
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 09 gru 2012, 17:59
Lokalizacja: Sokołów

Post autor: Marcin b42.0ABT » 22 lut 2014, 19:17

wiem że to samo, jedyna różnica to miejsce sondy lambda, nie będzię problemu jak w abt powędruje na dół samochodu?

Awatar użytkownika
!StaSiu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1404
Rejestracja: 22 cze 2009, 14:41
Lokalizacja: Pszczyna

Post autor: !StaSiu » 22 lut 2014, 20:01

Ja mam 4-2-1 i sonde mam na końcu kolektora przed portkami.

marszall
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 579
Rejestracja: 30 gru 2011, 19:58
Lokalizacja: LLU/WS

Post autor: marszall » 23 lut 2014, 23:22

jak sonda podgrzewana to różnicy nie bedzie

[ Dodano: 2014-03-14, 21:55 ]
Wczoraj pobawilem sie zaplonem, juz wczesniej troche przyspieszylem ale nie wiedzialem o ile, teraz kupilem lampe stroboskopowa z regulacja kata i zaczolem testy. Finalnie mam teraz wyprzedzenie na poziomie 20 stopini (seria 6 stopni) i nic nie dzwoni, a zwawiej jedzie na gorze

[ Dodano: 2014-04-30, 13:52 ]
Kolejne wieści z placu boju,

zauważyłem że silnik AAE pracuje na wyższym ciśnieniu niż ABT to na 1,2 bara. Może dlatego właśnie stąd róznice w głowicy wtryskiwacza. NIe wiem tylko czy mój jest uszkodzony czy poprostu tak ma być. Różnice są w twardosci spręzyny.
Na poczatku trochę się nią pobawiłem i poprzez rozciągnięcie zrobiłem ciśnienie 1.6 bara!
Samochód dostał kopa ale troche go przylewało, nie tak aby nie jechał ale juz sporo dostawał.
Pomyślałem że tak na pałe nie bede robił wiec dorobiłem sobie manualny regulator ciśnienia paliwa. Teraz mam śrubke odpowiedzialną za regulację naprężenia sprężyny.

Jak AAE ma 40mm przepustnice i 1,2 bara cinienia to analogicznie pomyslałem sobie ze podniose na 1.5 dla mojej 44mm. Narazie testuje ale wszystko wydaje sie być ok.

Dla ciekawości max udało mi się podnieśc do 2.0 a to 2x tyle co seria ABT wiec rezerwy mocy jeszcze są.

najlepiej by było to czasem wtrysku zrobic ale niestety nie stać mnie na takie rozwiązania

[ Dodano: 2014-05-11, 00:20 ]
Mały aktual:
Po wielu bojach stworzyłem idealną kopie dolotu z AAE
Obrazek
na zdjęciach
- filtr powietrza z 1.6 ADA z zaspawanymi otworami po silniku krokowym w obudowie
- dorobiona flansza zamiast przepływomierza na srednice 70mm
- czapka na monowtrysk uspawana na nowo gdyż ta z AAE się nie mieści
- guma może zostać ori AAE o ile nie wkładamy blosa, jeżeli jest, to nie starczy miejsca i....-
- opcjonalnie kolanko silikonowe 180 stopni odpowiednio skrócone
- opcjonalnie blos
- dodatkowo kruciec od oparów paliwa w przepustnicy należy obciąć i zaślepic a pary dać w powietrze albo zastosować kolanko 90 st. jakie było w monowtryskach z golfa MK III

innej lepszej opcji chyba nie ma bo kolektor z monowtrysku mocno wystaje w stronę podłużnicy i do orginalnej czapki AAE pasuje nie wadząc tylko obudowa z AAZ, można też zastosować czapkę na monowtrysk z golfa II/III mono skierowaną w przód i filtr AAZ ale nie podobało mi sie to rozwiązanie bo mało miejsca na blosa
Ciśnienie testuje narazie 1.3 ale chyba najlepsze było 1.5
Zapłon troche jednak niebezpiecznie 20 st. bo cos mi zaczoł brać olej na 2-gim cylindrze wiec wróciłem do 10 st

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl