[B4 ABT] Wiecej szzzzmocy!
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
[B4 2.0 ABT] Obudowa filtra powietrza ABT ---> AAE
Witam. Planuje przerobić obudowę filtra w audi 80 2.0 abt. Jak wiadomo pod maską jest okrągły, a chcę zrobić tak jak oryginalnie jest w 100 C4 2.0 AAE. I moje pytanie, mogę użyć obudowy filtra z prostokątnym filtrem z abc lub aah i czy wymaga to dużych przeróbek? Sprawa wygląda tak, że obudowe monowtrysku mam z golfa 3 1.8 a obudowę filtra mam z 2.8 v6 aah. I zastanawiam się jak to połączyć w kupę. W ogóle taka przeróbka to dobry pomysł ? Nie zależy mi na założeniu stożka, tylko zrezaniu, ale na oryginalnych podzespołach
-
- Forum Audi 80
- Posty: 32
- Rejestracja: 09 gru 2012, 17:59
- Lokalizacja: Sokołów
witam.
czeka mnie zmiana wydechu i moje pytanie czy jest możliwość zmodyfikować ten wydech, dać ciut szerszy, tylko od jakiego wozu, bo graty na zamówienie w firmach tuningowych są dość drogie/za drogie dla mnie
[ Dodano: 2014-02-21, 19:29 ]
wymyśliłem tylko tyle że kolektor 4-2-1 zamiast kata Pierwszy tłumik z b3(przelot) środkowy oryginalny(podobno przelot) i końcowy też jakiś przelot bądź oryginalny
chodzi o to czy da się włożyć ciut luźniejszy wydech żeby kucy wzrosło w abeteku
czeka mnie zmiana wydechu i moje pytanie czy jest możliwość zmodyfikować ten wydech, dać ciut szerszy, tylko od jakiego wozu, bo graty na zamówienie w firmach tuningowych są dość drogie/za drogie dla mnie
[ Dodano: 2014-02-21, 19:29 ]
wymyśliłem tylko tyle że kolektor 4-2-1 zamiast kata Pierwszy tłumik z b3(przelot) środkowy oryginalny(podobno przelot) i końcowy też jakiś przelot bądź oryginalny
chodzi o to czy da się włożyć ciut luźniejszy wydech żeby kucy wzrosło w abeteku
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
-
- Forum Audi 80
- Posty: 32
- Rejestracja: 09 gru 2012, 17:59
- Lokalizacja: Sokołów
-
- Forum Audi 80
- Posty: 32
- Rejestracja: 09 gru 2012, 17:59
- Lokalizacja: Sokołów
jak sonda podgrzewana to różnicy nie bedzie
[ Dodano: 2014-03-14, 21:55 ]
Wczoraj pobawilem sie zaplonem, juz wczesniej troche przyspieszylem ale nie wiedzialem o ile, teraz kupilem lampe stroboskopowa z regulacja kata i zaczolem testy. Finalnie mam teraz wyprzedzenie na poziomie 20 stopini (seria 6 stopni) i nic nie dzwoni, a zwawiej jedzie na gorze
[ Dodano: 2014-04-30, 13:52 ]
Kolejne wieści z placu boju,
zauważyłem że silnik AAE pracuje na wyższym ciśnieniu niż ABT to na 1,2 bara. Może dlatego właśnie stąd róznice w głowicy wtryskiwacza. NIe wiem tylko czy mój jest uszkodzony czy poprostu tak ma być. Różnice są w twardosci spręzyny.
Na poczatku trochę się nią pobawiłem i poprzez rozciągnięcie zrobiłem ciśnienie 1.6 bara!
Samochód dostał kopa ale troche go przylewało, nie tak aby nie jechał ale juz sporo dostawał.
Pomyślałem że tak na pałe nie bede robił wiec dorobiłem sobie manualny regulator ciśnienia paliwa. Teraz mam śrubke odpowiedzialną za regulację naprężenia sprężyny.
Jak AAE ma 40mm przepustnice i 1,2 bara cinienia to analogicznie pomyslałem sobie ze podniose na 1.5 dla mojej 44mm. Narazie testuje ale wszystko wydaje sie być ok.
Dla ciekawości max udało mi się podnieśc do 2.0 a to 2x tyle co seria ABT wiec rezerwy mocy jeszcze są.
najlepiej by było to czasem wtrysku zrobic ale niestety nie stać mnie na takie rozwiązania
[ Dodano: 2014-05-11, 00:20 ]
Mały aktual:
Po wielu bojach stworzyłem idealną kopie dolotu z AAE
na zdjęciach
- filtr powietrza z 1.6 ADA z zaspawanymi otworami po silniku krokowym w obudowie
- dorobiona flansza zamiast przepływomierza na srednice 70mm
- czapka na monowtrysk uspawana na nowo gdyż ta z AAE się nie mieści
- guma może zostać ori AAE o ile nie wkładamy blosa, jeżeli jest, to nie starczy miejsca i....-
- opcjonalnie kolanko silikonowe 180 stopni odpowiednio skrócone
- opcjonalnie blos
- dodatkowo kruciec od oparów paliwa w przepustnicy należy obciąć i zaślepic a pary dać w powietrze albo zastosować kolanko 90 st. jakie było w monowtryskach z golfa MK III
innej lepszej opcji chyba nie ma bo kolektor z monowtrysku mocno wystaje w stronę podłużnicy i do orginalnej czapki AAE pasuje nie wadząc tylko obudowa z AAZ, można też zastosować czapkę na monowtrysk z golfa II/III mono skierowaną w przód i filtr AAZ ale nie podobało mi sie to rozwiązanie bo mało miejsca na blosa
Ciśnienie testuje narazie 1.3 ale chyba najlepsze było 1.5
Zapłon troche jednak niebezpiecznie 20 st. bo cos mi zaczoł brać olej na 2-gim cylindrze wiec wróciłem do 10 st
[ Dodano: 2014-03-14, 21:55 ]
Wczoraj pobawilem sie zaplonem, juz wczesniej troche przyspieszylem ale nie wiedzialem o ile, teraz kupilem lampe stroboskopowa z regulacja kata i zaczolem testy. Finalnie mam teraz wyprzedzenie na poziomie 20 stopini (seria 6 stopni) i nic nie dzwoni, a zwawiej jedzie na gorze
[ Dodano: 2014-04-30, 13:52 ]
Kolejne wieści z placu boju,
zauważyłem że silnik AAE pracuje na wyższym ciśnieniu niż ABT to na 1,2 bara. Może dlatego właśnie stąd róznice w głowicy wtryskiwacza. NIe wiem tylko czy mój jest uszkodzony czy poprostu tak ma być. Różnice są w twardosci spręzyny.
Na poczatku trochę się nią pobawiłem i poprzez rozciągnięcie zrobiłem ciśnienie 1.6 bara!
Samochód dostał kopa ale troche go przylewało, nie tak aby nie jechał ale juz sporo dostawał.
Pomyślałem że tak na pałe nie bede robił wiec dorobiłem sobie manualny regulator ciśnienia paliwa. Teraz mam śrubke odpowiedzialną za regulację naprężenia sprężyny.
Jak AAE ma 40mm przepustnice i 1,2 bara cinienia to analogicznie pomyslałem sobie ze podniose na 1.5 dla mojej 44mm. Narazie testuje ale wszystko wydaje sie być ok.
Dla ciekawości max udało mi się podnieśc do 2.0 a to 2x tyle co seria ABT wiec rezerwy mocy jeszcze są.
najlepiej by było to czasem wtrysku zrobic ale niestety nie stać mnie na takie rozwiązania
[ Dodano: 2014-05-11, 00:20 ]
Mały aktual:
Po wielu bojach stworzyłem idealną kopie dolotu z AAE
na zdjęciach
- filtr powietrza z 1.6 ADA z zaspawanymi otworami po silniku krokowym w obudowie
- dorobiona flansza zamiast przepływomierza na srednice 70mm
- czapka na monowtrysk uspawana na nowo gdyż ta z AAE się nie mieści
- guma może zostać ori AAE o ile nie wkładamy blosa, jeżeli jest, to nie starczy miejsca i....-
- opcjonalnie kolanko silikonowe 180 stopni odpowiednio skrócone
- opcjonalnie blos
- dodatkowo kruciec od oparów paliwa w przepustnicy należy obciąć i zaślepic a pary dać w powietrze albo zastosować kolanko 90 st. jakie było w monowtryskach z golfa MK III
innej lepszej opcji chyba nie ma bo kolektor z monowtrysku mocno wystaje w stronę podłużnicy i do orginalnej czapki AAE pasuje nie wadząc tylko obudowa z AAZ, można też zastosować czapkę na monowtrysk z golfa II/III mono skierowaną w przód i filtr AAZ ale nie podobało mi sie to rozwiązanie bo mało miejsca na blosa
Ciśnienie testuje narazie 1.3 ale chyba najlepsze było 1.5
Zapłon troche jednak niebezpiecznie 20 st. bo cos mi zaczoł brać olej na 2-gim cylindrze wiec wróciłem do 10 st