[2,3NG remont ]demontaż LPG, nowy wtrysk mechaniczny problem
[2,3NG remont ]demontaż LPG, nowy wtrysk mechaniczny problem
Witajcie
Pisze do szanownych kolegów o pomoc, chciałbym prosić osoby które mają ogarnięty silnik 2,3 NG o pomoc, jestem skłonny odwdzięczyć się osobie która udzieli mi pomocy, wszak nikt czasu nie ma zbyt dużo a ja znam cene czasu wolnego
Otóż od pewnego czasu przywracam do łask coupe z 1990 roku, próbowałem reanimować stary wtrysk jednak bez skutecznie LPg, wystrzały zrobiły swoje.
Obecnie przełożyłem cały dolot wszytko od filtra powietrza, przez przepływkę, nową gumę, przepustnice, kolektory, wtryski, od silnik który chodził tylko na benzynie i do końca pracował idealnie.
Wszytko w dolocie szczelne, nowe oringi na wtryskach, nowy krokowiec, weże do krokowca nowe, guma nowa, wszytko zmontowane samochód odpalił od strzała silnik ma obroty jałowe idealnie na 850, stabilne jak skała, ale przy przyspieszaniu czuc szrpania no i mocy też nie ma jaka powinna być
Powiem szczeże ze brakuje mi już teraz pomysłów co sprawdzać dalej?
sonda lambda? słyszałem iż w tych silnikach jej rola jest mocno ograniczona i odłączenie nic nie zmiania?
Jeżeli któryś z kolegów mógłby poprowadzić mnie za ręke co sprawdzać.
bardzo Proszę o pomoc bo spławili mnie nawet z ASO
Pisze do szanownych kolegów o pomoc, chciałbym prosić osoby które mają ogarnięty silnik 2,3 NG o pomoc, jestem skłonny odwdzięczyć się osobie która udzieli mi pomocy, wszak nikt czasu nie ma zbyt dużo a ja znam cene czasu wolnego
Otóż od pewnego czasu przywracam do łask coupe z 1990 roku, próbowałem reanimować stary wtrysk jednak bez skutecznie LPg, wystrzały zrobiły swoje.
Obecnie przełożyłem cały dolot wszytko od filtra powietrza, przez przepływkę, nową gumę, przepustnice, kolektory, wtryski, od silnik który chodził tylko na benzynie i do końca pracował idealnie.
Wszytko w dolocie szczelne, nowe oringi na wtryskach, nowy krokowiec, weże do krokowca nowe, guma nowa, wszytko zmontowane samochód odpalił od strzała silnik ma obroty jałowe idealnie na 850, stabilne jak skała, ale przy przyspieszaniu czuc szrpania no i mocy też nie ma jaka powinna być
Powiem szczeże ze brakuje mi już teraz pomysłów co sprawdzać dalej?
sonda lambda? słyszałem iż w tych silnikach jej rola jest mocno ograniczona i odłączenie nic nie zmiania?
Jeżeli któryś z kolegów mógłby poprowadzić mnie za ręke co sprawdzać.
bardzo Proszę o pomoc bo spławili mnie nawet z ASO
Cześć,
Skoro dolot sprawny i trzyma obroty jak należy (dotąd byłem pewny ze jałowe obroty powinny wynosić 650-700obr...) .Może to kwestia kopułki, palca, przewodów wysokiego napięcia, świec...Posprawdzaj tez napięcia,-może gdzieś są spadki-kable w końcu są stare i mogą "gubić" prąd. Myślę ,że właśnie na elektryce powinieneś się teraz skupić...
Pozdrawiam.
Skoro dolot sprawny i trzyma obroty jak należy (dotąd byłem pewny ze jałowe obroty powinny wynosić 650-700obr...) .Może to kwestia kopułki, palca, przewodów wysokiego napięcia, świec...Posprawdzaj tez napięcia,-może gdzieś są spadki-kable w końcu są stare i mogą "gubić" prąd. Myślę ,że właśnie na elektryce powinieneś się teraz skupić...
Pozdrawiam.
Wiem o tym sprawdzę jeszcze jedną rzecz świece,
Potrzebuje głównie pomocy w sprawdzeniu jakie napięcie, jaki prąd powinien być na jakiej kostce, silnik zachowuje się prawidłowo i faktycznie obroty ma w granicach 700 stabilne jak skała.
Ile wynosi kąt wyprzedzenia zapłonu dla tego silnika?
Silnik ma czujnik spalania stukowego? co on daje?
Co z lambdą?
Potrzebuje głównie pomocy w sprawdzeniu jakie napięcie, jaki prąd powinien być na jakiej kostce, silnik zachowuje się prawidłowo i faktycznie obroty ma w granicach 700 stabilne jak skała.
Ile wynosi kąt wyprzedzenia zapłonu dla tego silnika?
Silnik ma czujnik spalania stukowego? co on daje?
Co z lambdą?
LUKASZdiy pisze:Wiem o tym sprawdzę jeszcze jedną rzecz świece,
Potrzebuje głównie pomocy w sprawdzeniu jakie napięcie, jaki prąd powinien być na jakiej kostce, silnik zachowuje się prawidłowo i faktycznie obroty ma w granicach 700 stabilne jak skała.
Ile wynosi kąt wyprzedzenia zapłonu dla tego silnika?
Silnik ma czujnik spalania stukowego? co on daje?
Co z lambdą?
Nie mam wiedzy z tego zakresu. Ale pamiętam ,że kiedyś sam miałem tego typu problem z "nagłym przypływem mocy" i dziwnymi "zamuleniami"itp..,-pomogła właśnie wymiana świec,kabli,palca,kopułki,filtra... itp... Kolejnym razem krokowiec był na wykończeniu i podobne objawy...
W serwisie Audi nie szukaj pomocy-bo NG jest za stary aby tam mieli dokładną wiedze i doświadczenie,-co innego nowe konstrukcje silników..,-lepiej mechanik "starej daty" z ogarniętym wtryskiem mechanicznym,-a są jeszcze tacy.
Pozdrawiam.
Tak żeby mi sie nie nudziło i bym nie czekał na pomoc postanowiłem samodzielnie zdiagnozować usterkę samochodu
zgodnie z instrukcja z sam naprawiam audi ...
podłączyłem żaróweczkę pod kostki w nogach kierowcy zwarłem bezpiecznikiem na przekaźniku i odczytałem usterki.
jak dobrze zrozumiałem instrukcję są dwa bloki kodów pierwszy to instalacja zapłonowa druga wtryskowa
zatem po zwarciu styków na przekaźniku lampka zapala się mocniej gaśnie i słabszym światłem sygnalizuje rozpoczęcie odczytu
wyszło 4-4-4-4 czyli usterka nierozpoznana
ponowne zwarcie styków i wyświetla długie błyski czyli brak usterek
dla próby odłączyłem czujnik temp i od razu wypikało 2-3-1-2 czyli brak sygnału od czujnika temperatury, co ciekawe wypikało to w pierwszym bloku instalacji zapłonowej
zgodnie z instrukcja z sam naprawiam audi ...
podłączyłem żaróweczkę pod kostki w nogach kierowcy zwarłem bezpiecznikiem na przekaźniku i odczytałem usterki.
jak dobrze zrozumiałem instrukcję są dwa bloki kodów pierwszy to instalacja zapłonowa druga wtryskowa
zatem po zwarciu styków na przekaźniku lampka zapala się mocniej gaśnie i słabszym światłem sygnalizuje rozpoczęcie odczytu
wyszło 4-4-4-4 czyli usterka nierozpoznana
ponowne zwarcie styków i wyświetla długie błyski czyli brak usterek
dla próby odłączyłem czujnik temp i od razu wypikało 2-3-1-2 czyli brak sygnału od czujnika temperatury, co ciekawe wypikało to w pierwszym bloku instalacji zapłonowej
najpierw sprawdz lub wymien jak kolega Hubert napisal
a jesli dalej to zaplon o ile pamietam 15 stopni,
- czujnik stukowy
- hall na rozdzielaczu
potem jak dalej ma czkawke
paliwo:
- pompa paliwa, czy daje dobre cisnienie
- przewody paliwowe czy nie zagięte i ograniczaja przeplywa benzyny
- filtr paliwa
a jesli dalej to zaplon o ile pamietam 15 stopni,
- czujnik stukowy
- hall na rozdzielaczu
potem jak dalej ma czkawke
paliwo:
- pompa paliwa, czy daje dobre cisnienie
- przewody paliwowe czy nie zagięte i ograniczaja przeplywa benzyny
- filtr paliwa
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Spróbuj odłączyć wtyczkę od nastawnika ciśnienia różnicowego i zobacz jak chodzi (najlepiej po rozgrzaniu bo jak odłączysz go to nie będziesz miał ssania). Po jego odpięciu wtrysk będzie pracował bez żadnych korekt z ECU (w tym od sondy). Ale skoro lubił strzelać na lpg to może być coś z układem zapłonowym.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Ta podłączona do urządzenia zaznaczonego na zdjęciu: http://img30.imageshack.us/img30/147/z28j.png
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
A wąż silniczka krokowego podłączyłeś we właściwe miejsce po wyrzuceniu lpg?
Dobrze by było sprawdzić ciśnienie paliwa. Jeśli nie masz manometru to możesz sprawdzić czy powrotem paliwa coś wraca do zbiornika. Jeśli na powrocie będzie sucho (sprawdź także po dodaniu gazu) to znaczy że pompka ledwo daje radę.
Dobrze by było sprawdzić ciśnienie paliwa. Jeśli nie masz manometru to możesz sprawdzić czy powrotem paliwa coś wraca do zbiornika. Jeśli na powrocie będzie sucho (sprawdź także po dodaniu gazu) to znaczy że pompka ledwo daje radę.
dzikuje bardzo dzis sprawdzę...
reasumując silniczek krokowy podłączylm z boku prawej strony gumy w takie plastykowe kolanko,
Jeżeli dobrze zrozumiałem to przy pracującym silniku wystarczy odkręcić śrubę mocująca uszko od węza powrotu po prawej stronie zespołu wtryskowego bodajże jest to 17, i jeżeli paliwo wtedy będzie pryskać oznacza to że ciśnienie jest duże ponieważ jak dobrze zrozumiałem paliwa jest więcej aniżeli potrzeba i wtrysk nadmiar zwraca do baku?
reasumując silniczek krokowy podłączylm z boku prawej strony gumy w takie plastykowe kolanko,
Jeżeli dobrze zrozumiałem to przy pracującym silniku wystarczy odkręcić śrubę mocująca uszko od węza powrotu po prawej stronie zespołu wtryskowego bodajże jest to 17, i jeżeli paliwo wtedy będzie pryskać oznacza to że ciśnienie jest duże ponieważ jak dobrze zrozumiałem paliwa jest więcej aniżeli potrzeba i wtrysk nadmiar zwraca do baku?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Chodzi Ci o tą gumę łączącą przepływomierz z przepustnicą?LUKASZdiy pisze:reasumując silniczek krokowy podłączylm z boku prawej strony gumy w takie plastykowe kolanko,
Właśnie o to chodzi.LUKASZdiy pisze:jeżeli paliwo wtedy będzie pryskać oznacza to że ciśnienie jest duże ponieważ jak dobrze zrozumiałem paliwa jest więcej aniżeli potrzeba i wtrysk nadmiar zwraca do baku?
Nie powiem ci gdzie jest podłączony powrót paliwa bo już nie pamiętam gdzie jest podłączony. Ale jedno jest pewne jest do niego podłączony powrót do zbiornika paliwa