Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2,3NG remont ]demontaż LPG, nowy wtrysk mechaniczny problem

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
LUKASZdiy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 379
Rejestracja: 20 paź 2008, 12:23

[2,3NG remont ]demontaż LPG, nowy wtrysk mechaniczny problem

Post autor: LUKASZdiy » 07 paź 2013, 14:39

Witajcie
Pisze do szanownych kolegów o pomoc, chciałbym prosić osoby które mają ogarnięty silnik 2,3 NG o pomoc, jestem skłonny odwdzięczyć się osobie która udzieli mi pomocy, wszak nikt czasu nie ma zbyt dużo a ja znam cene czasu wolnego ;) ;)

Otóż od pewnego czasu przywracam do łask coupe z 1990 roku, próbowałem reanimować stary wtrysk jednak bez skutecznie LPg, wystrzały zrobiły swoje.
Obecnie przełożyłem cały dolot wszytko od filtra powietrza, przez przepływkę, nową gumę, przepustnice, kolektory, wtryski, od silnik który chodził tylko na benzynie i do końca pracował idealnie.
Wszytko w dolocie szczelne, nowe oringi na wtryskach, nowy krokowiec, weże do krokowca nowe, guma nowa, wszytko zmontowane samochód odpalił od strzała silnik ma obroty jałowe idealnie na 850, stabilne jak skała, ale przy przyspieszaniu czuc szrpania no i mocy też nie ma jaka powinna być

Powiem szczeże ze brakuje mi już teraz pomysłów co sprawdzać dalej?

sonda lambda? słyszałem iż w tych silnikach jej rola jest mocno ograniczona i odłączenie nic nie zmiania?

Jeżeli któryś z kolegów mógłby poprowadzić mnie za ręke co sprawdzać.

bardzo Proszę o pomoc bo spławili mnie nawet z ASO ;)

Awatar użytkownika
hubertm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 335
Rejestracja: 06 mar 2011, 00:25
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: hubertm » 07 paź 2013, 15:02

Cześć,
Skoro dolot sprawny i trzyma obroty jak należy (dotąd byłem pewny ze jałowe obroty powinny wynosić 650-700obr...) .Może to kwestia kopułki, palca, przewodów wysokiego napięcia, świec...Posprawdzaj tez napięcia,-może gdzieś są spadki-kable w końcu są stare i mogą "gubić" prąd. Myślę ,że właśnie na elektryce powinieneś się teraz skupić...

Pozdrawiam.

LUKASZdiy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 379
Rejestracja: 20 paź 2008, 12:23

Post autor: LUKASZdiy » 07 paź 2013, 15:14

Wiem o tym sprawdzę jeszcze jedną rzecz świece,

Potrzebuje głównie pomocy w sprawdzeniu jakie napięcie, jaki prąd powinien być na jakiej kostce, silnik zachowuje się prawidłowo i faktycznie obroty ma w granicach 700 stabilne jak skała.

Ile wynosi kąt wyprzedzenia zapłonu dla tego silnika?
Silnik ma czujnik spalania stukowego? co on daje?
Co z lambdą?

Awatar użytkownika
hubertm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 335
Rejestracja: 06 mar 2011, 00:25
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: hubertm » 07 paź 2013, 15:23

LUKASZdiy pisze:Wiem o tym sprawdzę jeszcze jedną rzecz świece,

Potrzebuje głównie pomocy w sprawdzeniu jakie napięcie, jaki prąd powinien być na jakiej kostce, silnik zachowuje się prawidłowo i faktycznie obroty ma w granicach 700 stabilne jak skała.

Ile wynosi kąt wyprzedzenia zapłonu dla tego silnika?
Silnik ma czujnik spalania stukowego? co on daje?
Co z lambdą?

Nie mam wiedzy z tego zakresu. Ale pamiętam ,że kiedyś sam miałem tego typu problem z "nagłym przypływem mocy" i dziwnymi "zamuleniami"itp..,-pomogła właśnie wymiana świec,kabli,palca,kopułki,filtra... itp... Kolejnym razem krokowiec był na wykończeniu i podobne objawy...
W serwisie Audi nie szukaj pomocy-bo NG jest za stary aby tam mieli dokładną wiedze i doświadczenie,-co innego nowe konstrukcje silników..,-lepiej mechanik "starej daty" z ogarniętym wtryskiem mechanicznym,-a są jeszcze tacy.

Pozdrawiam.

LUKASZdiy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 379
Rejestracja: 20 paź 2008, 12:23

Post autor: LUKASZdiy » 07 paź 2013, 17:26

Tak żeby mi sie nie nudziło i bym nie czekał na pomoc postanowiłem samodzielnie zdiagnozować usterkę samochodu

zgodnie z instrukcja z sam naprawiam audi ...
podłączyłem żaróweczkę pod kostki w nogach kierowcy zwarłem bezpiecznikiem na przekaźniku i odczytałem usterki.

jak dobrze zrozumiałem instrukcję są dwa bloki kodów pierwszy to instalacja zapłonowa druga wtryskowa

zatem po zwarciu styków na przekaźniku lampka zapala się mocniej gaśnie i słabszym światłem sygnalizuje rozpoczęcie odczytu
wyszło 4-4-4-4 czyli usterka nierozpoznana
ponowne zwarcie styków i wyświetla długie błyski czyli brak usterek

dla próby odłączyłem czujnik temp i od razu wypikało 2-3-1-2 czyli brak sygnału od czujnika temperatury, co ciekawe wypikało to w pierwszym bloku instalacji zapłonowej ;)

Awatar użytkownika
xxtomek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 356
Rejestracja: 20 lut 2007, 20:15
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: xxtomek » 08 paź 2013, 07:55

najpierw sprawdz lub wymien jak kolega Hubert napisal
a jesli dalej to zaplon o ile pamietam 15 stopni,
- czujnik stukowy
- hall na rozdzielaczu
potem jak dalej ma czkawke
paliwo:
- pompa paliwa, czy daje dobre cisnienie
- przewody paliwowe czy nie zagięte i ograniczaja przeplywa benzyny
- filtr paliwa

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 08 paź 2013, 20:42

Spróbuj odłączyć wtyczkę od nastawnika ciśnienia różnicowego i zobacz jak chodzi (najlepiej po rozgrzaniu bo jak odłączysz go to nie będziesz miał ssania). Po jego odpięciu wtrysk będzie pracował bez żadnych korekt z ECU (w tym od sondy). Ale skoro lubił strzelać na lpg to może być coś z układem zapłonowym.

LUKASZdiy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 379
Rejestracja: 20 paź 2008, 12:23

Post autor: LUKASZdiy » 08 paź 2013, 23:05

która to będzie wtyczka??

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 08 paź 2013, 23:21

Ta podłączona do urządzenia zaznaczonego na zdjęciu: http://img30.imageshack.us/img30/147/z28j.png

LUKASZdiy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 379
Rejestracja: 20 paź 2008, 12:23

Post autor: LUKASZdiy » 09 paź 2013, 00:31

Tez dotego doszedlem czytajac poradnik..


Po odlaczniu tej wtyczki nic sie nie zmieniło probowalem już

dlaczego sadze iż raczej nie jest to zapłon bo na LPg do konca pracował idealnie

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 09 paź 2013, 09:17

A wąż silniczka krokowego podłączyłeś we właściwe miejsce po wyrzuceniu lpg?
Dobrze by było sprawdzić ciśnienie paliwa. Jeśli nie masz manometru to możesz sprawdzić czy powrotem paliwa coś wraca do zbiornika. Jeśli na powrocie będzie sucho (sprawdź także po dodaniu gazu) to znaczy że pompka ledwo daje radę.

LUKASZdiy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 379
Rejestracja: 20 paź 2008, 12:23

Post autor: LUKASZdiy » 09 paź 2013, 10:00

dzikuje bardzo dzis sprawdzę...

reasumując silniczek krokowy podłączylm z boku prawej strony gumy w takie plastykowe kolanko,

Jeżeli dobrze zrozumiałem to przy pracującym silniku wystarczy odkręcić śrubę mocująca uszko od węza powrotu po prawej stronie zespołu wtryskowego bodajże jest to 17, i jeżeli paliwo wtedy będzie pryskać oznacza to że ciśnienie jest duże ponieważ jak dobrze zrozumiałem paliwa jest więcej aniżeli potrzeba i wtrysk nadmiar zwraca do baku?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 09 paź 2013, 11:21

LUKASZdiy pisze:reasumując silniczek krokowy podłączylm z boku prawej strony gumy w takie plastykowe kolanko,
Chodzi Ci o tą gumę łączącą przepływomierz z przepustnicą?
LUKASZdiy pisze:jeżeli paliwo wtedy będzie pryskać oznacza to że ciśnienie jest duże ponieważ jak dobrze zrozumiałem paliwa jest więcej aniżeli potrzeba i wtrysk nadmiar zwraca do baku?
Właśnie o to chodzi.

Nie powiem ci gdzie jest podłączony powrót paliwa bo już nie pamiętam gdzie jest podłączony. Ale jedno jest pewne jest do niego podłączony powrót do zbiornika paliwa :-P

LUKASZdiy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 379
Rejestracja: 20 paź 2008, 12:23

Post autor: LUKASZdiy » 09 paź 2013, 11:44

tak podłączyłem to w gumę

krs
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 442
Rejestracja: 31 sie 2009, 10:14
Imię: Krzysztof
Model: Audi 90 B3
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.3 7A
Lokalizacja: Bochnia

Post autor: krs » 09 paź 2013, 13:23

u mnie jest podobnie z mocą po wymianie wtrysku tylko ja wymieniłem przepływkę i rozdzielacz i dalej mam LPG :P

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl