Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 aah] pomiar ciśnienia na cylindrach

Wszystko co tyczy się silników V6
Awatar użytkownika
chodor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 182
Rejestracja: 26 cze 2011, 01:51
Lokalizacja: Oława
Kontakt:

[b4 aah] pomiar ciśnienia na cylindrach

Post autor: chodor » 11 paź 2013, 01:36

witam ! :)

zrobiłem dziś a właściwie już wczoraj pomiar ciśnienia na cylindrach i wyszło tak:

1szy: 8
2gi: 8
3ci: 7
4ty: 6
5ty: 6
6ty: 3 ( tu mega zonk :D )

w tym 6tym po wlaniu oleju do cylindra wyszło: 9


generalnie kolega co robił mi ten pomiar odradza mi remont... i raczej kusi mnie do zmiany auta :D
ale zapytam się jeszcze was czy jest sens to robić ;)

generalnie kolega podpowiada mi, że jeździć to będzie jeździć... i jak potrzebuje auta tylko do poruszania się to jest ok... no ale jakby robić remont silnika to on by nie robił tylko zmienił fure bo remont jego zdaniem będzie nieopłacalny :) jedynie co to, że mógłbym na doraźnie dolać jakiegoś coś ceramicznego uszczelniacza czy coś takiego do oleju... dokładnie nazwy już nie pamiętam...

co mam począć? :D :D

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 11 paź 2013, 08:20

Kupić inny silnik, z możliwością sprawdzenia sprężania przed kupnem.
A jak odbyło się mierzenie sprężania w starym silniku? Opisz mi dokładnie.

Awatar użytkownika
chodor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 182
Rejestracja: 26 cze 2011, 01:51
Lokalizacja: Oława
Kontakt:

Post autor: chodor » 11 paź 2013, 23:34

aha :P

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 11 paź 2013, 23:38

Leo pisze:A jak odbyło się mierzenie sprężania w starym silniku? Opisz mi dokładnie.

Popieram, bo zrobienie tego nie poprawnie może dać zadziwjające efekty. Kolejna sprawa co spowodowało, że chciałeś sprawdzić ciśnienie?


P.S. Jeśli wyniki są poprawne, to tylko wymiana słupka - uderz do UFOtm, ma takowy. Podpytaj co i jak.

Awatar użytkownika
chodor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 182
Rejestracja: 26 cze 2011, 01:51
Lokalizacja: Oława
Kontakt:

Post autor: chodor » 11 paź 2013, 23:46

bloku pisze:Popieram, bo zrobienie tego nie poprawnie może dać zadziwjające efekty. Kolejna sprawa co spowodowało, że chciałeś sprawdzić ciśnienie?
raczej poprawnie!
1.ten miernik na cylinder (manometr bodaj się to nazywa)
2.sandał w podłogę
3.kręcenie rozrusznikiem

co mnie do tego podkusiło?
chociażby to o czym już wcześniej pisałem:
1: https://audi80.pl/aah-jaki-v-max-vt82428.htm
czy tam to
2: https://audi80.pl/aah-b4-lpg-kolejny ... t83450.htm

zewsząd dochodzą mnie sygnały, że jak na 174 kunie pod machą to mam za słabo ;(

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 12 paź 2013, 00:16

3 czy 6 atmosfer to praktycznie trup i mega przedmuch. A silnik był ciepły podczas mierzenia? A i powiedz, czy auto normalnie odpala, czy trzeba długo kręcic, i różnice przy odpalaniu na ciepłym i zimnym?

Awatar użytkownika
chodor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 182
Rejestracja: 26 cze 2011, 01:51
Lokalizacja: Oława
Kontakt:

Post autor: chodor » 12 paź 2013, 00:33

sagem pisze:3 czy 6 atmosfer to praktycznie trup i mega przedmuch. A silnik był ciepły podczas mierzenia? A i powiedz, czy auto normalnie odpala, czy trzeba długo kręcic, i różnice przy odpalaniu na ciepłym i zimnym?

silnik był letni... tam przejechałem z 6km zanim dokonaliśmy pomiarów...

no na ciepłym silniku pali gites...
na zimnym jest już sporo gorzej... ale to może nakręcę jutro z rańca filmik i wrzuce na YT, tak by pokazać to w miarę dokładnie... ale generalnie to na zimnym zanim złapie stałe i równe obroty to coś świruje co najmniej z 30 sekund... w sensie że lataja te obroty od 1400 do 600... ba a czasami nawet potrafi z 2 razy zgasnąć :P

Awatar użytkownika
Medison
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 92
Rejestracja: 10 lut 2012, 06:39
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: Medison » 12 paź 2013, 10:43

mi tez na zimnym slabo odpala i przez pewnien czas sie zle zachowuje wymienilem pompe paliwa czujnik tem do ecu jest lepiej ale nie tak jak powinno i dodam ze buda mi trzesie na jalowym obr w pozadku moze by zrobic pomiar ?

UFOtm
Moderator
Moderator
Posty: 1240
Rejestracja: 23 lis 2006, 00:23
Imię: Michał
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: UFOtm » 12 paź 2013, 10:57

:arrow: dobrze przeprowadzony remont to ok 3500pln, jak chcesz po kosztach to za 1600pln zmien silnik (zakup i robocizna z uszczelnieniem glowic). Jakbys chciał silnik to pisz bo na dniach bede go rozbierał i slupek z dołem pojdzie na złom bo nie mam gdzie trzymać a jak postoi kolejną zime to i tak nie bedzie sie nadawał już do niczego. <ok>

Awatar użytkownika
chodor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 182
Rejestracja: 26 cze 2011, 01:51
Lokalizacja: Oława
Kontakt:

Post autor: chodor » 12 paź 2013, 12:58

aaha =]

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 12 paź 2013, 16:55

Medison pisze:mi tez na zimnym slabo odpala i przez pewnien czas sie zle zachowuje wymienilem pompe paliwa czujnik tem do ecu jest lepiej ale nie tak jak powinno i dodam ze buda mi trzesie na jalowym obr w pozadku moze by zrobic pomiar ?
Pompa paliwa tu nic nie da, silnik ma beznadziejne sprezanie i dlatego tak zle się zachowuje.

Awatar użytkownika
PuSzEk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 503
Rejestracja: 22 sty 2011, 21:46
Imię: Bartek
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: PuSzEk » 12 paź 2013, 18:49

UFOtm pisze::arrow: dobrze przeprowadzony remont to ok 3500pln, jak chcesz po kosztach to za 1600pln zmien silnik (zakup i robocizna z uszczelnieniem glowic). Jakbys chciał silnik to pisz bo na dniach bede go rozbierał i slupek z dołem pojdzie na złom bo nie mam gdzie trzymać a jak postoi kolejną zime to i tak nie bedzie sie nadawał już do niczego. <ok>
zmieniałem ostatnio silnik, części miałem na zniżkach z górnej półki i uwierz mi, że 3500zł to mało, chyba, że chcesz coś składać na najtańszych częściach to może się zmieścisz w tej kwocie :-P ale za 1600zł to nic na pewno nie ruszy przy silniku, w miare zdrowy słupek ceni się w granicach 1200zł i to takie minimum, a gdzie tu cena przekładki, nowy rozrząd, wymiana uszczelek pod głowicą, pod pokrywą zaworów, kolektorem ssącym, wydechowym,(simeringi, uszczelniacze zaworów) itp. planowanie głowic, sprawdzenie szczelności i wiadomo jeszcze wymiana płynów, oleju, filtrów
to się tak mówi ale tu 50zł tam 100zł i jest minimum 1500zł jak w morde za same części :roll:

Awatar użytkownika
chodor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 182
Rejestracja: 26 cze 2011, 01:51
Lokalizacja: Oława
Kontakt:

Post autor: chodor » 12 paź 2013, 20:42

powiem tak:

ostatnimi czasy wymieniłem tak:

1.rozrząd
2.pompe wody
3.szklanki

i sama taka zabawa kosztowała mnie 1.800zł

szczerze to nie mam kolejnych 3.500zł czy tam ile na kolejne mody... tym bardziej, że raczej kupowałem auto do jeżdżenia a nie wymieniania wszystkiego po kolei :)

więc aktualnie raczej nie uśmiecha mi się wymiana wszystkiego... tym bardziej, że to pewnie nie byłby to koniec... chyba po prostu źle trafiłem z tą 80 albo po prostu pojechałem po auto z nie takim fachowcem z jakim powinienem :)

w każdym bądź razie na dziś dzień zamówiłem na allegro ceramizer... z nadzieją, że chociaż troszkę mi uszczelni te cylindry...

pożyjemy zobaczymy... jedna rzecz z której się cieszę to, że przynajmniej odkryłem przyczynę słabej pracy silnika... a co dalej to życie pokaże :)

yo :P i dzięki wszystkim za pomoc :)

Awatar użytkownika
Rychu82
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 969
Rejestracja: 25 sty 2011, 09:18
Lokalizacja: J.G.

Post autor: Rychu82 » 12 paź 2013, 21:33

ceramizer leje się do zdrowego silnika, jak juz musisz lej doktora albo inne trociny tylko jak bedziesz sprzedawal to wspomnij przyszlemu wlascicielowi zeby sie nie wpakowal w 3-4-5tys w probe naprawy silnika... jesli to jest auto z opisu czyli quattro to mysle, ze znajdzie sie ochotnik który zainwestuje w silnik....np V8 wsadzi czykupi drugie 2.8.

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 12 paź 2013, 21:42

Jak coś to mam AAH z obróconą panewką, aż szkoda CQ sprzedawać <ok>
Ceramizer tutaj dużo nie pomoże, chyba że napchasz smaru pod cylindry to na chwilę kompresja wzrośnie <ok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl