Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[AAH] Załamanie po wizycie na hamownii. Autko nie ma mocy

Wszystko co tyczy się silników V6
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 23 wrz 2013, 12:48

Niestety to siła autosugestii... dokąd auto nie było hamowane jezdziło dobrze. Po hamowni jest załamka :-D

viper370
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 198
Rejestracja: 21 paź 2009, 16:41

Post autor: viper370 » 23 wrz 2013, 12:53

Sorka,ale nie pojechałem na hamownię bo jeździło dobrze, tylko dlatego że czułem że za słaby jest i moje przeczucia się sprawdziły niestety :( a umocniłem się w przekonaniu jak kolega dał mi się przejechać passatem b5 T + chip 180KM tam było czuć tą moc...

Awatar użytkownika
eSPe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3694
Rejestracja: 10 gru 2007, 21:13
Imię: Sławek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: eSPe » 23 wrz 2013, 14:33

Na turbo zawsze czuć różnicę. Nie tyle w mocy co w momencie.
Jak przesiądę się z A4B5FL 1.9TDI 90KM w swojego AAH to mam wrażenie że "AAH absolutnie nie jedzie".
Różnica zaczyna się powyżej 70-80km/h bo mój jedzie dalej a 1.9TDI 90KM zaczyna już ospalej przyspieszać.

viper370
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 198
Rejestracja: 21 paź 2009, 16:41

Post autor: viper370 » 23 wrz 2013, 22:59

Wydaje mi się że nie ma co porównywać Diesla do Benzyniaka, zupełnie inny moment a tamten passacik był PB :)

Awatar użytkownika
eSPe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3694
Rejestracja: 10 gru 2007, 21:13
Imię: Sławek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: eSPe » 24 wrz 2013, 01:46

viper370 pisze:a tamten passacik był PB :)
Ale zawsze uturbiony a nie wolnossący.

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 24 wrz 2013, 08:33

aldi pisze: Pewnie masz starsze AAH?, jakby było nowsze można by było zobaczyć na vagu ile powietrza pobiera silnik przy gazie w podłodze.
Na każdym można to zaobserwować. Mój jest z 1991r i już tym dysponuje. Problem polega na tym, że niektóre ECU nie chcą się łączyć z VAGiem.

Skoro katów nie ma, to bym szukał przyczyny w układzie zapłonowym lub ustawieniu rozrządu. Byle ząbek a silnik traci moc w górnej partii obrotów. Kolejna sprawa to sprawne stukowce i hall.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 24 wrz 2013, 11:09

bloku pisze:
aldi pisze: Pewnie masz starsze AAH?, jakby było nowsze można by było zobaczyć na vagu ile powietrza pobiera silnik przy gazie w podłodze.
Na każdym można to zaobserwować. Mój jest z 1991r i już tym dysponuje. Problem polega na tym, że niektóre ECU nie chcą się łączyć z VAGiem.
Masz inne grup poza grupą 000? W 000 jest napięcie z przepływomierza, więc bez jakiegoś porównania ze sprawnym jest trochę trudno.

Np. przepływ powietrza dla silnika mocy 173KM powinno być 138g/s, wtedy by się wyeliminowało to, że silnik nie daje rady zassać odpowiednią ilość powierza. Albo bez VAGa sprawdzić woltomierzem jakie napięcie daję przepływomierz przy bucie w podłodze.
W tym nowszym sterowniku AAH także by się dało sprawdzić czy czujnik spalania stukowego cofa zapłon bo jest to uwzględnione w blokach pomiarowych.

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 24 wrz 2013, 11:47

Wiadome ze poza 000 nie opcji diagnostyki. Nie mniej jednak mozna przeliczyc poprzez badanie emisji spalin. Musze odszukac wzor przeliczajacy dawke paliwa do powietrza. Tak szukalem problemu przeplywki w e36 m52b28. Sadze ze to samo mozna zastosowac u nas i powinno wyjsc w miare realnie. Odkopie temat i wrzuce manual. Trzeba znac tylko czas wtrysku i dawke.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 24 wrz 2013, 12:37

Tylko to uda się sprawdzić na biegu jałowym bo w większości przypadków dla przeciętnego człowieka osiągalne są tylko stacjonarne analizatory.
Czasu wtrysku też się w starym AAH nie odczyta z VAGa. Ewentualnie można by odczytać ze sterownika gazu sekwencyjnego.

Choć na podstawie czasu wtrysku i wartości podciśnienia w kolektorze można by też ocenić czy wszystko jest w miarę sprawne.


Do tego AAH ma dwie mapy zapłonu, jedna dla paliwa niskooktanowego więc jeśli stukowce niedomagają to pewnie będzie chodzić na tej "niskooktanowej" mapie. Tylko też na tym uboższym VAGu się tego nie sprawdzi. Zostają tylko pomiary lampą stroboskopową z regulacją kąta i porównanie ze sprawnym.

johnybravo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 95
Rejestracja: 01 kwie 2012, 22:18
Lokalizacja: Staszów

Post autor: johnybravo » 24 wrz 2013, 13:00

A jakie macie czasy wtrysku PB na wolnych i jakie podciśnienie? U mnie Stag pokazuje ok 3,9-4 ms i podciśnienie 0,36 bara - temp. reduktora 90*C. Sporo aut ma dużo niższe podciśnienie ok 0,3 bara - jak jest u was?

rekrut76
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 72
Rejestracja: 28 wrz 2013, 07:13
Lokalizacja: Katowice

Post autor: rekrut76 » 19 paź 2013, 14:46

Witam podepnę się do tematu
właśnie dziś sprawdzałem ten krótki dolot bo u mnie po 4000 też nie jedzie
Czy po odpaleniu auta ta dzwignia powinna być przyciągnięta bo u mnie na wolnych obrotach nie przyciąga tej dźwigni zresztą jak go gazuje to też nie przyciąga jest jakiś łatwy sposób na sprawdzenie tego dla laika ?

Awatar użytkownika
PuSzEk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 503
Rejestracja: 22 sty 2011, 21:46
Imię: Bartek
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: PuSzEk » 19 paź 2013, 14:51

rekrut76 pisze:Witam podepnę się do tematu
właśnie dziś sprawdzałem ten krótki dolot bo u mnie po 4000 też nie jedzie
Czy po odpaleniu auta ta dzwignia powinna być przyciągnięta bo u mnie na wolnych obrotach nie przyciąga tej dźwigni zresztą jak go gazuje to też nie przyciąga jest jakiś łatwy sposób na sprawdzenie tego dla laika ?
do 4000 obr/min nie ma prawa drgnąć, przy 4200 siłownik powinien zaciągnąć(zassać) wajche do której jest przymocowany takim prętem, jeśli tego nie zrobi, to siłownik jest do wymiany.
W najgorszym przypadku może coś być nie tak z podciśnieniem, ale zacznij od wymiany siłownika, bo to najłatwiejsza robota ;-)

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 19 paź 2013, 14:54

PuSzEk pisze: jeśli tego nie zrobi, to siłownik jest do wymiany
nie każ od razu wymieniać siłownika, może jakiś wężyk jest nieszczelny albo ktoś źle podłączył zaworek sterujący tym siłownikiem.
Najlepiej podepnij jakiś wężyka do tego siłownika i ustami spróbuj go zassać. Jeśli nie ruszy się i powietrze będzie przelatywać przez niego bez żadnego oporu to można wymieniać.

rekrut76
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 72
Rejestracja: 28 wrz 2013, 07:13
Lokalizacja: Katowice

Post autor: rekrut76 » 19 paź 2013, 14:58

tzn mam podłączyc w miejsce tego niebieskiego węzyka i zassac tak ?

Awatar użytkownika
PuSzEk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 503
Rejestracja: 22 sty 2011, 21:46
Imię: Bartek
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: PuSzEk » 19 paź 2013, 15:12

rekrut76 pisze:tzn mam podłączyc w miejsce tego niebieskiego węzyka i zassac tak ?
tak ;-)
aldi troche źle się wyraziłem, chodziło mi o podmianke siłownika od kogoś znajomego :-P

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl