[AAH] Załamanie po wizycie na hamownii. Autko nie ma mocy
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
- bloku
- Forum Audi 80
- Posty: 1935
- Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
- Imię: Michal
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Reda
- Kontakt:
Na każdym można to zaobserwować. Mój jest z 1991r i już tym dysponuje. Problem polega na tym, że niektóre ECU nie chcą się łączyć z VAGiem.aldi pisze: Pewnie masz starsze AAH?, jakby było nowsze można by było zobaczyć na vagu ile powietrza pobiera silnik przy gazie w podłodze.
Skoro katów nie ma, to bym szukał przyczyny w układzie zapłonowym lub ustawieniu rozrządu. Byle ząbek a silnik traci moc w górnej partii obrotów. Kolejna sprawa to sprawne stukowce i hall.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Masz inne grup poza grupą 000? W 000 jest napięcie z przepływomierza, więc bez jakiegoś porównania ze sprawnym jest trochę trudno.bloku pisze:Na każdym można to zaobserwować. Mój jest z 1991r i już tym dysponuje. Problem polega na tym, że niektóre ECU nie chcą się łączyć z VAGiem.aldi pisze: Pewnie masz starsze AAH?, jakby było nowsze można by było zobaczyć na vagu ile powietrza pobiera silnik przy gazie w podłodze.
Np. przepływ powietrza dla silnika mocy 173KM powinno być 138g/s, wtedy by się wyeliminowało to, że silnik nie daje rady zassać odpowiednią ilość powierza. Albo bez VAGa sprawdzić woltomierzem jakie napięcie daję przepływomierz przy bucie w podłodze.
W tym nowszym sterowniku AAH także by się dało sprawdzić czy czujnik spalania stukowego cofa zapłon bo jest to uwzględnione w blokach pomiarowych.
- bloku
- Forum Audi 80
- Posty: 1935
- Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
- Imię: Michal
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Reda
- Kontakt:
Wiadome ze poza 000 nie opcji diagnostyki. Nie mniej jednak mozna przeliczyc poprzez badanie emisji spalin. Musze odszukac wzor przeliczajacy dawke paliwa do powietrza. Tak szukalem problemu przeplywki w e36 m52b28. Sadze ze to samo mozna zastosowac u nas i powinno wyjsc w miare realnie. Odkopie temat i wrzuce manual. Trzeba znac tylko czas wtrysku i dawke.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Tylko to uda się sprawdzić na biegu jałowym bo w większości przypadków dla przeciętnego człowieka osiągalne są tylko stacjonarne analizatory.
Czasu wtrysku też się w starym AAH nie odczyta z VAGa. Ewentualnie można by odczytać ze sterownika gazu sekwencyjnego.
Choć na podstawie czasu wtrysku i wartości podciśnienia w kolektorze można by też ocenić czy wszystko jest w miarę sprawne.
Do tego AAH ma dwie mapy zapłonu, jedna dla paliwa niskooktanowego więc jeśli stukowce niedomagają to pewnie będzie chodzić na tej "niskooktanowej" mapie. Tylko też na tym uboższym VAGu się tego nie sprawdzi. Zostają tylko pomiary lampą stroboskopową z regulacją kąta i porównanie ze sprawnym.
Czasu wtrysku też się w starym AAH nie odczyta z VAGa. Ewentualnie można by odczytać ze sterownika gazu sekwencyjnego.
Choć na podstawie czasu wtrysku i wartości podciśnienia w kolektorze można by też ocenić czy wszystko jest w miarę sprawne.
Do tego AAH ma dwie mapy zapłonu, jedna dla paliwa niskooktanowego więc jeśli stukowce niedomagają to pewnie będzie chodzić na tej "niskooktanowej" mapie. Tylko też na tym uboższym VAGu się tego nie sprawdzi. Zostają tylko pomiary lampą stroboskopową z regulacją kąta i porównanie ze sprawnym.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 95
- Rejestracja: 01 kwie 2012, 22:18
- Lokalizacja: Staszów
Witam podepnę się do tematu
właśnie dziś sprawdzałem ten krótki dolot bo u mnie po 4000 też nie jedzie
Czy po odpaleniu auta ta dzwignia powinna być przyciągnięta bo u mnie na wolnych obrotach nie przyciąga tej dźwigni zresztą jak go gazuje to też nie przyciąga jest jakiś łatwy sposób na sprawdzenie tego dla laika ?
właśnie dziś sprawdzałem ten krótki dolot bo u mnie po 4000 też nie jedzie
Czy po odpaleniu auta ta dzwignia powinna być przyciągnięta bo u mnie na wolnych obrotach nie przyciąga tej dźwigni zresztą jak go gazuje to też nie przyciąga jest jakiś łatwy sposób na sprawdzenie tego dla laika ?
- PuSzEk
- Forum Audi 80
- Posty: 503
- Rejestracja: 22 sty 2011, 21:46
- Imię: Bartek
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Rzeszów
do 4000 obr/min nie ma prawa drgnąć, przy 4200 siłownik powinien zaciągnąć(zassać) wajche do której jest przymocowany takim prętem, jeśli tego nie zrobi, to siłownik jest do wymiany.rekrut76 pisze:Witam podepnę się do tematu
właśnie dziś sprawdzałem ten krótki dolot bo u mnie po 4000 też nie jedzie
Czy po odpaleniu auta ta dzwignia powinna być przyciągnięta bo u mnie na wolnych obrotach nie przyciąga tej dźwigni zresztą jak go gazuje to też nie przyciąga jest jakiś łatwy sposób na sprawdzenie tego dla laika ?
W najgorszym przypadku może coś być nie tak z podciśnieniem, ale zacznij od wymiany siłownika, bo to najłatwiejsza robota
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
nie każ od razu wymieniać siłownika, może jakiś wężyk jest nieszczelny albo ktoś źle podłączył zaworek sterujący tym siłownikiem.PuSzEk pisze: jeśli tego nie zrobi, to siłownik jest do wymiany
Najlepiej podepnij jakiś wężyka do tego siłownika i ustami spróbuj go zassać. Jeśli nie ruszy się i powietrze będzie przelatywać przez niego bez żadnego oporu to można wymieniać.