Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 2.0 ABT] sonda lambda

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
paw1131
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 405
Rejestracja: 09 maja 2011, 12:45
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: paw1131 » 26 wrz 2013, 22:32

0mateusz0 pisze:Jarewa, powiem Ci ze troche pomógł ten reset bo juz tak nie szarpie na zimnym silniku:)
Jarewa, Zgadzam się z Tobą w pełni. ECU zostaje odłączone od zasilania dopiero po odłączeniu akumulatora, błędy z pamięci sterownika zostają usunięte i wraca do ustawień fabrycznych.

W przypadku uszkodzenia czujnika tlenu spalanie auta może wzrosnąć nawet o 30%.

Sprawdzałeś sondę lambda wykorzystując multimetr, najlepiej analogowy?

adsense
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 10 paź 2010, 09:15
Lokalizacja: adsense

Post autor: adsense » 27 wrz 2013, 21:30

Kolego nie sprawdzałem sondy miernikiem bo w sumie nie wiem jak się za to zabrać wiec proszę o instrukcje:) rozważam też podpięcie do komputera może to coś wyjaśni tylko zastanawiam się czy jechać gdzieś na podpięcie czy kupić na allegro jakiś interfejs tylko w sumie nie wiem co wybrać i czy sobie poradze.
A gdzie ten czujnik tlenu sie znajduje?

Awatar użytkownika
bialas1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 188
Rejestracja: 01 kwie 2011, 17:03
Lokalizacja: Lublin

Post autor: bialas1 » 20 paź 2013, 21:00

Chłopaki ostatnio zauważyłem wysokie spalanie LPG (sekwencja). Za 70zł robie jakies 150km. Sonda na Vagu pokazuje, że rusza się w takich granicach: 0.3-0.6-0.4-0,5 itd. Czy to prawidłowo? Czy powinna oscylować równo od 0 do 1V cały czas w tych samych granicach? Zmiany następują co 1-2sekundy.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 20 paź 2013, 21:19

Na pewno masz przy ABK sekwencje (czwartą generacje)?
Ostatnio zmieniony 20 paź 2013, 21:32 przez Jarewa, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
bialas1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 188
Rejestracja: 01 kwie 2011, 17:03
Lokalizacja: Lublin

Post autor: bialas1 » 20 paź 2013, 21:28

Tak, sekwencja AGC, parownik Tomasetto AT-09, wtryski Valtec czerwone.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 20 paź 2013, 21:50

Według odczytów prawie w normie ciut tylko za biednie, ale to może być problem z kondycją silnika jak i z połączeniem czwartej generacji z Digifant.

Zobacz czas wtrysku Pb. Jak i czas wtrysku gazu. (oczywiście rozgrzanego silnika i pracującego na LPG)

Awatar użytkownika
bialas1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 188
Rejestracja: 01 kwie 2011, 17:03
Lokalizacja: Lublin

Post autor: bialas1 » 20 paź 2013, 22:05

W jaki sposób mogę to sprawdzić przez Vaga? Czy muszę zainwestować w kabel do LPG?

Jeśli wskazania sondy nie są złe to podejrzewam instalację. Przejechane na niej 80k km i poza filtrami nie było nic w sumie robione. Trzeba zająć się regeneracją parownika i zainwestować w lepsze wtryski.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 20 paź 2013, 22:13

Tu i tu czyli kabel do LPG tez.

Czwarta generacja bierze czas wtrysku paliwa i przerabia na czas wtrysku lpg.

Pytanie czy warto kupić kabelek? nie lepiej pojechać gdzieś do ogarniętego warsztatu i to zrobić?

A po drugie sprawdź kondycje silnika.

Awatar użytkownika
bialas1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 188
Rejestracja: 01 kwie 2011, 17:03
Lokalizacja: Lublin

Post autor: bialas1 » 20 paź 2013, 22:32

Taniej będzie kupić kabelek, do ogarniętego gaziarza mam 60km :-P Przez kondycje mam rozumiec sprężanie? Wynosi 11.5-11.5-11-10
Spalanie podałem w trasie gdy silnik był rozgrzany cały czas. Niebieski czujnik sprawny. Przekaźnik 30 przelutowany. Przepływomierz wg Vaga ma ok. 15% (załadowanie silnika).
Stawiałem na sonde ale skoro nie jest źle to może problem dotyczyć samej instalacji gazowej.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 20 paź 2013, 22:55

No to wiele wyjaśnia nierównomierna praca silnika jak i sondy :-P

Ciężko określić tak bez czasu wtrysku ale prawdopodobnie instalacja już nie domaga i pewnie silnik mułowaty i stad większe spalanie.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 20 paź 2013, 22:59

A na benzynie jak pracuje sonda? Zobacz w na vagu czy czas wtrysku zmienia się gdy przełączasz benzyna-gaz-benzyna.
Ewentualnie może wtryskiwacze podają nierówno paliwo że na gazie sonda faluje w trochę za wąskim zakresie.

Awatar użytkownika
bialas1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 188
Rejestracja: 01 kwie 2011, 17:03
Lokalizacja: Lublin

Post autor: bialas1 » 20 paź 2013, 23:18

Silnik na LPG stał się bardzo mułowaty.

aldi, podałem pracę sondy na benzynie. Czas wtrysku to w blokach pomiarowych Injection Time? Jeśli tak to mam 2.00 ms

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 20 paź 2013, 23:53

Jak masz 2ms na jałowym to regulacja dawki z sondy działa bo gdy sterownik stwierdzi że sonda nie działa to czas jest około 3ms.
Ale czas nie zmienia się po przełączeniu na gaz?

Awatar użytkownika
bialas1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 188
Rejestracja: 01 kwie 2011, 17:03
Lokalizacja: Lublin

Post autor: bialas1 » 21 paź 2013, 09:35

Tego nie powiem w tej chwili, bo samochód będe miał możliwość podłączyć dopiero w piątek. Czyli po przejściu na gaz dawka powinna spaść tak?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 21 paź 2013, 10:14

bialas1 pisze:Czyli po przejściu na gaz dawka powinna spaść tak?
Nie, czas wtrysku nie powinien się zmienić albo powinien się zmienić w jak najmniejszym stopniu max 0,5ms. Ustawianie instalacji sekwencyjnej polega na tym aby ją tak ustawić aby sterownik silnika nie zorientował się że steruje wtryskiwaczami innej wydajności niż benzyny.
Jeśli to większy problem podłączyć do vaga to nie musisz koniecznie podłączać aby sprawdzić tą rzecz, ten czasy wtrysku napisałem abyś sprawdził tak przy okazji.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl