Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[AAH] 2.8 Jaki filtr oleju??

Wszystko co tyczy się silników V6
ODPOWIEDZ
viper370
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 198
Rejestracja: 21 paź 2009, 16:41

[AAH] 2.8 Jaki filtr oleju??

Post autor: viper370 » 09 lis 2013, 02:29

Witam

Stoję przed wymianą oleju i naszło mnie na rozkminkę związaną z filtrem oleju, są 2 rodzaje filtra

Do nr podwozia 8C_S_025820 W 719/30 od roku prod.: 1992/08 do roku prod.: 1994/08
Od nr podwozia 8C_S_025821 W 930/21 od roku prod.: 1994/09 do roku prod.: 1995/05

i teraz nie wiem który zastosować bo miałem przekładkę silnika z 94r, ale nie wiem który miesiąc :/ czy to ma jakieś większe znaczenie, który filtr dobiorę?
W cenie ma sporą różnicę.

Awatar użytkownika
Rychu82
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 969
Rejestracja: 25 sty 2011, 09:18
Lokalizacja: J.G.

Post autor: Rychu82 » 09 lis 2013, 10:11

chyba najlepiej dostac się do numeru na filtrze który jest tam teraz

Awatar użytkownika
PuSzEk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 503
Rejestracja: 22 sty 2011, 21:46
Imię: Bartek
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: PuSzEk » 09 lis 2013, 12:03

nie ma różnicy, który wybierzesz, nic się nie stanie, tak mi mówił mechanik, który też ma V6, przy kupnie auta był duży filtr, on założył mniejszy i wszystko było ok, to są tylko różnice pojemnościowe ale nie wpływa to na silnik itp.
ja w 95r. mam mniejszy

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 09 lis 2013, 18:39

Chyba gdy zmienił się rodzaj filtra także zmieniono grubość trzonków zaworowych i zmieniono kanały wewnątrz miski olejowej. Inna była także wewnętrzna budowa kolektora ssącego.
Ale trochę to przerost formy nad treścią aby rozbierać pół silnika aby to sprawdzić.

Slawo777
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 711
Rejestracja: 22 wrz 2011, 22:02
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Slawo777 » 11 lis 2013, 11:03

Cześć :-) Ostatnio zmieniałem olej i był mniejszy którego na sklepie nie było.Więc został założony większy i faktycznie występują dwa rodzaje rocznikowo.Nie zauważyłem różnicy w czym kolwiek.Ciśnienie, temperatura bez zmian.Zresztą filtr ma filtrować i to robi jak na razie cha cha.Hmm pewnie ten mniejszy droższy?

Skała
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 12 lip 2013, 17:16
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna

Post autor: Skała » 11 lis 2013, 22:19

U mnie w ABC było podobnie, według VINu powinien być mniejszy i taki kupiłem, jednak podczas wymiany okazało się, że dotychczas zamontowany był ten większy (droższy). Ostatecznie taki też trafił do auta :-) Po zamonotowaniu mniejszego też pewnie byłoby dobrze :-P

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 11 lis 2013, 22:25

Jedne miały zaworek a drugie niekoniecznie - już nie pamiętam które ma a który nie. Druga sprawa, że pierwsze roczniki nie miały wymiennika ciepła przy podstawie filtra oleju.

viper370
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 198
Rejestracja: 21 paź 2009, 16:41

Post autor: viper370 » 12 lis 2013, 15:20

No właśnie a u mnie wymiennik ciepła jest.
Wsadziłem ten mniejszy bo zawsze taki był, jedynie zastanawiałem się czy nie lepszy będzie ten większy bo on ma 3 bary a ten mniejszy 2,5 no i pojemnościowo jest większy a średnica tej gumki jest taka sama.
Olej już wymieniłem i chciałem coś napisać co może się wszystkim przydać, zrobiłem płukankę silnika Liqui Moly tylko bardziej po swojemu ;) proszę mnie nie negować za to, zrobiłem jak uważałem, zalałem na gorący silnik tego preparatu i zostawiłem zamiast na 10 min to na 20 i przejechałem się pod koniec 0,5 km na delikatnych obrotach, efekt naprawdę niezły, z silnika zszedł czarny szlam prawie jak w dieslu co ja mam sekwencję u siebie, rzadko kiedy jeździ na benzynie, jedynie przy rozruchu do 35C.
Wbrew opiniom jakie panują na ten temat nic mi się nie rozszczelniło, silnik ładniej chodzi, troszkę lepiej się wkręca :) przeważnie rozszczelniają się te, które już mają słabe uszczelki i zejdzie z nich nagar.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl