Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Dawka paliwa.

Awatar użytkownika
Ganimadeus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 726
Rejestracja: 17 lut 2012, 11:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Ganimadeus » 18 paź 2013, 13:14

Krzysiek 84 pisze:
Ganimadeus pisze:
kamsta pisze:Tak więc panowie dawka ustawiona na 3.2 i żadnej zadymy nie ma. Szału w sumie też nie ale lepiej ciągnie na niskich obrotach. I w sumie o to mi chodziło. Dzięki panowie za pomoc pozdrawiam.
Może na ori sterowniku (bo taki chyba masz?) większej różnicy nie ma, ale na 16bitowym z chipsem zmiana 1mg/R już daje bardzo widoczne zmiany :)

Moj przy 5 mg ładnie ciągnie, a co by było gdyby 3 mg było ustawione :mrgreen: :shock:
Chciałbym to zobaczyć ;p ew. co nazywasz dobrym ciągnięciem hehe Mówiłem, żebyś nagrał filmik ;p i doczekać się go nie mogę.

Awatar użytkownika
nyquist
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 41
Rejestracja: 22 mar 2010, 08:56
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: nyquist » 19 paź 2013, 00:42

Witam wszystkich.
Przy okazji tematu odnośnie dawki paliwa w silniku 1Z chciałbym także zapytać kolegów o jedną rzecz. Dziś z powodzeniem zmieniłem uszczelkę pod nastawnikiem. Dawka paliwa ustawiona według wartości odczytanej przed odkręceniem nastawnika i jest ok, autko jeździ jak trzeba. Tyle, że wartość odczytana (i później ustawiona) jest nieco dziwna, bo wynosi 30... Napięcie z czujnika przesuwu nastawnika w normie, około 1,5 (dokładnie nie pamiętam). Czy możliwe, że VAG wyświetla wartość dawki paliwa bez kropki/przecinka? Wówczas byłoby ok - 3,0. Użyty program to VAG 4.09. Czy jednak może być coś nie tak z dawką?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 19 paź 2013, 08:05

nyquist pisze: Dawka paliwa ustawiona według wartości odczytanej przed odkręceniem nastawnika i jest ok, autko jeździ jak trzeba. Tyle, że wartość odczytana (i później ustawiona) jest nieco dziwna, bo wynosi 30... Napięcie z czujnika przesuwu nastawnika w normie, około 1,5 (dokładnie nie pamiętam). Czy możliwe, że VAG wyświetla wartość dawki paliwa bez kropki/przecinka? Wówczas byłoby ok - 3,0. Użyty program to VAG 4.09. Czy jednak może być coś nie tak z dawką?
Hehe ...jakbyś ustawił wartość 30 w miligramach ,to raczej na pewno byś nie odpalił ;-) Wiec coś ci się jednostki ,albo okienka w vagu pomyliły :mrgreen: warość 3,0 jest w miligramach w 4 tym okienku bloku 001 ,i tu mamy z przecinkiem .A 30 , to jednostki z bloku 000 z 4 tego okienka i tu nie ma przecinków 8-) ...przynajmniej w vag com 3,11...Tyle że i tak się nie zgadza ,bo 30 z bloku 000 ,odpowiada 6,0 mg ,z bloku 001 :-P

bioły11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 72
Rejestracja: 15 lip 2013, 14:43
Lokalizacja: Gorlice Małopolska

Post autor: bioły11 » 28 lis 2013, 17:04

Ganimadeus pisze:
bioły11 pisze:a ja mam pytanie jak się dawkę zwiększy to spalanie będzie większe czy nie .. ?? pozdr
Nie myśl też, że jak ustawiasz bardzo małą dawkę to też będziesz miał bardzo niskie spalanie :mrgreen:
a jaka jest dobra dawka ??

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 28 lis 2013, 17:25

Ustaw sobie tak 2.2-2.6 <ok> fajnie jedzie od dołu i nie pali więcej.

audik11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 25 lis 2013, 22:36

Post autor: audik11 » 28 lis 2013, 17:38

bo ja mam boscha i tylko deltascan się łączy u mnie i tam będzie pokazywało te wartości ??

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 28 lis 2013, 18:19

to na boschu ustaw w 4 pozycji 14-15 <ok> na boschu pokazuje tylko tylko 000 blog.

audik11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 25 lis 2013, 22:36

Post autor: audik11 » 28 lis 2013, 18:41

ja się jakiś czas temu łączyłem i na wolnych obrotach pokazywało mi że mam za dużą dawkę ale na większych była w normie . sprawdzę i napiszę co i jak jest ;D pozdr;)

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 28 lis 2013, 19:02

audik11 pisze:ja się jakiś czas temu łączyłem i na wolnych obrotach pokazywało mi że mam za dużą dawkę ale na większych była w normie
Jakieś herezje wypisujesz :shock: dawkę sprawdza się i ustawia na biegu jałowym ,a nie na obrotach :roll:

audik11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 25 lis 2013, 22:36

Post autor: audik11 » 28 lis 2013, 21:21

ale sprawdzałem doładowanie na deltascan i tam jest wykres od wszystkiego . i na biegu jałowym pokazywało troszkę za dużą. i sprawdzałem doładowanie jak jechałem i tam wszystko pokazuje na wykresie i też pokazywało dawkę i jak potem sprawdzałem z tabelą to w granicach tabeli była .

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 28 lis 2013, 21:36

audik11 pisze:ale sprawdzałem doładowanie na deltascan i tam jest wykres od wszystkiego . i na biegu jałowym pokazywało troszkę za dużą. i sprawdzałem doładowanie jak jechałem i tam wszystko pokazuje na wykresie i też pokazywało dawkę i jak potem sprawdzałem z tabelą to w granicach tabeli była .
W takim razie sory 8-) Ja tam nie wiem ,co pokazuje deltascan w "wykresie od wszystkiego " :-P ...wiem ile powinien pokazać vag com ,w bloku od dawki paliwa ,na biegu jałowym ;-)

audik11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 25 lis 2013, 22:36

Post autor: audik11 » 28 lis 2013, 22:02

spoko ;)

no bo ja mam boscha i wiele nie mogę tylko deltascan i tam masz wykres i Ci wszystko pokazuje i potem sprawdzasz z tabelą

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 28 lis 2013, 23:20

audik11 pisze:spoko ;)

no bo ja mam boscha i wiele nie mogę tylko deltascan
E tam ...vagiem 3,11 bez problemu też się połączysz 8-)

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 28 lis 2013, 23:45

tylko trzeba przestawić Start Baud na 240. Silnik oczywiście nagrzany i ustaw sobie te 15 jednostek i będzie w miare to już szło jak na serię przystało.

bioły11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 72
Rejestracja: 15 lip 2013, 14:43
Lokalizacja: Gorlice Małopolska

Post autor: bioły11 » 29 lis 2013, 19:42

ok a tym vagiem 3,11 sprawdzę coś więcej niż tym deltascan czy te same opcje ma ??

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl