Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z 90KM] problem - nie czuć turba

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
DaMaGe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 353
Rejestracja: 16 paź 2013, 12:26
Lokalizacja: BĘDZIN

[B4 1.9 1Z 90KM] problem - nie czuć turba

Post autor: DaMaGe » 23 lis 2013, 20:39

witam, problem ma się następująco: samochód zakupiony ponad miesiąc temu, wtedy lekko po przekroczeniu 2tys obrotów, było czuć przypływ mocy. ostatnimi czasy nie ma tego efektu i auto wydaje się ociężałe przy przyspieszaniu. mam zamontowany wskaźnik doładowania - ładuje gdzieś tak do 1.2, więc chyba OK. osiąga bez większego problemu na prostej trasie prędkości rzędu 180km/h. nie mam jak podpiąć go pod VAGa, gdyż go narazie jeszcze nie posiadam. co posprawdzać ?? co może być winnym ?? myślałem, że problemem może być N75, bo po rozgrzaniu lubiał 'pocykać', ale wyczytałem tu na forum, że ten typ tak ma. samochód oprócz w/w problemu nie wykazuje innych niepokojących dolegliwości - odpala bez problemu, nie szarpie, nie gaśnie, trzyma ładnie obroty - może ewentualnie zaczął trochę głośniej pracować od czasu, gdy problem ten się pojawił, co więc posprawdzać ?? podstawy mechaniki znam, ale w dieslach wcześniej nie siedziałem, więc raczej jak dziecku trzeba wytłumaczyć mi :) z góry dzięki za wszelką pomoc.

edit: zapomniałem ważnego: auto na boschu, z kompem od kostrza, zaślepiony EGR
Ostatnio zmieniony 23 lis 2013, 20:51 przez DaMaGe, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Maciek_B4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 344
Rejestracja: 10 sie 2013, 22:28
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Maciek_B4 » 23 lis 2013, 20:45

Sprawdź nawet KTSem czy w błędach nie ma zaworu ciśnienia doładowania, bynajmniej ja tak miałem tylko u mnie przy 140km/h było czuć spadek mocy, ewentualnie obejrzyj turbinę: czy wirnik jest cały i czy nie ma dużego luzu osiowego.

Awatar użytkownika
kamsta
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 664
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:05
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: kamsta » 23 lis 2013, 23:36

Kolego Maciek_b4 czytaj ze zrozumieniem. Kolega pisze że ma zegar wpięty i dmucha 1.2 bara. Więc po co w takim razie sprawdzać turbo skoro dmucha? Przyczyny trzeba szukać gdzie indziej. Vag się kłania i podstawowe parametry do sprawdzenia.

Awatar użytkownika
DaMaGe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 353
Rejestracja: 16 paź 2013, 12:26
Lokalizacja: BĘDZIN

Post autor: DaMaGe » 24 lis 2013, 10:09

kamsta pisze:Kolego Maciek_b4 czytaj ze zrozumieniem. Kolega pisze że ma zegar wpięty i dmucha 1.2 bara. Więc po co w takim razie sprawdzać turbo skoro dmucha? Przyczyny trzeba szukać gdzie indziej. Vag się kłania i podstawowe parametry do sprawdzenia.
widzę, że kolega można rzec, że z moich okolic, polecisz gdzieś, gdzie mi poprawnie zdiagnozują ??

matek10912
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 406
Rejestracja: 24 mar 2012, 08:07
Imię: Mateusz
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik:
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie
Kontakt:

Post autor: matek10912 » 24 lis 2013, 11:27

Jedź do trepka do Olkusza to Ci wszystko fajnie ogarnie https://audi80.pl/trepek,u,9342.htm

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 24 lis 2013, 12:47

DaMaGe pisze: ładuje gdzieś tak do 1.2, więc chyba OK.
Wiec chyba ,a nawet na pewno, nie ok :roll: ,o ile to seria ,bo o całe 0,3 bara za dużo i komp powyżej 1bara ,ma prawo odcinać 8-)
Ostatnio zmieniony 24 lis 2013, 12:55 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 24 lis 2013, 12:54

MUNIOR pisze:
DaMaGe pisze: ładuje gdzieś tak do 1.2, więc chyba OK.
Wiec chyba ,a nawet na pewno, nie ok :roll: ,o ile to seria ,bo o całe 0,3 bara za dużo i komp ma prawo odcinać 8-)
DaMaGe pisze:edit: zapomniałem ważnego: auto na boschu, z kompem od kostrza, zaślepiony EGR
:mrgreen:

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 24 lis 2013, 12:56

Krzysiek 84 pisze:MUNIOR napisał/a:
DaMaGe napisał/a:
ładuje gdzieś tak do 1.2, więc chyba OK.
Wiec chyba ,a nawet na pewno, nie ok :roll: ,o ile to seria ,bo o całe 0,3 bara za dużo i komp ma prawo odcinać 8-)


DaMaGe napisał/a:
edit: zapomniałem ważnego: auto na boschu, z kompem od kostrza, zaślepiony EGR

:mrgreen:
A to co innego 8-) nie ma prawa ;-) napisałem zanim to dopisał ;-)

Awatar użytkownika
kamsta
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 664
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:05
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: kamsta » 24 lis 2013, 23:39

Kolego DaMaGe ja sam staram się ogarniać swój wóz. Co prawdasz nie posiadam pełnej wersji vaga więc trochę mi ciężko ale u siebie w robocie posiadam interfejs oparty na vagu i nawet daję radę. Dodam że praktycznie co wekend latam dk 94 w stronę siewierza więc możemy się gdzieś zgadać. sprawdzimy błędy i podstawowe parametry a może nam coś to podpowie i będziesz wiedział gdzie szukać.

Awatar użytkownika
DaMaGe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 353
Rejestracja: 16 paź 2013, 12:26
Lokalizacja: BĘDZIN

Post autor: DaMaGe » 21 gru 2013, 16:30

nie udało się połączyć przy pomocy dwóch użytkowników tego forum, którzy chcięli pomóc ... zastanawiam się nad tym N75 - cyka jak szalony, do tego stopnia, że słychać go bardziej niż silnik w środku pojazdu. wyczytałem, że można łatwo sobie go sprawdzić - 'bajpas', tylko z którymi przewodami co trzeba zrobić, bo u mnie były zmieniane i po kolorach niewiele zostało ??

Obrazek

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 21 gru 2013, 17:00

DaMaGe pisze: 'bajpas', tylko z którymi przewodami co trzeba zrobić, bo u mnie były zmieniane i po kolorach niewiele zostało ??
Przewód ten cieńki wychodzący od zimnej strony turbo podłącz do gruszki WG

Awatar użytkownika
kamsta
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 664
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:05
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: kamsta » 21 gru 2013, 21:05

Dokładnie przewód wychodzący z turbo łączysz z gruszką sztangi.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 21 gru 2013, 21:14

Obrazek

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 21 gru 2013, 22:04


Awatar użytkownika
DaMaGe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 353
Rejestracja: 16 paź 2013, 12:26
Lokalizacja: BĘDZIN

Post autor: DaMaGe » 04 sty 2014, 14:36

mam pożyczony sprawny N75, jutro podmianka, z tym mniej problemów ...

[ Dodano: 2013-12-23, 12:07 ]
po podmiance bez zmian :/ jedyne co to cykanie ustało

[ Dodano: 2014-01-04, 14:35 ]
jestem tuż po wizycie u TREPKA, wszystko wydaje być się OK, więc chyba po prostu zaczyna brakować mi mocy po dwóch miesiącach użytkowania samochodu :P temat więc można uznać za nieaktualny ...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl