[b4 2.0 ABT] Swap na 1.9TDI
[b4 2.0 ABT] Swap na 1.9TDI
Witam
Otóż wpadł mi do głowy pomysł swapu mojej 80.
Problem w tym że posiadam benzyne + lpg 2.0 a swapa chcialbym zrobić na 1.9tdi z vw b5fl
I tu pytanie czy jest sens? I czy jest to w ogóle wykonalne?
Uprzedzając że to głupi i za drogi pomysł powiem że koszty żadne bo wszystko posiadam z poprzedniego samochodu, jedyne koszty to ewentualna robocizna o ile jest taka opłacalna/
Co o tym sądzicie?
Otóż wpadł mi do głowy pomysł swapu mojej 80.
Problem w tym że posiadam benzyne + lpg 2.0 a swapa chcialbym zrobić na 1.9tdi z vw b5fl
I tu pytanie czy jest sens? I czy jest to w ogóle wykonalne?
Uprzedzając że to głupi i za drogi pomysł powiem że koszty żadne bo wszystko posiadam z poprzedniego samochodu, jedyne koszty to ewentualna robocizna o ile jest taka opłacalna/
Co o tym sądzicie?
Ostatnio zmieniony 03 sty 2014, 23:40 przez Andrju, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
To taka przekładka raczej zawęzi grono osób które chciałby się tego podjąć więc i cena skoczy.
To chyba będziesz musiał pokombinować w przegubami jak chcesz przerzucić skrzynię. Ale raczej będziesz musiał bo na skrzyni od benzyniaka dieslem nie będzie zbyt wygodnie jeździć.
Nawet skrzynia od TDI montowanego w audi 80 nie podejdzie do przegubów ABT.
Nie wiem czy też zwrotnic nie trzeba będzie wymieniać.
Może kiedyś pojawi się tu ktoś bardziej kompetentny w tej to powie co i jak. Albo poszukaj bo pamiętam że ktoś dokładnie opisywał co do czego podejdzie.
Jakbyś potrzebował pomocy w podłączeniu elektryki do śmiało pisz do mnie.
To chyba będziesz musiał pokombinować w przegubami jak chcesz przerzucić skrzynię. Ale raczej będziesz musiał bo na skrzyni od benzyniaka dieslem nie będzie zbyt wygodnie jeździć.
Nawet skrzynia od TDI montowanego w audi 80 nie podejdzie do przegubów ABT.
Nie wiem czy też zwrotnic nie trzeba będzie wymieniać.
Może kiedyś pojawi się tu ktoś bardziej kompetentny w tej to powie co i jak. Albo poszukaj bo pamiętam że ktoś dokładnie opisywał co do czego podejdzie.
Jakbyś potrzebował pomocy w podłączeniu elektryki do śmiało pisz do mnie.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Np. użytkownik chmiel25 jego możesz zapytać co zrobić z półosiami/przegubami albo poszukaj jego postów bo pamiętam że kilka razy komuś wyjaśniał bardzo dokładnie.
Może później dam linki do działu moje audi itd. bo tam było kilka swapów.
Może później dam linki do działu moje audi itd. bo tam było kilka swapów.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Koledze wyżej chodziło o to, że możesz dać półosie od 80tki TDI do skrzyni z tego passata. Bo sporo osób wsadzało do 80tki tdi skrzynie od B5tek (A4/Passat oznaczenie podał kolega wyżej). Tylko pozostaje kwestia że pewnie zewnętrzne przeguby z 80tki tdi nie pasowałby do zwrotnic z ABT. Chyba że da się wsadzić zewnętrzne przeguby ABT na półosie z 80tki tdi.
Zresztą z lublina kolega masrepus chyba swapował ACK zamiast ABC oraz kolega mabrothrax AEBa zamiast ACE. Jak poważnie myślisz nad swapem i masz parę tysięcy na operacje to możesz próbować się z nimi kontaktować, może pomogą / wskażą ludzi którzy to ogarną.
Zresztą z lublina kolega masrepus chyba swapował ACK zamiast ABC oraz kolega mabrothrax AEBa zamiast ACE. Jak poważnie myślisz nad swapem i masz parę tysięcy na operacje to możesz próbować się z nimi kontaktować, może pomogą / wskażą ludzi którzy to ogarną.
Skoro zostałem wywołany to moge udzielić info.
Pd z passata pasuje w miarę OK.
Łapa od strony kierowcy do przespawania ( patrz temat Mrozoo, Słonik )
Skrzynia jak 5 biegów to pasuje P&P jedynie kompletne półoski od B4 TDI.
Wysprzęglik zostaaje ori z B4.
Elektryka do odpalenia silnika to 3 przewody, ale zabawa zaczyna się z wiązka od pompy paliwa, obrotomierzem i kilkoma czujnikami. Ale to zwyczajnie czasochłonne.
W zbiorniku musisz przełożyć pompa paliwa od Passata i pasuje P&P w miejsce benzynowej. ( Jeśli jej nie zmienisz rozwalisz szybko silnik) Zostaje ci tylko sprawa intercolera. Ori z B4 jest za mały wiec musisz zaklądać zderzak od S2 lub ciać swoj pod wiekszy Najlepiej pasuje od Mondeo 2.0 TDCI. Wieksze to albo chinol lub od Iveco daily.
Wydech do przeróbki.
Czas około miesiąca i licz około 2/3 tys na zrobienie tego mimo iż posiadasz silnik i skrzyie.
Pozdro
Pd z passata pasuje w miarę OK.
Łapa od strony kierowcy do przespawania ( patrz temat Mrozoo, Słonik )
Skrzynia jak 5 biegów to pasuje P&P jedynie kompletne półoski od B4 TDI.
Wysprzęglik zostaaje ori z B4.
Elektryka do odpalenia silnika to 3 przewody, ale zabawa zaczyna się z wiązka od pompy paliwa, obrotomierzem i kilkoma czujnikami. Ale to zwyczajnie czasochłonne.
W zbiorniku musisz przełożyć pompa paliwa od Passata i pasuje P&P w miejsce benzynowej. ( Jeśli jej nie zmienisz rozwalisz szybko silnik) Zostaje ci tylko sprawa intercolera. Ori z B4 jest za mały wiec musisz zaklądać zderzak od S2 lub ciać swoj pod wiekszy Najlepiej pasuje od Mondeo 2.0 TDCI. Wieksze to albo chinol lub od Iveco daily.
Wydech do przeróbki.
Czas około miesiąca i licz około 2/3 tys na zrobienie tego mimo iż posiadasz silnik i skrzyie.
Pozdro
- knychu11
- Forum Audi 80
- Posty: 133
- Rejestracja: 25 lis 2010, 13:37
- Lokalizacja: Bardo/Dolnośląskie
- Kontakt:
Witam, też zaczyna mi chodzić po głowie taka podmianka silnika tylko u mnie aktualnie siedzi 1z.
Czyli ogólnie patrząc po cenach silników PD to chyba lepiej jest kupić anglika i wtedy mamy pewność ze mamy każdy drobiazg potrzebny do zamiany silnika czy nie ma aż takiej tragedii aby ogarnąć ten mod?? Głównie właśnie chodzi mi o elektronikę i czujniki
Czyli ogólnie patrząc po cenach silników PD to chyba lepiej jest kupić anglika i wtedy mamy pewność ze mamy każdy drobiazg potrzebny do zamiany silnika czy nie ma aż takiej tragedii aby ogarnąć ten mod?? Głównie właśnie chodzi mi o elektronikę i czujniki