Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 2.0 ABT] Swap na 1.9TDI

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Andrju
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 20 lis 2013, 20:56
Lokalizacja: Okolice Lublina

[b4 2.0 ABT] Swap na 1.9TDI

Post autor: Andrju » 03 sty 2014, 22:36

Witam
Otóż wpadł mi do głowy pomysł swapu mojej 80.
Problem w tym że posiadam benzyne + lpg 2.0 a swapa chcialbym zrobić na 1.9tdi z vw b5fl
I tu pytanie czy jest sens? I czy jest to w ogóle wykonalne?
Uprzedzając że to głupi i za drogi pomysł powiem że koszty żadne bo wszystko posiadam z poprzedniego samochodu, jedyne koszty to ewentualna robocizna o ile jest taka opłacalna/
Co o tym sądzicie?
Ostatnio zmieniony 03 sty 2014, 23:40 przez Andrju, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
kamsta
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 664
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:05
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: kamsta » 03 sty 2014, 23:01

Wciągasz benzynę wraz z sterownikiem i instalacja. Skrzynia i półosie wsadzasz 1.9 tdi z wiąchą do sterownika, sterownik i skrzynia również z diesla. Cały układ wydechowy i jeździsz. Koszta tak do 1500 myślę że dało by radę. Ale niech się inni jeszcze wypowiedzą.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 03 sty 2014, 23:05

Jak masz całego sprawnego dawcę w postaci tego samego modelu to niemal najprostszy swap do wykonania.
Tylko znaleźć kogoś kto to przełoży w rozsądnych pieniądzach albo samemu zakasać rękawy.

Andrju
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 20 lis 2013, 20:56
Lokalizacja: Okolice Lublina

Post autor: Andrju » 03 sty 2014, 23:39

dawca to vw passat b5fl...

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 04 sty 2014, 00:33

To taka przekładka raczej zawęzi grono osób które chciałby się tego podjąć więc i cena skoczy.

To chyba będziesz musiał pokombinować w przegubami jak chcesz przerzucić skrzynię. Ale raczej będziesz musiał bo na skrzyni od benzyniaka dieslem nie będzie zbyt wygodnie jeździć.
Nawet skrzynia od TDI montowanego w audi 80 nie podejdzie do przegubów ABT.
Nie wiem czy też zwrotnic nie trzeba będzie wymieniać.
Może kiedyś pojawi się tu ktoś bardziej kompetentny w tej to powie co i jak. Albo poszukaj bo pamiętam że ktoś dokładnie opisywał co do czego podejdzie.

Jakbyś potrzebował pomocy w podłączeniu elektryki do śmiało pisz do mnie.

Andrju
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 20 lis 2013, 20:56
Lokalizacja: Okolice Lublina

Post autor: Andrju » 04 sty 2014, 11:23

Aha dzięki za odpowiedź :)
A możesz polecić kogoś kto się zna dobrze na swapach?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 04 sty 2014, 11:35

Np. użytkownik chmiel25 jego możesz zapytać co zrobić z półosiami/przegubami albo poszukaj jego postów bo pamiętam że kilka razy komuś wyjaśniał bardzo dokładnie.
Może później dam linki do działu moje audi itd. bo tam było kilka swapów.

Awatar użytkownika
audki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 563
Rejestracja: 24 gru 2010, 10:03
Lokalizacja: Cz-wa

Post autor: audki » 04 sty 2014, 18:42

O ile się nie mylę masz silnik AVB?? i skrzynie FHN?? jeśli tak to pasują pol osie z 1,9 TDI z 80 także spokojnie ci to podejdzie jeśli jest tak:) gorzej będzie z kablami bo to zabawy dużo:)

Andrju
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 20 lis 2013, 20:56
Lokalizacja: Okolice Lublina

Post autor: Andrju » 04 sty 2014, 23:55

Silnik tak jak w temacie ABT a swap to 1.9tdi z passata b5 fl

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 05 sty 2014, 00:18

Koledze wyżej chodziło o to, że możesz dać półosie od 80tki TDI do skrzyni z tego passata. Bo sporo osób wsadzało do 80tki tdi skrzynie od B5tek (A4/Passat oznaczenie podał kolega wyżej). Tylko pozostaje kwestia że pewnie zewnętrzne przeguby z 80tki tdi nie pasowałby do zwrotnic z ABT. Chyba że da się wsadzić zewnętrzne przeguby ABT na półosie z 80tki tdi.
Zresztą z lublina kolega masrepus chyba swapował ACK zamiast ABC oraz kolega mabrothrax AEBa zamiast ACE. Jak poważnie myślisz nad swapem i masz parę tysięcy na operacje to możesz próbować się z nimi kontaktować, może pomogą / wskażą ludzi którzy to ogarną.

Awatar użytkownika
audki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 563
Rejestracja: 24 gru 2010, 10:03
Lokalizacja: Cz-wa

Post autor: audki » 05 sty 2014, 10:00

Andrju pisze:Silnik tak jak w temacie ABT a swap to 1.9tdi z passata b5 fl
wiem kolego mówiłem o pasku :) zwrotnice są takie same w ABT i 1Z wiec pół osie powinny podejść bez zmiany zwrotnic. Także nie powinno być problemu z włożeniem.

specu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 22 gru 2013, 21:18

Post autor: specu » 06 sty 2014, 18:23

Bak trzeba też zmienić :) Jak już to szukałbym 1.9TDI na VP a nie PD.

chmiel25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2073
Rejestracja: 29 lis 2008, 09:27
Lokalizacja: łódź

Post autor: chmiel25 » 07 sty 2014, 09:44

Skoro zostałem wywołany to moge udzielić info.

Pd z passata pasuje w miarę OK.

Łapa od strony kierowcy do przespawania ( patrz temat Mrozoo, Słonik )
Skrzynia jak 5 biegów to pasuje P&P jedynie kompletne półoski od B4 TDI.
Wysprzęglik zostaaje ori z B4.
Elektryka do odpalenia silnika to 3 przewody, ale zabawa zaczyna się z wiązka od pompy paliwa, obrotomierzem i kilkoma czujnikami. Ale to zwyczajnie czasochłonne.
W zbiorniku musisz przełożyć pompa paliwa od Passata i pasuje P&P w miejsce benzynowej. ( Jeśli jej nie zmienisz rozwalisz szybko silnik) Zostaje ci tylko sprawa intercolera. Ori z B4 jest za mały wiec musisz zaklądać zderzak od S2 lub ciać swoj pod wiekszy Najlepiej pasuje od Mondeo 2.0 TDCI. Wieksze to albo chinol lub od Iveco daily.
Wydech do przeróbki.

Czas około miesiąca i licz około 2/3 tys na zrobienie tego mimo iż posiadasz silnik i skrzyie.

Pozdro

Andrju
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 20 lis 2013, 20:56
Lokalizacja: Okolice Lublina

Post autor: Andrju » 07 sty 2014, 17:27

Dzięki za szybkie i pomocne odpowiedzi :) jak zacznę modzić to będę wstawiał fotorelację :)

Awatar użytkownika
knychu11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 133
Rejestracja: 25 lis 2010, 13:37
Lokalizacja: Bardo/Dolnośląskie
Kontakt:

Post autor: knychu11 » 06 mar 2014, 19:18

Witam, też zaczyna mi chodzić po głowie taka podmianka silnika tylko u mnie aktualnie siedzi 1z.
Czyli ogólnie patrząc po cenach silników PD to chyba lepiej jest kupić anglika i wtedy mamy pewność ze mamy każdy drobiazg potrzebny do zamiany silnika czy nie ma aż takiej tragedii aby ogarnąć ten mod?? Głównie właśnie chodzi mi o elektronikę i czujniki :-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl