Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Wymiana kolektora ssącego.

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 08 cze 2009, 09:44

marko009 pisze:jesli bedzie dorobiona redukcja to chyba wejdzie :-/
Jaka redukcja jak tam nie ma miejsca na szerokość aby wszedł pomiedzy turbo a blok....
marko009 pisze:chcecie żeby silnik lepiej się gasił załóżcie sobie klapę gaszącą

a co to jest :?:
Klapa gasząca występuje w nowszych modelach TDIka głównie w PDkach ale i nie tylko. Jest to zastosowane po to aby silnik mięcej gasł bez rzucania budą to raz a dwa klapa gasząca jest dobrym wynalazkiem w przypadku gdy rozleci się sprężarka i olej dostanie się do układu dolotowego w skrajnych wypadkach nie można zgasić auta (silnk wkręca się w maksymalne obroty i ulega uszkodzeniu) dzięki klapie gaszącej takie sytuacje są już rzadkością.

Awatar użytkownika
marko009
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 296
Rejestracja: 20 wrz 2008, 19:31
Lokalizacja: CAL

Post autor: marko009 » 24 cze 2009, 09:59

Chciałem się dowiedzieć czy to coś pomaga i dodaje ale jeśli nie to nie warto się męczyc.Gdzieś w okolicy kolektorka miałem nasmarowane sadzami i wywaliłem wszystko żeby sprawdzić i usunąć usterke.Wyczysciłem swój kolektor i wymieniłem uszczelki.Troche sadzy tam było ale teraz EGR zaślepiony.Przy całej tej robocię wymieniłem jeszcze wtryski na 0,216. 8-) Efekt powalający nie wiem ile z tego to zasługa czystego kolektora ale myślę,że całkiem sporo pomogło. :roll:

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 22 lis 2013, 10:29

Odgrzeję stary temat, i mam pytanie, czy ktokolwiek ma w 1Z kolektor AWX lub ASZ? Może udało się komuś zamontować?

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 22 lis 2013, 14:37

brabus124 pisze:Odgrzeję stary temat, i mam pytanie, czy ktokolwiek ma w 1Z kolektor AWX lub ASZ? Może udało się komuś zamontować?
Szukaj kolektora z Gofra IV, niektore sa zwrocone w druga strone czyli tak jak w audi 80. Do tego przejsciowka i podpinasz waz od IC.

http://allegro.pl/kolektor-ssacy-octavi ... 77379.html

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 22 lis 2013, 21:31

trepek, Dziś przyszedł mi Kolektor od ASZ to jest właśnie skierowany tak jak w 80. Tylko nie wiem do czego są te odstające elementy z gwintem, chyba je będzie trzeba poucinac żeby się kolektor zmieścił. I dlatego pytam czy ktoś już wstawiał.

Awatar użytkownika
illusion
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 378
Rejestracja: 25 maja 2008, 15:32
Lokalizacja: Włoszczowa

Post autor: illusion » 04 sty 2014, 17:06

Kolektor AWX wejdzie do 1Za, na forum vwgolf.pl jest kilka Golfików i Passatów 1Z z właśnie zamontowanym kolektorem z AWX. Ciągnie podobno trochę lepiej od dołu, poza tym żadnej rewelacji. Ja dorwałem po taniości, właściwie to za flaszkę ten kolektor z flanszą od rozbitka kolegi, pasuje p&p, uszczelka ta sama, tylko co z tego jak wyjście jest z drugiej strony..ewentualnie spawnąć z kwasówki jakieś przejście koło obudowy filtra powietrza, ale czy to dobry pomysł.. :-/ chyba sprzedam, a kupię od AXR lub właśnie ASZ.

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 06 sty 2014, 17:57

Ja już zamontowałem kolektor od ASZ i działa jak należy. Flansze dorobiłem sobie sam. Ciężko napisać jaka jest zmiana bo wymieniłem od razu turbo na większe więc ciężko ocenić.

matek10912
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 406
Rejestracja: 24 mar 2012, 08:07
Imię: Mateusz
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik:
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie
Kontakt:

Post autor: matek10912 » 06 sty 2014, 18:05

brabus124, a tak z ciekawosci sie zapytam jakie turbo zapodales? T2 czy jakas inna?

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 06 sty 2014, 18:13

matek10912, Garrett T2 ;-)

specu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 22 gru 2013, 21:18

Post autor: specu » 06 sty 2014, 18:14

Tak u mnie wyglądał dolot AWX w 1Z (A4 b5)

Obrazek

Awatar użytkownika
illusion
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 378
Rejestracja: 25 maja 2008, 15:32
Lokalizacja: Włoszczowa

Post autor: illusion » 06 sty 2014, 20:04

Intercooler masz gdzies po prawej stronie(patrząc od przodu)? Ja muszę dorwać ten z ASZ, innego wyjścia nie mam..jeśli ktoś che to mam wyczyszczony kolektor AWX na sprzedaż.

specu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 22 gru 2013, 21:18

Post autor: specu » 07 sty 2014, 07:20

Tak, w b5 jest z lewej strony auta patrząc z perspektywy kierowcy. Warto wymienić, u mnie po zmianie kolektora i usunięciu EGR auto zrobiło sie zwawsze i przestało puszczać baki.

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 07 sty 2014, 22:04

Ja tak naprawdę nie wiem czy to zasługa kolektora ssącego ASZ u mnie bo zmieniłem razem z Turbo na większe t15 na T2 przy okazji zrobiłem porting wszystkiego co się dało. Po tych modyfikacjach silnik chodzi dużo równiej, lżej wkręca się na obroty, pomimo że Turbo wstaje trochę później, przy 100km/h jedzie się w ciszy i czuć że silnik lepiej oddycha, lżej chodzi, dziś testowałem jazdę z 5 ludźmi na pokładzie, to teraz jazda jest rewelacyjna w porównaniu jak było wcześniej. Na kolektorze ASZ jest bardziej basowa praca silnika :mrgreen: Dodam że kolektor wydechowy owinąłem bandażem termicznym do 1200'C więc kolektor ssący mi się tak teraz nie nagrzewa. Ogólnie jestem zadowolony

Orzeł
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 10 lip 2011, 15:25
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Post autor: Orzeł » 22 sty 2014, 15:32

Kolektor AXR/ARL/ASZ (AWX nie pasuje do audi 80 ponieważ jest odwrócony wlot do kolektora), spokojnie zmieści się z turbo T2 i mniejszymi. Udało mi się pomieścić kolektor ARL z turbiną T3, ale było trzeba obrócić zimną muszle i spiłować trochę kolektor, bo muszla się o niego opierała. Osłonę termiczną też się udało dopasować do tego zestawu :-)

Awatar użytkownika
illusion
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 378
Rejestracja: 25 maja 2008, 15:32
Lokalizacja: Włoszczowa

Post autor: illusion » 24 sty 2014, 19:27

Orzeł pisze:(AWX nie pasuje do audi 80 ponieważ jest odwrócony wlot do kolektora)
Dokładnie, zapomniałem poprawić wcześniej. Jego odpowiednikiem jest ASZ bo jest taki sam, tylko wlot kolektora ma zwrócony we właściwą dla Audi 80 stronę. Ja na wiosnę będę go montował. :-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl