[B4, 1.9, 1Z] Problem z rozruchem, kątem, głośna praca.
Dzięki Munior za szybką odpowiedź.koło na wale korbowym nowe,sprawdzałem rozrząd jeszcze raz dzisiaj wszystko na znakach ,jest delikatne bicie na dolnym kole ale tylko ok 1mm@2 mm.czujnik położenia wału wymieniłem wczoraj (sorry nie napisałem w poprzednim poście).sprubuję podmienić wtrysk ale najprawdopodobniej to pompa padła ,ma swoje lata.jak masz sprawną pompę to daj znać
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Ja bym tego nie nazwał "delikatnym " :roll: ale skoro wszsytko się zgrywa na znakach ,to nie powinno spowodować tego co się stałodadm pisze:jest delikatne bicie na dolnym kole ale tylko ok 1mm@2 mm.
Te Pompy raczej nie padaj nagle ,mimo "swoich lat " zwykle dają jakieś niepokojące objawy wcześniej .No Chyba że ostatnio zatankowałeś jakiegoś zajzajeru ,bo widziałem naftowo -rozpuszczalnikowe mixtury ,kóre zabijają pompę ,zaraz po zatankowaniu i kilkunastu kilometrachdadm pisze:najprawdopodobniej to pompa padła ,ma swoje lata.
ostatnio panuje jakaś plaga rozcieknietych pomp ,to i muszę mieć jakąś dyżurną ,albo dwie ,na podmiankę...rozciekają się nie przypadkowo ,tylko zwykle twardnieją uszczelniacze , a oringi robią się plastikowe ,że można je łamać po kawałeczku ,szczególnie ten największy na głowiczce ...domyślacie się dlaczego :?: <ok> lipne paliwko i jakieś dziwne dodatkidadm pisze:jak masz sprawną pompę to daj znać
- szymon_xd2
- Forum Audi 80
- Posty: 247
- Rejestracja: 13 sty 2013, 11:07
- Lokalizacja: Suwałki
Co za idiota czepiał się koła na wale przy wymianie rozrządu jak było wszystko dobrze przed wymianą :?: Skoro dymi na biało i nie pali to na pewno masz problem z rozrządem, a skoro koło było ruszane to pewnie zostało źle dokręcone i się poluzowało. Jeżeli rusza się o 2mm to jest strasznie dużo i wcale się nie dziwię że nie chce palić. Pół ząbka różnicy na pompie i już nie zapalisz.dadm pisze:...do tej pory palił od kopa kąt 55 dawka 3,6...
...2 dni temu pod sklepem nie chciał zapalić...
...rozrząd zmieniony 2 miesiące temu...
...auto nie pali i kopci na biało,brak błędów na vagu...
...koło na wale korbowym nowe..
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Też tak obstawiam 8-)UKI_XX pisze:Skoro dymi na biało i nie pali to na pewno masz problem z rozrządem,
A blokadę w koło pompy wtryskowej wkładałeś :?: Nie wkładałeś ...bo jak byś wkładał ,to by pewnie nie weszła i już się nie zgadza , a pisałeś wczesniej że się zgadza :mrgreen: ,rozrzad może się i zgadza ,ale pompa wtryskowa już nie :roll: wystarczy kilka mm na kole pompy ,jak pisze UKI_XX, i kąt poza zakresem ,i o odpaleniu zapomnij :roll: co ma zapewne miejsce u Ciebiedadm pisze:sprawdzałem rozrząd jeszcze raz dzisiaj wszystko na znakach
Są nadgorliwcy ,którzy "czepiają" się własnie z nadgorliwości ,mimo że nic się tam nie dzieje :roll: Takich bym wystrzelał ,bo tylko biedy napytaja ,niczego nieświadomemu klientowi :evil: Ale czasem usczczelniacz trzeba wymienić ,to mus koło zwalić Ja bym się tego koła , jak nic się nie dzieje, nie czepił się w życiu ,chyba że by mi ,przez zużyty uszczelniacz, ciurkiem oliwa leciałaUKI_XX pisze:Co za idiota czepiał się koła na wale przy wymianie rozrządu jak było wszystko dobrze przed wymianą
Ostatnio zmieniony 06 sty 2014, 22:53 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 4 razy.
Yyyyhh, mam nadzieję, że kolega miał na myśli bicie samego koła pasowego, a nie razem z kółkiem zębatym. Sprawdź to koło porządnie, bo znany mi mechanik ubił w ten sposób głowicę kumplowi. Twierdził, że dokręcił. Tylko, że tam trzeba naprawdę dopierniczyć metrową rurę trzeba zawezwać i delikwenta do zablokowania koła zamachowego. Tam jest chyba 120Nm + 90stopni.
Panowie odkopię trochę, dziś sprawdzałem sobie kąt wtrysku(silnik afn) i wyszło 21-23.Auto fajnie jeździ, normalnie odpala, ale pomyślałem, że spróbuję przestawić.Poluzowałem wszystkie śruby no i pukam po pompie, a ona ani drgnie.Możliwe, że jest już na max przesunięta w stronę zwiększania kąta czyli w stronę silnika?
- Łukasz1990
- Forum Audi 80
- Posty: 110
- Rejestracja: 23 kwie 2011, 21:20
- Lokalizacja: Kotfin/WPY
Ta 13 jest nizej, 12 jest bodajrze od odpowietrzania pompy i jej nie ruszamy. Przed przestawieniem pompy oznacz sobie jej pozycje, przesuniecie jej to raczeni nie przez pukanie tylko zmajstruj dzwignie (np zapierajac kij ~50cm miedzy blok a pompe) abys mogl ustawic odpowiednio wg polozenia ktore zaznaczyles na poczatku.mantix pisze:No właśnie rozrząd niedawno zrobiony(blokada na pompie i wałku rozrządu).Zastanawiam się czy dobrą śrubę popuściłem między rurkami owymi bo była na klucz 12 a powinna być na 13.Jednakże innej się nie doszukałem. Ta śruba z tyłu pompy jest pośrodku między rurkami od wtrysków?