Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4, 1.9, 1Z] Problem z rozruchem, kątem, głośna praca.

ODPOWIEDZ
dadm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 23 lis 2010, 08:12

Post autor: dadm » 05 sty 2014, 15:59

Dzięki Munior za szybką odpowiedź.koło na wale korbowym nowe,sprawdzałem rozrząd jeszcze raz dzisiaj wszystko na znakach ,jest delikatne bicie na dolnym kole ale tylko ok 1mm@2 mm.czujnik położenia wału wymieniłem wczoraj (sorry nie napisałem w poprzednim poście).sprubuję podmienić wtrysk ale najprawdopodobniej to pompa padła ,ma swoje lata.jak masz sprawną pompę to daj znać

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 05 sty 2014, 16:02

dadm pisze:jest delikatne bicie na dolnym kole ale tylko ok 1mm@2 mm.
Ja bym tego nie nazwał "delikatnym " :roll: ale skoro wszsytko się zgrywa na znakach ,to nie powinno spowodować tego co się stało
dadm pisze:najprawdopodobniej to pompa padła ,ma swoje lata.
Te Pompy raczej nie padaj nagle ,mimo "swoich lat " zwykle dają jakieś niepokojące objawy wcześniej .No Chyba że ostatnio zatankowałeś jakiegoś zajzajeru ,bo widziałem naftowo -rozpuszczalnikowe mixtury ,kóre zabijają pompę ,zaraz po zatankowaniu i kilkunastu kilometrach ;-)
dadm pisze:jak masz sprawną pompę to daj znać
ostatnio panuje jakaś plaga rozcieknietych pomp ,to i muszę mieć jakąś dyżurną ,albo dwie ,na podmiankę...rozciekają się nie przypadkowo ,tylko zwykle twardnieją uszczelniacze , a oringi robią się plastikowe ,że można je łamać po kawałeczku ,szczególnie ten największy na głowiczce ...domyślacie się dlaczego :?: <ok> lipne paliwko i jakieś dziwne dodatki ;-)

dadm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 23 lis 2010, 08:12

Post autor: dadm » 05 sty 2014, 16:23

Dolewam tylko dodatek zimowy k2 pisze na nim że nie można przedawkować,co jakiś czas coś na czyszczenie wtrysków(tak co 5tyś).paliwo kupuję do kanistrów i baniek .wlewam dopiero jak się"odstoi"z różnych syfów ze stacji,a uwierzcie po tygodniu stania w bańcena spodzie robi się tak z 1cm szlamu :cry:

Awatar użytkownika
szymon_xd2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 247
Rejestracja: 13 sty 2013, 11:07
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: szymon_xd2 » 05 sty 2014, 17:45

A moze nastawnik co ?? ja mialem taki problem - identyko:D tylko ze podczas jazdy ERROR . silnik zgasł i brak rozruchu silnika :D pompa wymieniona i chodzi jak zyleta :D odpukac hehe
;-)

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 06 sty 2014, 22:27

dadm pisze:...do tej pory palił od kopa kąt 55 dawka 3,6...

...2 dni temu pod sklepem nie chciał zapalić...

...rozrząd zmieniony 2 miesiące temu...

...auto nie pali i kopci na biało,brak błędów na vagu...

...koło na wale korbowym nowe..
Co za idiota czepiał się koła na wale przy wymianie rozrządu jak było wszystko dobrze przed wymianą :?: Skoro dymi na biało i nie pali to na pewno masz problem z rozrządem, a skoro koło było ruszane to pewnie zostało źle dokręcone i się poluzowało. Jeżeli rusza się o 2mm to jest strasznie dużo i wcale się nie dziwię że nie chce palić. Pół ząbka różnicy na pompie i już nie zapalisz.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 06 sty 2014, 22:43

UKI_XX pisze:Skoro dymi na biało i nie pali to na pewno masz problem z rozrządem,
Też tak obstawiam 8-)
dadm pisze:sprawdzałem rozrząd jeszcze raz dzisiaj wszystko na znakach
A blokadę w koło pompy wtryskowej wkładałeś :?: Nie wkładałeś ;-) ...bo jak byś wkładał ,to by pewnie nie weszła :-P i już się nie zgadza , a pisałeś wczesniej że się zgadza :mrgreen: ,rozrzad może się i zgadza ,ale pompa wtryskowa już nie :roll: wystarczy kilka mm na kole pompy ,jak pisze UKI_XX, i kąt poza zakresem ,i o odpaleniu zapomnij :roll: co ma zapewne miejsce u Ciebie :-/
UKI_XX pisze:Co za idiota czepiał się koła na wale przy wymianie rozrządu jak było wszystko dobrze przed wymianą
Są nadgorliwcy ,którzy "czepiają" się własnie z nadgorliwości ,mimo że nic się tam nie dzieje :roll: Takich bym wystrzelał ,bo tylko biedy napytaja ,niczego nieświadomemu klientowi :evil: Ale czasem usczczelniacz trzeba wymienić ,to mus koło zwalić ;-) Ja bym się tego koła , jak nic się nie dzieje, nie czepił się w życiu ,chyba że by mi ,przez zużyty uszczelniacz, ciurkiem oliwa leciała ;-)
Ostatnio zmieniony 06 sty 2014, 22:53 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 4 razy.

Awatar użytkownika
kojak85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 607
Rejestracja: 28 mar 2010, 10:54
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: kojak85 » 06 sty 2014, 22:44

Yyyyhh, mam nadzieję, że kolega miał na myśli bicie samego koła pasowego, a nie razem z kółkiem zębatym. Sprawdź to koło porządnie, bo znany mi mechanik ubił w ten sposób głowicę kumplowi. Twierdził, że dokręcił. Tylko, że tam trzeba naprawdę dopierniczyć metrową rurę trzeba zawezwać i delikwenta do zablokowania koła zamachowego. Tam jest chyba 120Nm + 90stopni.

dadm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 23 lis 2010, 08:12

Post autor: dadm » 12 sty 2014, 08:11

panowie po wymianie rozrzązu było wszystko ok.rozrząd ustawiony na znakach pompa zablokowanaw najmniejszym otworze.jestem teraz w delegacji za tydzień wrócę i będę działał dalej

Awatar użytkownika
mantix
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 129
Rejestracja: 27 sie 2008, 21:49

Post autor: mantix » 22 mar 2014, 23:05

Panowie odkopię trochę, dziś sprawdzałem sobie kąt wtrysku(silnik afn) i wyszło 21-23.Auto fajnie jeździ, normalnie odpala, ale pomyślałem, że spróbuję przestawić.Poluzowałem wszystkie śruby no i pukam po pompie, a ona ani drgnie.Możliwe, że jest już na max przesunięta w stronę zwiększania kąta czyli w stronę silnika?

Awatar użytkownika
Łukasz1990
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 110
Rejestracja: 23 kwie 2011, 21:20
Lokalizacja: Kotfin/WPY

Post autor: Łukasz1990 » 22 mar 2014, 23:19

Zluzowałeś wszystkie cztery śruby? Ustaw rozrząd na znaki i zobacz, czy pasuje blokada koła pompy wtryskowej. Przestawienie o ząbek może skutkować brakiem regulacji na fasolkach, lub blokują Cię rurki wysokociśnieniowe od wtrysków.

Awatar użytkownika
mantix
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 129
Rejestracja: 27 sie 2008, 21:49

Post autor: mantix » 23 mar 2014, 00:19

No właśnie rozrząd niedawno zrobiony(blokada na pompie i wałku rozrządu).Zastanawiam się czy dobrą śrubę popuściłem między rurkami owymi bo była na klucz 12 a powinna być na 13.Jednakże innej się nie doszukałem. Ta śruba z tyłu pompy jest pośrodku między rurkami od wtrysków?

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 23 mar 2014, 00:29

mantix pisze:Ta śruba z tyłu pompy jest pośrodku między rurkami od wtrysków?
:shock:
Bladego pojęcia kolego nie masz jak to zrobić i się zabierasz.
Łukasz1990 pisze:Przestawienie o ząbek może skutkować brakiem regulacji na fasolkach,
O ząbek to byś w blokach zobaczył 0 <ok>

Awatar użytkownika
mantix
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 129
Rejestracja: 27 sie 2008, 21:49

Post autor: mantix » 23 mar 2014, 00:33

No nikt uczony z nieba nie spadł, robiłem według opisu, a nie zobaczyłem zero tylko 023

oOo

Post autor: oOo » 23 mar 2014, 00:50

mantix pisze:No właśnie rozrząd niedawno zrobiony(blokada na pompie i wałku rozrządu).Zastanawiam się czy dobrą śrubę popuściłem między rurkami owymi bo była na klucz 12 a powinna być na 13.Jednakże innej się nie doszukałem. Ta śruba z tyłu pompy jest pośrodku między rurkami od wtrysków?
Ta 13 jest nizej, 12 jest bodajrze od odpowietrzania pompy i jej nie ruszamy. Przed przestawieniem pompy oznacz sobie jej pozycje, przesuniecie jej to raczeni nie przez pukanie tylko zmajstruj dzwignie (np zapierajac kij ~50cm miedzy blok a pompe) abys mogl ustawic odpowiednio wg polozenia ktore zaznaczyles na poczatku.

Awatar użytkownika
mantix
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 129
Rejestracja: 27 sie 2008, 21:49

Post autor: mantix » 23 mar 2014, 01:00

Dzięki kolego, poprzedni właściciel upchnął webasto zaraz koło pompy i jest taki dostęp, że ciężko gdzieś łapę włożyć. W poniedziałek postaram się tam dopchnąć jeżeli moje blade pojęcie pozwoli na tak wyczynową strategię :roll:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl