[b4 1,9tdi 1z 1993]Falujące obroty, szarpanie, nie nastawnik
[b4 1,9tdi 1z 1993]Falujące obroty, szarpanie, nie nastawnik
1,9 tdi 1993rok 1z, czyli nastawnik potencjometryczny
Od kilku miesięcy zdarzają się mocne falowania obrotów - na biegu jałowym oraz podczas przyśpieszania (szarpanie), przy hamowaniu silnikiem nie faluje. Nie zauważyłem by było to związane z temp. silnika. Bywa tak że dwa dni auto jeździ normalnie, a trzeciego dnia od samego włączenia silnika obroty skaczą. Czasem skaczą przez 500 metrów, czasem przez kilkanaście km. Czasem podczas falowania obrotów zapala się kontrolka silnika lecz nie zawsze.
Obstawiałem że siada nastawnik. Pojechałem do kolesia który zajmuje się ich regeneracją/wymianą. Oczywiście tego dnia auto chodziło idealnie. W kompie znalazł tylko błąd 00000, nastawnik sprawdził jakimś testerem podobno w całym zakresie pracował dobrze. Odkręcił go, przedmuchał, aczkolwiek powiedział że czysty jak rzadko, w pompie także syfu nie widział. Ogólnie stwierdził że jego zdaniem nastawnik jest OK i nie ma co wymieniać/regenerować. Powiedział także iż przepływomierz powietrza pokazuje jakieś głupoty ale może mieć to wpływ na spadek mocy a nie szarpanie.
Oczywiście dwa dni później auto znów zaczęło szarpać.
Dziś sam podłączyłem VAGa. Znalazłem takie błędy:
01242 - Output Stages in Control Module
06-10 - Signal to High - Intermittent
00550 - Start of Injection Regulation
06-10 - Signal to High - Intermittent
00542 - Needle lift Sensor (G80)
06-10 - Signal to High - Intermittent
00000 - End of Output
00-00 - -
00000 - End of Output
00-00 - -
Dodam że pompa paliwa jak i przewody paliwowe są suche, nie widać w nich powietrza.
Poniżej wrzucam basic settings
Macie pomysł co to może być, albo gdzie szukać?
Od kilku miesięcy zdarzają się mocne falowania obrotów - na biegu jałowym oraz podczas przyśpieszania (szarpanie), przy hamowaniu silnikiem nie faluje. Nie zauważyłem by było to związane z temp. silnika. Bywa tak że dwa dni auto jeździ normalnie, a trzeciego dnia od samego włączenia silnika obroty skaczą. Czasem skaczą przez 500 metrów, czasem przez kilkanaście km. Czasem podczas falowania obrotów zapala się kontrolka silnika lecz nie zawsze.
Obstawiałem że siada nastawnik. Pojechałem do kolesia który zajmuje się ich regeneracją/wymianą. Oczywiście tego dnia auto chodziło idealnie. W kompie znalazł tylko błąd 00000, nastawnik sprawdził jakimś testerem podobno w całym zakresie pracował dobrze. Odkręcił go, przedmuchał, aczkolwiek powiedział że czysty jak rzadko, w pompie także syfu nie widział. Ogólnie stwierdził że jego zdaniem nastawnik jest OK i nie ma co wymieniać/regenerować. Powiedział także iż przepływomierz powietrza pokazuje jakieś głupoty ale może mieć to wpływ na spadek mocy a nie szarpanie.
Oczywiście dwa dni później auto znów zaczęło szarpać.
Dziś sam podłączyłem VAGa. Znalazłem takie błędy:
01242 - Output Stages in Control Module
06-10 - Signal to High - Intermittent
00550 - Start of Injection Regulation
06-10 - Signal to High - Intermittent
00542 - Needle lift Sensor (G80)
06-10 - Signal to High - Intermittent
00000 - End of Output
00-00 - -
00000 - End of Output
00-00 - -
Dodam że pompa paliwa jak i przewody paliwowe są suche, nie widać w nich powietrza.
Poniżej wrzucam basic settings
Macie pomysł co to może być, albo gdzie szukać?
- bartek18150
- Audi 80 Klub
- Posty: 846
- Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
- Imię: Dawid
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
- Kontakt:
- bartek18150
- Audi 80 Klub
- Posty: 846
- Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
- Imię: Dawid
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
- Kontakt:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Ja nawet jestem pewien,choć nie mam żadnego testera 8-) Doświadczenia w tym przypadku ,nie zastąpi żaden tester Trochę żal speców ,co bezgranicznie i ślepo ,wierzą we wskazania tych testerów :roll: a to że się mylą ,łatwo udowodnić zakładając drugi sprawny w 100% nastawnik 8-) Widok miny po takim teście ,bezcenny :mrgreen: Taki super tester ,pokazuje że ok .a tu zonkbartek18150 pisze:mi sie wydaje ze to nastwanik,
Ostatnio zmieniony 21 sty 2014, 22:30 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 4 razy.
- lord17_1991
- Forum Audi 80
- Posty: 133
- Rejestracja: 30 gru 2010, 14:23
- Lokalizacja: Tomaszów Lub/Zamość
ja u siebie w 2 autach walczyłem z szarpaniem podczas przyspieszania na wyższych biegach i w obu przypadkach winne były wtryskiwacze , a mianowicie różnice w ciśnieniu otwarcia , częsta przypadłość gdy ktoś bez pojęcia grzebie w końcówkach ... :->
no ale jeśli falują to nastawnik raczej tak jak piszą bartek18150, i MUNIOR,
no ale jeśli falują to nastawnik raczej tak jak piszą bartek18150, i MUNIOR,
no wiesz delikatne to też pojęcie względne:P jak szarpie budą przez kilkanaście km to miło się nie jedzie;) No i wolałbym uniknąć braku reakcji na gaz np. 200km od domu;p
Także obstawiałem nastawnik, skoro nie macie innych pomysłów trzeba będzie pójść w tą stronę....
U mnie szarpie na wszystkich biegach i nikt z tego co mi wiadomo w końcówkach nie grzebał, przynajmniej od 6 lat:) Pytanie czy szarpało Ci zawsze czy były dni gdy chodził normalnie?
Także obstawiałem nastawnik, skoro nie macie innych pomysłów trzeba będzie pójść w tą stronę....
U mnie szarpie na wszystkich biegach i nikt z tego co mi wiadomo w końcówkach nie grzebał, przynajmniej od 6 lat:) Pytanie czy szarpało Ci zawsze czy były dni gdy chodził normalnie?
- bartek18150
- Audi 80 Klub
- Posty: 846
- Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
- Imię: Dawid
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
- Kontakt:
- lord17_1991
- Forum Audi 80
- Posty: 133
- Rejestracja: 30 gru 2010, 14:23
- Lokalizacja: Tomaszów Lub/Zamość
zawsze, czym większy bieg , większe obciążenie, szarpnięcia silniejsze miałem swego czasu 1z na boshu i tam np podobne objawy spowodowane były wtryskiem sterującym , potrafiła tak samo zapalić się kontrolka , przerywanie - i tak jak mówisz raz było ok przez kilka dni a potem przez jakis czas dalej szarpanie, kangurki więc jeśli masz możliwość podmianki i sprawdzenia jak się będzie auto zachowywało, to warto sproowac <ok>denis44 pisze:Pytanie czy szarpało Ci zawsze czy były dni gdy chodził normalnie?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Objawy szwankującego sterującego ,w niczym nie przypominają świrującego potencjometru ,przynajmniej według mnie Sterujący najczęściej szarpnie raz na jakiś czas i to konkretnie ,w wyższych partiach obrotów ,dokładnie tak ,jak by ktoś wyłaczył zapłon na sekundę ...potencjometr świruje zupełnie inaczej i zwykle prucz szarnięć , falują obroty na jałowym 8-)...także jest szarpanie i ''szarpanie " jedno nie przypomina drugiego ,laik pewnie nie rozróżni ,ale ktoś kto ma z tym często do czynienia ,nie będzie miał najmniejszych wątpliwości ,co jest przyczyną 8-) Ja w tym przypadku nie mam :mrgreen:lord17_1991 pisze:miałem swego czasu 1z na boshu i tam np podobne objawy spowodowane były wtryskiem sterującym ,