Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 1,9tdi 1z 1993]Falujące obroty, szarpanie, nie nastawnik

denis44
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 388
Rejestracja: 12 lip 2007, 13:50
Lokalizacja: Gliwice

[b4 1,9tdi 1z 1993]Falujące obroty, szarpanie, nie nastawnik

Post autor: denis44 » 21 sty 2014, 20:31

1,9 tdi 1993rok 1z, czyli nastawnik potencjometryczny

Od kilku miesięcy zdarzają się mocne falowania obrotów - na biegu jałowym oraz podczas przyśpieszania (szarpanie), przy hamowaniu silnikiem nie faluje. Nie zauważyłem by było to związane z temp. silnika. Bywa tak że dwa dni auto jeździ normalnie, a trzeciego dnia od samego włączenia silnika obroty skaczą. Czasem skaczą przez 500 metrów, czasem przez kilkanaście km. Czasem podczas falowania obrotów zapala się kontrolka silnika lecz nie zawsze.

Obstawiałem że siada nastawnik. Pojechałem do kolesia który zajmuje się ich regeneracją/wymianą. Oczywiście tego dnia auto chodziło idealnie. W kompie znalazł tylko błąd 00000, nastawnik sprawdził jakimś testerem podobno w całym zakresie pracował dobrze. Odkręcił go, przedmuchał, aczkolwiek powiedział że czysty jak rzadko, w pompie także syfu nie widział. Ogólnie stwierdził że jego zdaniem nastawnik jest OK i nie ma co wymieniać/regenerować. Powiedział także iż przepływomierz powietrza pokazuje jakieś głupoty ale może mieć to wpływ na spadek mocy a nie szarpanie.
Oczywiście dwa dni później auto znów zaczęło szarpać.

Dziś sam podłączyłem VAGa. Znalazłem takie błędy:
01242 - Output Stages in Control Module
06-10 - Signal to High - Intermittent
00550 - Start of Injection Regulation
06-10 - Signal to High - Intermittent
00542 - Needle lift Sensor (G80)
06-10 - Signal to High - Intermittent
00000 - End of Output
00-00 - -
00000 - End of Output
00-00 - -

Dodam że pompa paliwa jak i przewody paliwowe są suche, nie widać w nich powietrza.
Poniżej wrzucam basic settings

Obrazek

Macie pomysł co to może być, albo gdzie szukać?

Awatar użytkownika
bartek18150
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 846
Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
Kontakt:

Post autor: bartek18150 » 21 sty 2014, 20:48

posprawdzaj podcisnienia bo egr wali
wtryskiwacz sterujacy


A co po usunieciu sie pojawiło??

denis44
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 388
Rejestracja: 12 lip 2007, 13:50
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: denis44 » 21 sty 2014, 20:57

jak rozumiem przez podciśnienia rozumiesz te wszystkie czarne wężyki koło filtra powietrza i turbo?:)

po usunięciu zrobiłem z 15km, przez kilkaset metrów szarpało ale żaden nowy błąd się nie pojawił....

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 21 sty 2014, 21:48

denis44 pisze:jak rozumiem przez podciśnienia rozumiesz te wszystkie czarne wężyki koło filtra powietrza i turbo?:)
Akurat z podciśnieniem jest tylko jeden ;-) A EGR ,zaślep i będzie z nim spokój 8-)

denis44
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 388
Rejestracja: 12 lip 2007, 13:50
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: denis44 » 21 sty 2014, 21:52

no dobra, ale czy egr może być problemem takiego szarpania?

Awatar użytkownika
bartek18150
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 846
Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
Kontakt:

Post autor: bartek18150 » 21 sty 2014, 21:53

mi sie wydaje ze to nastwanik, juz mialem takie ze szarpia, ale na testach przechodza ok...

A dawke jaka masz ustawioną??

denis44
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 388
Rejestracja: 12 lip 2007, 13:50
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: denis44 » 21 sty 2014, 21:56

Obrazek

jak rozumiem tutaj odczytasz dawkę?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 21 sty 2014, 22:03

bartek18150 pisze:mi sie wydaje ze to nastwanik,
Ja nawet jestem pewien,choć nie mam żadnego testera 8-) Doświadczenia w tym przypadku ,nie zastąpi żaden tester ;-) Trochę żal speców ,co bezgranicznie i ślepo ,wierzą we wskazania tych testerów :roll: a to że się mylą ,łatwo udowodnić zakładając drugi sprawny w 100% nastawnik 8-) Widok miny po takim teście ,bezcenny :mrgreen: Taki super tester ,pokazuje że ok .a tu zonk :-P
Ostatnio zmieniony 21 sty 2014, 22:30 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 4 razy.

denis44
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 388
Rejestracja: 12 lip 2007, 13:50
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: denis44 » 21 sty 2014, 22:11

jak dalej tak będzie zdecyduje się jednak na wymianę, ale wiadomo jak to z regenerowanymi, tylko pół roku gwarancji.... a nie chciałbym jednak wybulić 300zł żeby okazało się że to jednak nie nastawnik:)
Munior szkoda że tak daleko do Ciebie...

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 21 sty 2014, 22:21

denis44 pisze:Munior szkoda że tak daleko do Ciebie...
Odległość pojęcie względne ;-) chłopaki potrafili do mnie przeszło 400 w jedną stronę przelecieć 8-) Przy tak delikatnych i sporadycznych objawach ,ja bym śmigał i się nie przejmował ,jak Ci przestanie reagować na gaz ,zaczniesz się martwić ;-)

Awatar użytkownika
lord17_1991
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 133
Rejestracja: 30 gru 2010, 14:23
Lokalizacja: Tomaszów Lub/Zamość

Post autor: lord17_1991 » 21 sty 2014, 22:32

ja u siebie w 2 autach walczyłem z szarpaniem podczas przyspieszania na wyższych biegach i w obu przypadkach winne były wtryskiwacze , a mianowicie różnice w ciśnieniu otwarcia , częsta przypadłość gdy ktoś bez pojęcia grzebie w końcówkach ... :->
no ale jeśli falują to nastawnik raczej tak jak piszą bartek18150, i MUNIOR, ;-)

denis44
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 388
Rejestracja: 12 lip 2007, 13:50
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: denis44 » 21 sty 2014, 22:36

no wiesz delikatne to też pojęcie względne:P jak szarpie budą przez kilkanaście km to miło się nie jedzie;) No i wolałbym uniknąć braku reakcji na gaz np. 200km od domu;p
Także obstawiałem nastawnik, skoro nie macie innych pomysłów trzeba będzie pójść w tą stronę....

U mnie szarpie na wszystkich biegach i nikt z tego co mi wiadomo w końcówkach nie grzebał, przynajmniej od 6 lat:) Pytanie czy szarpało Ci zawsze czy były dni gdy chodził normalnie?

Awatar użytkownika
bartek18150
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 846
Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
Kontakt:

Post autor: bartek18150 » 22 sty 2014, 00:45

Wiec jezeli masz 93 rok to masz potencojmetr i powrot paliwa z pompy pionowy, wiec albo sprawna uzywka z gwarancja, albo swap u muniora ;) bo regeneracje niestety, to nie inducyjny ze odbudujesz na 100%

Awatar użytkownika
lord17_1991
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 133
Rejestracja: 30 gru 2010, 14:23
Lokalizacja: Tomaszów Lub/Zamość

Post autor: lord17_1991 » 22 sty 2014, 08:37

denis44 pisze:Pytanie czy szarpało Ci zawsze czy były dni gdy chodził normalnie?
zawsze, czym większy bieg , większe obciążenie, szarpnięcia silniejsze :-D miałem swego czasu 1z na boshu i tam np podobne objawy spowodowane były wtryskiem sterującym , potrafiła tak samo zapalić się kontrolka , przerywanie - i tak jak mówisz raz było ok przez kilka dni a potem przez jakis czas dalej szarpanie, kangurki ;-) więc jeśli masz możliwość podmianki i sprawdzenia jak się będzie auto zachowywało, to warto sproowac <ok>

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 22 sty 2014, 10:43

lord17_1991 pisze:miałem swego czasu 1z na boshu i tam np podobne objawy spowodowane były wtryskiem sterującym ,
Objawy szwankującego sterującego ,w niczym nie przypominają świrującego potencjometru ,przynajmniej według mnie ;-) Sterujący najczęściej szarpnie raz na jakiś czas i to konkretnie ,w wyższych partiach obrotów ,dokładnie tak ,jak by ktoś wyłaczył zapłon na sekundę ...potencjometr świruje zupełnie inaczej i zwykle prucz szarnięć , falują obroty na jałowym 8-)...także jest szarpanie i ''szarpanie " jedno nie przypomina drugiego ,laik pewnie nie rozróżni ,ale ktoś kto ma z tym często do czynienia ,nie będzie miał najmniejszych wątpliwości ,co jest przyczyną 8-) Ja w tym przypadku nie mam :mrgreen:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl