[B4 AWANT 1Z] pomiar - ciśnienie sprężania
[B4 AWANT 1Z] pomiar - ciśnienie sprężania
Witam Wszystkich! Spężanie sprawdzamy na zimnym czy ciepłym siliku? Są różne szkoły i dlatego proszę o wasze opinie na ten temat. Najlepiej gdy ktoś dysponuje literaturą w tym zakresie. Pozdrawiam!
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
W 2 źródłach semi-profesjonalnych piszą żeby rozgrzać:
http://www.auto-swiat.pl/poradnik/wydan ... ykul=16811
http://www.ceramizer.pl/content/view/37/74/
Może ktoś wie - z czego może wynikać w beznynie lekko wyższe ciśnienie sprężania niż podawane przez producenta? Tylko nagar czy coś jeszcze?
http://www.auto-swiat.pl/poradnik/wydan ... ykul=16811
http://www.ceramizer.pl/content/view/37/74/
Może ktoś wie - z czego może wynikać w beznynie lekko wyższe ciśnienie sprężania niż podawane przez producenta? Tylko nagar czy coś jeszcze?
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Właśnie czytałem książkę "zrób to sam" o obsłudze i naprawie Golfa II w Dieslu, a dokładnie o pomiarze ciśnienia sprężania. Otóż jest tam wyraźnie napisane że przy takim pomiarze silnik powinien być nagrzany. Pozdrawiam.jas73 pisze:zgodnie z moim stanem wiedzy kompresje w dieslu mierzy sie na zimnym silniku. diesel, odwrotnie niz benzyniak, cieply sam sie uszczelnia.
Witajcie!! Własnie wróciłem z pomiaru kompresji. Pomiar wykonuje sie na zimnym silniku ( jak określił mechanik - temperatura pokojowa ) Badanie nie wypadło zbyt optymistycznie. 24-25bar. Mogło być lepiej. Przynajmniej znam przyczynę dłuższego kręcenia rozrusznikiem w zimne wieczory i ranki. Optymistyczne jest to, że zużycie jest równe i nie ma znaczących różnic pomiędzy cylindrami. Czy ktoś z was ma podobną kompresję i czy ma z tego powodu utrudniony rozruch zimnego silnika. T.zn. zamiast 2 obrotów wałem potrzebne jest 4-6.
PS. Dodam, że pomiar wykonano w nowym warsztacie w S-cu na ul. W.polskiego. Mają tam dobrze wyposażony warsztat.
PS. Dodam, że pomiar wykonano w nowym warsztacie w S-cu na ul. W.polskiego. Mają tam dobrze wyposażony warsztat.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
No to ja już jestem kompletnie zamotany jak to jest z tymi pomiarami, czy na ciepłym czy na zimnym silniku. Niektórzy mówią że na ciepłym, ja sam tak sądziłem, tak też jest napisane w książce inni natomiast mówią że na zimnym silniku.
Hmy, a może mechanicy chcą robić pomiar na zimnym silniku, żeby w ten sposób łatwiej naciągnąć kogoś na poważny remont silniki. bo i takie rzeczy się dzieją
Czy jest ktoś to będzie potrafił rozwikłać tą kwestie :?:
Hmy, a może mechanicy chcą robić pomiar na zimnym silniku, żeby w ten sposób łatwiej naciągnąć kogoś na poważny remont silniki. bo i takie rzeczy się dzieją
Czy jest ktoś to będzie potrafił rozwikłać tą kwestie :?:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 105
- Rejestracja: 17 cze 2007, 08:49
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Wałbrzych
ja pracuje w warsztacie samochodowym i zawsze sprawdzamy na zimnym.a to dlatego ze po nagrzaniu motoru czesci (czyli tuleje tloki i pierscienie) spasowuja sie ze soba i bardziej uszczelniaja w polaczeniu z olejem.poza tym diesel potrzebuje duzego cisnienia przy rozruchu na zimno bo jak jest juz cieply to nawet trup pali bez problemu.
Jasne nawet trup odpali na ciepło, ale to, że jest trupem wyjdzie właśnie podczas pomiaru sprężu na ciepłym silniku. Dane fabryczne ciśnienia dotyczą dotartych silników w ich normalnej temperaturze pracy. A do tego sie odnosisz porównujac wyniki pomiarów.Marcin D pisze: jak jest juz cieply to nawet trup pali bez problemu.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 99
- Rejestracja: 12 mar 2007, 13:38
- Imię: Jacek
- Model: Audi 90 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Otwock
- Kontakt:
no nie do konca, jesli prawda jest ze rozgrzany diesel sie uszczelnia to fakt ze na cieplym jest dobra kompresja nie oznacza ze taka sama jest na zimnym.punk pisze:Jasne nawet trup odpali na ciepło, ale to, że jest trupem wyjdzie właśnie podczas pomiaru sprężu na ciepłym silniku. .Marcin D pisze: jak jest juz cieply to nawet trup pali bez problemu.
byc moze masz racje, moj napewno byl sprawdzany na zimnym. a skoro moj przypadek nie jest odosobniony to chyba jest cos na rzeczy ale ja sie nie znamDane fabryczne ciśnienia dotyczą dotartych silników w ich normalnej temperaturze pracy. A do tego sie odnosisz porównujac wyniki pomiarów
Ja, po przemyśleniu wszystkich za i przeciw, jestem przekonany, że kompresje należy mierzyć na zimnym silniku. Nie znaczy to, że najlepiej robić ją przy 20 stopniowym mrozie ale jak pisałem w temperaturze "pokojowej". Przecież aby ustalić przyczynę nieprawidłowgo działania silnika należy poddać go kontroli w warunkach kiedy te mankamenty występują. Z tego co pamietam ze szkoły metale pod wpływem wysokiej teperatury zwiększają swoją objętość i w przypadku kopresji będzie ona na rozgrzanym silniku znacznie wyższa i nie odzwierciedlająca faktycznego stanu silnika.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt: