[B4 AWANT 1Z] pomiar - ciśnienie sprężania
[B4 AWANT 1Z] pomiar - ciśnienie sprężania
Witam Wszystkich! Spężanie sprawdzamy na zimnym czy ciepłym siliku? Są różne szkoły i dlatego proszę o wasze opinie na ten temat. Najlepiej gdy ktoś dysponuje literaturą w tym zakresie. Pozdrawiam!
- Motostacja pl
- Forum Audi 80

- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
W 2 źródłach semi-profesjonalnych piszą żeby rozgrzać:
http://www.auto-swiat.pl/poradnik/wydan ... ykul=16811
http://www.ceramizer.pl/content/view/37/74/
Może ktoś wie - z czego może wynikać w beznynie lekko wyższe ciśnienie sprężania niż podawane przez producenta? Tylko nagar czy coś jeszcze?
http://www.auto-swiat.pl/poradnik/wydan ... ykul=16811
http://www.ceramizer.pl/content/view/37/74/
Może ktoś wie - z czego może wynikać w beznynie lekko wyższe ciśnienie sprężania niż podawane przez producenta? Tylko nagar czy coś jeszcze?
- Motostacja pl
- Forum Audi 80

- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Właśnie czytałem książkę "zrób to sam" o obsłudze i naprawie Golfa II w Dieslu, a dokładnie o pomiarze ciśnienia sprężania. Otóż jest tam wyraźnie napisane że przy takim pomiarze silnik powinien być nagrzany. Pozdrawiam.jas73 pisze:zgodnie z moim stanem wiedzykompresje w dieslu mierzy sie na zimnym silniku. diesel, odwrotnie niz benzyniak, cieply sam sie uszczelnia.
Witajcie!! Własnie wróciłem z pomiaru kompresji. Pomiar wykonuje sie na zimnym silniku ( jak określił mechanik - temperatura pokojowa ) Badanie nie wypadło zbyt optymistycznie. 24-25bar. Mogło być lepiej. Przynajmniej znam przyczynę dłuższego kręcenia rozrusznikiem w zimne wieczory i ranki. Optymistyczne jest to, że zużycie jest równe i nie ma znaczących różnic pomiędzy cylindrami. Czy ktoś z was ma podobną kompresję i czy ma z tego powodu utrudniony rozruch zimnego silnika. T.zn. zamiast 2 obrotów wałem potrzebne jest 4-6.
PS. Dodam, że pomiar wykonano w nowym warsztacie w S-cu na ul. W.polskiego. Mają tam dobrze wyposażony warsztat.
PS. Dodam, że pomiar wykonano w nowym warsztacie w S-cu na ul. W.polskiego. Mają tam dobrze wyposażony warsztat.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80

- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
No to ja już jestem kompletnie zamotany jak to jest z tymi pomiarami, czy na ciepłym czy na zimnym silniku. Niektórzy mówią że na ciepłym, ja sam tak sądziłem, tak też jest napisane w książce inni natomiast mówią że na zimnym silniku.
Hmy, a może mechanicy chcą robić pomiar na zimnym silniku, żeby w ten sposób łatwiej naciągnąć kogoś na poważny remont silniki. bo i takie rzeczy się dzieją
Czy jest ktoś to będzie potrafił rozwikłać tą kwestie :?:
Hmy, a może mechanicy chcą robić pomiar na zimnym silniku, żeby w ten sposób łatwiej naciągnąć kogoś na poważny remont silniki. bo i takie rzeczy się dzieją
Czy jest ktoś to będzie potrafił rozwikłać tą kwestie :?:
-
punk
-
Marcin D
- Forum Audi 80

- Posty: 105
- Rejestracja: 17 cze 2007, 08:49
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Wałbrzych
ja pracuje w warsztacie samochodowym i zawsze sprawdzamy na zimnym.a to dlatego ze po nagrzaniu motoru czesci (czyli tuleje tloki i pierscienie) spasowuja sie ze soba i bardziej uszczelniaja w polaczeniu z olejem.poza tym diesel potrzebuje duzego cisnienia przy rozruchu na zimno bo jak jest juz cieply to nawet trup pali bez problemu.
-
punk
Jasne nawet trup odpali na ciepło, ale to, że jest trupem wyjdzie właśnie podczas pomiaru sprężu na ciepłym silniku. Dane fabryczne ciśnienia dotyczą dotartych silników w ich normalnej temperaturze pracy. A do tego sie odnosisz porównujac wyniki pomiarów.Marcin D pisze: jak jest juz cieply to nawet trup pali bez problemu.
-
jas73
- Forum Audi 80

- Posty: 99
- Rejestracja: 12 mar 2007, 13:38
- Imię: Jacek
- Model: Audi 90 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Otwock
- Kontakt:
no nie do konca, jesli prawda jest ze rozgrzany diesel sie uszczelnia to fakt ze na cieplym jest dobra kompresja nie oznacza ze taka sama jest na zimnym.punk pisze:Jasne nawet trup odpali na ciepło, ale to, że jest trupem wyjdzie właśnie podczas pomiaru sprężu na ciepłym silniku. .Marcin D pisze: jak jest juz cieply to nawet trup pali bez problemu.
byc moze masz racje, moj napewno byl sprawdzany na zimnym. a skoro moj przypadek nie jest odosobniony to chyba jest cos na rzeczy ale ja sie nie znamDane fabryczne ciśnienia dotyczą dotartych silników w ich normalnej temperaturze pracy. A do tego sie odnosisz porównujac wyniki pomiarów
Ja, po przemyśleniu wszystkich za i przeciw, jestem przekonany, że kompresje należy mierzyć na zimnym silniku. Nie znaczy to, że najlepiej robić ją przy 20 stopniowym mrozie ale jak pisałem w temperaturze "pokojowej". Przecież aby ustalić przyczynę nieprawidłowgo działania silnika należy poddać go kontroli w warunkach kiedy te mankamenty występują. Z tego co pamietam ze szkoły metale pod wpływem wysokiej teperatury zwiększają swoją objętość i w przypadku kopresji będzie ona na rozgrzanym silniku znacznie wyższa i nie odzwierciedlająca faktycznego stanu silnika.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80

- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:










