Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 AWANT 1Z] pomiar - ciśnienie sprężania

Ibanez
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 22 mar 2007, 10:30
Lokalizacja: Sosnowiec

[B4 AWANT 1Z] pomiar - ciśnienie sprężania

Post autor: Ibanez » 28 lis 2007, 15:46

Witam Wszystkich! Spężanie sprawdzamy na zimnym czy ciepłym siliku? Są różne szkoły i dlatego proszę o wasze opinie na ten temat. Najlepiej gdy ktoś dysponuje literaturą w tym zakresie. Pozdrawiam!

knocke
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 77
Rejestracja: 24 kwie 2007, 12:26
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: knocke » 28 lis 2007, 16:35

Bardzo dobre pytanie - w instrukcji manometru do mierzenia ciśnienia który mam (zaznaczam - do benzyny nie dizla) pisało żeby najpierw rozgrzać do temp. roboczej.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 28 lis 2007, 21:20

Mam takie samo zdanie jak knocke. Wydaje mi się że wszystkie pomiary silnika powinno się robić w jego temperaturze roboczej.

knocke
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 77
Rejestracja: 24 kwie 2007, 12:26
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: knocke » 29 lis 2007, 12:17

W 2 źródłach semi-profesjonalnych piszą żeby rozgrzać:
http://www.auto-swiat.pl/poradnik/wydan ... ykul=16811
http://www.ceramizer.pl/content/view/37/74/

Może ktoś wie - z czego może wynikać w beznynie lekko wyższe ciśnienie sprężania niż podawane przez producenta? Tylko nagar czy coś jeszcze?

jas73
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 99
Rejestracja: 12 mar 2007, 13:38
Imię: Jacek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Otwock
Kontakt:

Post autor: jas73 » 29 lis 2007, 22:40

zgodnie z moim stanem wiedzy ;) kompresje w dieslu mierzy sie na zimnym silniku. diesel, odwrotnie niz benzyniak, cieply sam sie uszczelnia.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 29 lis 2007, 22:58

jas73 pisze:zgodnie z moim stanem wiedzy ;) kompresje w dieslu mierzy sie na zimnym silniku. diesel, odwrotnie niz benzyniak, cieply sam sie uszczelnia.
Właśnie czytałem książkę "zrób to sam" o obsłudze i naprawie Golfa II w Dieslu, a dokładnie o pomiarze ciśnienia sprężania. Otóż jest tam wyraźnie napisane że przy takim pomiarze silnik powinien być nagrzany. Pozdrawiam.

Ibanez
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 22 mar 2007, 10:30
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Ibanez » 30 lis 2007, 14:31

Witajcie!! Własnie wróciłem z pomiaru kompresji. Pomiar wykonuje sie na zimnym silniku ( jak określił mechanik - temperatura pokojowa ) Badanie nie wypadło zbyt optymistycznie. 24-25bar. Mogło być lepiej. Przynajmniej znam przyczynę dłuższego kręcenia rozrusznikiem w zimne wieczory i ranki. Optymistyczne jest to, że zużycie jest równe i nie ma znaczących różnic pomiędzy cylindrami. Czy ktoś z was ma podobną kompresję i czy ma z tego powodu utrudniony rozruch zimnego silnika. T.zn. zamiast 2 obrotów wałem potrzebne jest 4-6.
PS. Dodam, że pomiar wykonano w nowym warsztacie w S-cu na ul. W.polskiego. Mają tam dobrze wyposażony warsztat.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 30 lis 2007, 16:34

No to ja już jestem kompletnie zamotany jak to jest z tymi pomiarami, czy na ciepłym czy na zimnym silniku. Niektórzy mówią że na ciepłym, ja sam tak sądziłem, tak też jest napisane w książce inni natomiast mówią że na zimnym silniku.

Hmy, a może mechanicy chcą robić pomiar na zimnym silniku, żeby w ten sposób łatwiej naciągnąć kogoś na poważny remont silniki. bo i takie rzeczy się dzieją :-/

Czy jest ktoś to będzie potrafił rozwikłać tą kwestie :?:

punk

Post autor: punk » 30 lis 2007, 17:15

Pomiaru dokonuje się na silniku rozgrzanym do normalnej temperaturuy pracy, niezależnie czy to jest diesel, czy benzyniak. Inny pomiar nie ma sensu z uwagi na kasowanie luzów tłok / cylinderjak i zmniejszenie lepkości oleju, na ciepłym silniku.

Marcin D
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 105
Rejestracja: 17 cze 2007, 08:49
Imię: Marcin
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: Marcin D » 30 lis 2007, 18:04

ja pracuje w warsztacie samochodowym i zawsze sprawdzamy na zimnym.a to dlatego ze po nagrzaniu motoru czesci (czyli tuleje tloki i pierscienie) spasowuja sie ze soba i bardziej uszczelniaja w polaczeniu z olejem.poza tym diesel potrzebuje duzego cisnienia przy rozruchu na zimno bo jak jest juz cieply to nawet trup pali bez problemu.

punk

Post autor: punk » 30 lis 2007, 18:21

Marcin D pisze: jak jest juz cieply to nawet trup pali bez problemu.
Jasne nawet trup odpali na ciepło, ale to, że jest trupem wyjdzie właśnie podczas pomiaru sprężu na ciepłym silniku. Dane fabryczne ciśnienia dotyczą dotartych silników w ich normalnej temperaturze pracy. A do tego sie odnosisz porównujac wyniki pomiarów.

jas73
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 99
Rejestracja: 12 mar 2007, 13:38
Imię: Jacek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Otwock
Kontakt:

Post autor: jas73 » 30 lis 2007, 22:12

punk pisze:
Marcin D pisze: jak jest juz cieply to nawet trup pali bez problemu.
Jasne nawet trup odpali na ciepło, ale to, że jest trupem wyjdzie właśnie podczas pomiaru sprężu na ciepłym silniku. .
no nie do konca, jesli prawda jest ze rozgrzany diesel sie uszczelnia to fakt ze na cieplym jest dobra kompresja nie oznacza ze taka sama jest na zimnym.
Dane fabryczne ciśnienia dotyczą dotartych silników w ich normalnej temperaturze pracy. A do tego sie odnosisz porównujac wyniki pomiarów
byc moze masz racje, moj napewno byl sprawdzany na zimnym. a skoro moj przypadek nie jest odosobniony to chyba jest cos na rzeczy ale ja sie nie znam ;)

Ibanez
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 22 mar 2007, 10:30
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Ibanez » 01 gru 2007, 10:32

Ja, po przemyśleniu wszystkich za i przeciw, jestem przekonany, że kompresje należy mierzyć na zimnym silniku. Nie znaczy to, że najlepiej robić ją przy 20 stopniowym mrozie ale jak pisałem w temperaturze "pokojowej". Przecież aby ustalić przyczynę nieprawidłowgo działania silnika należy poddać go kontroli w warunkach kiedy te mankamenty występują. Z tego co pamietam ze szkoły metale pod wpływem wysokiej teperatury zwiększają swoją objętość i w przypadku kopresji będzie ona na rozgrzanym silniku znacznie wyższa i nie odzwierciedlająca faktycznego stanu silnika.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 01 gru 2007, 12:27

Dlaczego ma nie odzwierciedlać faktycznego stanu silnika :?: Jeśli na rozgrzanym motorku będziesz miał po 25barów na cylinder albo dodatkowo będą jeszcze duże różnice między nimi to o czymś to będzie świadczyć.

Ibanez
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 22 mar 2007, 10:30
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Ibanez » 01 gru 2007, 12:35

Masz rację jeżeli będą duże różnice na cylindrach. Jednak w moim przypadku takich różnic nie było wogóle. I gdybym robił pomiar na rozgrzanym silniku kopresja wyniosła by conajmniej 3-4 bary więcej. Czyli całkowice w normie i dalej zastanawiałbym się dlaczego samochód trudniej odpala.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl