Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z 90KM] Prośba o analizę logów

Awatar użytkownika
Erbi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 30 wrz 2012, 18:14
Lokalizacja: Ełk

Post autor: Erbi » 27 sty 2014, 20:05

w związku ze mój zetor nie ma mocy a jest po przekładce i wtryskach 205 nie jedzie i zrobilem logi dynamiczne.
prosze o analize bo nie wiem juz co mozna wiecej zrobic:
logi dynamiczne grupy 00, 03, 11
logi dynamiczne grup 003,008,011
i logi statyczne grup 000,003,008

Awatar użytkownika
lord17_1991
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 133
Rejestracja: 30 gru 2010, 14:23
Lokalizacja: Tomaszów Lub/Zamość

Post autor: lord17_1991 » 30 sty 2014, 19:45

przepływomierz tnie i w dodatku masz niedoładowanie, być może problem z klapką w turbinie, spróbuj skrócić delikatnie sztangę i podmienić przepływkę ;-)

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 30 sty 2014, 23:49

Grupa 004 mówi jasno, że kąt statyczny jest do kitu.

pewnie robiłeś grupę 004 w Basic Settings. Zaworek wysterowany prawie na full i nie umie sprostać żądanemu wyprzedzeniu kąta.

jak masz vaga wejdź w test elementów wykonawczych i sprawdź (chyba drugi) N108. Powinien pracować na przemian twardo-miękko. Jeżeli nie zaobserwujesz żadnej różnicy N108 nie działa. A bez niego auto na pewno nie pojedzie...

Statyczny kąt wtrysku bada się w Basic settings grupa 000 (druga rubryka). Bo w MB jest on korygowany przez n108.

Czyli jak w BS 000 druga rubryka jest dobrze a grupa 004 w BS "leży" jak u ciebie obstawiam n108.

Jeżeli w BS 000 kąt spadnie mocno (może i nawet do 0) statyczny kąt do regulacji (trzeba pompę "zbliżyć" do silnika).

Za problemy również może być odpowiedzialne powietrze w paliwie i ciśnienie wewnętrzne pompy co lepiej zostawić na koniec.

Awatar użytkownika
lord17_1991
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 133
Rejestracja: 30 gru 2010, 14:23
Lokalizacja: Tomaszów Lub/Zamość

Post autor: lord17_1991 » 31 sty 2014, 13:07

Francis1982 pisze:Grupa 004 mówi jasno, że kąt statyczny jest do kitu.
raczej dynamiczny, ale i o tym według mnie nie mówi, bo żeby się przekonać jak działa n108 wydaje mi się, że trzeba zalogować 004 dynamicznie <ok>

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 31 sty 2014, 15:02

Chcąc cokolwiek logować dynamicznie trzeba statycznie zlogować grupę 000 w MB i BS.

Drugie pole w BS pokaże faktyczny statyczny kąt wtrysku. I jego trzeba dobrze ustawić a dopiero można bawić się w dynamikę, chociaż ta i tak nie jest w 100% konieczna.

Po ustawieniu w BS kąta jak należy, wchodzi się w grupę 004 i robi log w BS.

Dynamiczne logi potrafią być przekłamane ale to w przypadku niedostatecznego ciśnienia w pompie (prędkość obrotowa pompy i działanie N108 potrafią zniwelować niedomagania, chociaż niedomagania to dużo powiedziane). Akurat u mnie dynamicznie wszystko było ok lecz w BS w grupie 004 na żądanie 17,4 odpowiedź wynosiła ledwo 12 przy pełnym wysterowaniu zaworka n108.

Pompa na wolnych obrotach w BS (ATDC) ma zrealizować żądany kąt 17,4 (BTDC).

Najważniejsze co mi jakoś nie pasuje w tych logach to fakt, skąd żądanie aż 17,4 (moje 021 AP po chipsie tak miało) tymczasem ori AHU 021 BD ma żądanie na poziomie 7 wchodząc w BS 004. Jednocześnie Grupa 003 MAF specified dla chipów powinna pokazywać 847 a nie 349.

Albo coś w sofcie pokopane albo to sprawka jakichś "magicznych oporników". Wiem, że jedne się wlutowuje by okłamać ECU odnośnie temperatury paliwa ale co kto wymyśli...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl