[B3 1.6 PP] Rozrząd potrzebuje podpowiedzi.
Cześć Wymieniałeś rozrząd? Przy wymianie silnika rozłożyłem go w drobny mak.Gdy złożyłem rozrząd okazało się że po obróceniu wałem zanim odpaliłem, znaki się nie zgrywają tak jak u Ciebie.Więc próbuję jeszcze raz ustawić.Znowu to samo :roll: Co jest? Przyszedł mi do głowy pewien pomysł.Ustawiłem zgranie na znaki wału korbowego oraz koła zamachowego,sprawdziłem palec czy jest w dobrym momencie(na pierwszym). Popuściłem pasek i przestawiłem koło wałka rozrządu o jeden obrót w prawo na znane Ci już znaki.Ustawiłem,naprężyłem odpowiednio i obróciłem.Hmm za każdym obróceniem znaki zgrywały się.Spróbuj myślę że masz przestawione koło rozrządu. Mam nadzieje że zrozumiałeś wypowiedzi kolegów w Twoim poście co do ustawień rozrządu i prawidłowego wpięcia kabli.Pozdrawiam
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
Wiesz rozumiem ale miałem ten problem. Na jeden obrót wału korbowego przypadają dwa obroty wałka rozrządu.Nawet przyznam że wiedząc że tak jest pomyliłem się sam, pisząc hmm tutaj https://audi80.pl/20-abk-znaki-rozrz ... 249,15.htm Pozdrawiam
Sprawdz jeszcze taką rzecz. Zapal go jak zimnny i szybko pod maskę i gazuj. Masz tam przecie jakąś wajche przy silniku do gazowania.
I wtedy obserwuj wszystkie przewody paliwowe, czy któryś gdzieś nie popękał i nie sika będzyna.
Najczęściej dziury są przy skręcanych obejmkach. Mogą być duże ubytki w ciśnieniu paliwa i przez to sie Tobie tak toto pier....dzieli.
To nic nie kosztuje i trwa niedługo.
I wtedy obserwuj wszystkie przewody paliwowe, czy któryś gdzieś nie popękał i nie sika będzyna.
Najczęściej dziury są przy skręcanych obejmkach. Mogą być duże ubytki w ciśnieniu paliwa i przez to sie Tobie tak toto pier....dzieli.
To nic nie kosztuje i trwa niedługo.
- damianek1234561
- Forum Audi 80
- Posty: 605
- Rejestracja: 27 maja 2009, 18:35
- Lokalizacja: Gdynia
jak membrana bedzie spekana to nie bedzie gasl ani przerywal tylka trzasl buda na wolnych i bedzie mułowaty. jezeli masz ten silnik to masz gaznik 2ee zawsze kody bledow mnozna wyblyskac moze cos pokarze - nie czytalemn watku dokladnie bo zmeczony jestem po pracy :mrgreen: jutro napisze wiecej
[ Dodano: 2014-02-04, 22:25 ]
i tak to jest ten grzybek jak sciagniesz werzyk i zassiesz mocno powietrze to powinno cie zatrzymac jesli bedziesz mogl normalnie wciagnac powietrze to membrana nieszczelna
[ Dodano: 2014-02-04, 22:25 ]
i tak to jest ten grzybek jak sciagniesz werzyk i zassiesz mocno powietrze to powinno cie zatrzymac jesli bedziesz mogl normalnie wciagnac powietrze to membrana nieszczelna
-
- Forum Audi 80
- Posty: 19
- Rejestracja: 03 lut 2014, 17:40
Slawo777, ok spróbuje ogólnie znaki mi się zgrywają i nie wymieniałem rozrządu tylko nagle auto zaczęło mi wariować, dawno temu miałem tak przy starej Astrze F i okazał się przestawiony rozrząd powód zerwany klin na kole zębatym wału. Dlatego zacząłem od spr. rozrządu znalazłem schemat ustawienia i się nie zgadzał dlatego napisałem o poradę i ustawiłem rozrząd tak jak pisaliście i nie miałem z tym najmniejszego problemu ( fakt nie zauważyłem punktu 0 ale poprawiłem) auto zaczęło ładnie palić ale praca silnika wciąż do bani.
Co do kabli według ustawień w aucie "antoni" mam źle ale inaczej auto nie zapala wcale tylko w tym położeniu.
antoni, co do układu paliwowego sprawdzałem i owszem przewody są mocno sparciałe ale nigdzie nie widać żeby gdzieś uchodziło paliwo, niestety nie mam czym zmierzyć ciśnienia żeby to wykluczyć w stu procentach.
GerB3, ok jutro postaram się to sprawdzić
damianek1234561, jak wybłyskać kody błędów, w starej Astrze robiło się zwarcie i liczyło mignięcia kontrolki silnika tu też jest coś podobnie ?
Dzięki wszystkim za podpowiedzi jutro będę działał dalej.
Co do kabli według ustawień w aucie "antoni" mam źle ale inaczej auto nie zapala wcale tylko w tym położeniu.
antoni, co do układu paliwowego sprawdzałem i owszem przewody są mocno sparciałe ale nigdzie nie widać żeby gdzieś uchodziło paliwo, niestety nie mam czym zmierzyć ciśnienia żeby to wykluczyć w stu procentach.
GerB3, ok jutro postaram się to sprawdzić
damianek1234561, jak wybłyskać kody błędów, w starej Astrze robiło się zwarcie i liczyło mignięcia kontrolki silnika tu też jest coś podobnie ?
Dzięki wszystkim za podpowiedzi jutro będę działał dalej.
Skoro znaki się zgrywają to nie ma co kombinować.
Coś sobie przypomniałem jego pracę utrudnia też tak zwane zapieczenie modułu przyspieszenia.Pod palcem na wałku rozdzielacza powinien być filc smarny.Zaleca się okresowe popsikanie np WD40.Wypnij wężyk i spróbuj dmuchnąć.Oba problemy sprawdzisz za jednym podejściem. Pozdrawiam
GerB3 pisze:Sprawdź membrane w przyspieszaczu zapłonu jak uszkodzona to są takie jaja właśnie.
Coś sobie przypomniałem jego pracę utrudnia też tak zwane zapieczenie modułu przyspieszenia.Pod palcem na wałku rozdzielacza powinien być filc smarny.Zaleca się okresowe popsikanie np WD40.Wypnij wężyk i spróbuj dmuchnąć.Oba problemy sprawdzisz za jednym podejściem. Pozdrawiam
-
- Forum Audi 80
- Posty: 19
- Rejestracja: 03 lut 2014, 17:40
-
- Forum Audi 80
- Posty: 19
- Rejestracja: 03 lut 2014, 17:40
Psikałem Wd 40, gąbki tam żadnej nie mam osikałem po tym bolcu co wchodzi palec bo o niego chodzi tak ? on nie jest zapieczony chodzi leciutko
[ Dodano: 2014-02-05, 13:36 ]
odkręciłem grzybka i jak nim ruszam to w środku w aparacie się elegancko rusza.
powiedzcie mi gdzie szukać takiego grzybka i czy jest on drogi ?
[ Dodano: 2014-02-05, 13:53 ]
Jeśli dmucham w wężyk od grzybka lub wciągam powietrze to ta wajcha co wychodzi z grzybka powinna się ruszać? u mnie nawet niedrgnię chyba że za małe ciśnienie stwarzam ustami ?
[ Dodano: 2014-02-05, 13:36 ]
odkręciłem grzybka i jak nim ruszam to w środku w aparacie się elegancko rusza.
powiedzcie mi gdzie szukać takiego grzybka i czy jest on drogi ?
[ Dodano: 2014-02-05, 13:53 ]
Jeśli dmucham w wężyk od grzybka lub wciągam powietrze to ta wajcha co wychodzi z grzybka powinna się ruszać? u mnie nawet niedrgnię chyba że za małe ciśnienie stwarzam ustami ?
- damianek1234561
- Forum Audi 80
- Posty: 605
- Rejestracja: 27 maja 2009, 18:35
- Lokalizacja: Gdynia
-
- Forum Audi 80
- Posty: 19
- Rejestracja: 03 lut 2014, 17:40