Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.6 PP] Rozrząd potrzebuje podpowiedzi.

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
damianek1234561
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 605
Rejestracja: 27 maja 2009, 18:35
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: damianek1234561 » 05 lut 2014, 17:28

prosciej jakbys na zlomie caly aparat kupil no ale twoj wybor - a tutaj masz jak wyblyskac kody np. zarowka W5W http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic399763.html
prawidlowa jest wypowiedz kolegi "profil22" u mnie dziala. Moze to cos pomoze

[ Dodano: 2014-02-05, 17:38 ]
kolego a masz lpg? bo na zdjeciu chyba widzialem elektrozawor? jak masz to sprobuj na gazie odpalic i zobacz jak bedzie chodzil to tez troszke powie, kolejna sprawa to czy guma pod gaznikiem cala? napewno wszystkie weze podcisnienia sprawne i podlaczane? sorki ze tak dodaje posty teraz wszystko przeczytalem - brak czasu. przewody wysokiego napiecia podlacz jak fabryka kazala. skoro rozrzad masz idealnie i palec rozdzielacza patrzy na pierwsza swiece to przekrec aparatem o pol cm przeciwnie do wskazowek zegara i jak wszystko posprawdzasz to musi odpalic

Piotrekpopy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 03 lut 2014, 17:40

Post autor: Piotrekpopy » 05 lut 2014, 19:51

do czytania kodu muszę zrobić tą 6 minutową jazdę i trzymać auto na biegu jałowym ? nie da się odczytać na samym zapłonie ?

Nie nie mam LPG zdjęcie jak pisałem w nawiasie przypadkowe z neta, tak guma cała, podciśnienia ok nigdzie nie słychać zasysania powietrza jedno było sparciałe wymieniłem przy gaźniku z lewej strony jest jakiś czujnik na jedną zworkę jest nie podłączony i niema go do czego podłączyć ? Przewody mam podłączyć jak na zdjęciu które dałem nr 1 ? za nic nie pali wtedy, jeśli ustawie rozrząd na punkt 0 i aparat dokładnie na palec w tym położeniu wtedy pali ciężko bardzo, ale jak ustawie aparat na punkt I na kole czyli wtedy aparat jest tak jak piszesz przekręcony trochę w przeciwną stronę wskazówek i wtedy pali od strzała ale tylko przy tej kombinacji podłączenia kabli jak mam.

[ Dodano: 2014-02-05, 19:59 ]
może mam źle ustawiony wałek pośredni w rozrządzie ?

Awatar użytkownika
damianek1234561
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 605
Rejestracja: 27 maja 2009, 18:35
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: damianek1234561 » 05 lut 2014, 20:00

tej jazdy nie musisz robic. Kable tak jak koledzy pisali (czyli fabryka) zero na kole zamachowym musi sie przecinac na odlewie na skrzyni wtedy palec powinien patrzec na pierwsza swiece ( oczywiscie na kopulce ) potem luzujesz sam aparat i przekrecasz delikatnie.

[ Dodano: 2014-02-05, 20:02 ]
kolo walka posredniego po ustawieniu rozrzadu ma sie pokrywac z nacieciem na kole pasowym (trzeba przylozyc kolo pasowe jak masz obudowe sciagnieta)

Piotrekpopy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 03 lut 2014, 17:40

Post autor: Piotrekpopy » 05 lut 2014, 21:42

wałek pośredni ustawiłem tak aby nacięcie na palcu zgadzało się z nacięciem na aparacie, Górne koło jest na pewno ustawione ok dolne też punkt 0 dokładnie tak jak napisałeś ale wałek pośredni jak ustawie znakiem na znak koła pasowego to palec wychodzi mi przeciwnie nacięciem do aparatu.

Awatar użytkownika
damianek1234561
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 605
Rejestracja: 27 maja 2009, 18:35
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: damianek1234561 » 06 lut 2014, 06:47

czyli ktos juz wyciagal aparat i skoro przeciwnie to masz zaplon przestawiony o 180 stopni to teraz wyciagnij aparat (caly) i wloz go na znaki ( pompa oleju musi byc ustawiona wzdloz silnika ) i wszystko powinbbo byc dobrze

[ Dodano: 2014-02-06, 06:48 ]
Zdjecie zapozyczone od kolegi Aldi http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 23bbc56ab0

Piotrekpopy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 03 lut 2014, 17:40

Post autor: Piotrekpopy » 06 lut 2014, 13:47

ok czyli rozpinam rozrząd dziś jeszcze raz, ustawiam dolne koło no punkt 0, górne na równo z końcem pokrywy a początkiem głowicy, wyciągam aparat zapłonowy ustawiam wałek pośredni tak aby się zazębiał ze znakiem na kole pasowym i ustawiam pompę olejową wzdłuż silnika ( Jak mam ją kręcic przez ten otwór jakoś czy powinna się ustawić kręcąc kołem ?) po tej operacji wkładam rozrząd wkładam aparat i ustawiam palec trochę przed znakiem po czym podłączam kable w tej pozycji Obrazek i wszystko powinno być tak jak fabryka stworzyła i powinno hulać tak ? Jeśli coś źle zrozumiałem albo przekręciłem proszę mnie poprawić dziś wieczorem będę siedział przy aucie nawet całą noc jeśli potrzeba więc proszę o propozycję czego jeszcze szukać chciałbym w końcu zdiagnozować przyczynę. Doszedł mi dziś ten przyśpieszacz ale ma dwa wyjścia ciśnieniowe ? więc nie taki czy jedno zaślepić bo jak go zmienię to już nie oddam.

Awatar użytkownika
damianek1234561
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 605
Rejestracja: 27 maja 2009, 18:35
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: damianek1234561 » 06 lut 2014, 16:55

tak robisz tak jak napisales tylko znak walka posredniego ze znakiem na KOLE PASOWYM (tam jestn naciecie) wiec po ustawieniu walu na znak przykladasz kolo pasowe i ustawiasz walek posredni a pompe ustawisz jakimis plaskoszczypkami nie bedzie tam duzego oporu wiec powinienes dac rade bez problemow. Powodzenia oby bylo ok. a co do przyspieszacza moze najpierw nie przekladaj tylko zloz na starym a nowego wrzuc fotke jak mozesz

Piotrekpopy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 03 lut 2014, 17:40

Post autor: Piotrekpopy » 06 lut 2014, 17:34

ok wielkie dzięki będę walczył jutro od rana bo mam wolne więc nie będę dziś po nocy siedział, zrobię jutro fotkę i podeślę. Też mam nadzieje że uda mi się jutro naprawić auto albo chociaż zdiagnozować pewną usterkę. Będę pisał na bieżąco.

[ Dodano: 2014-02-07, 10:52 ]
żeby nie było niedomówień pokazuje co i jak ustawiam jak robię jakiś błąd proszę mnie poprawić, wałek rozrządu:

Obrazek

koło zamachowe ustawiam aby znak 0 się przecinał na pół z odlewem aluminiowym skrzyni :

( chyba ego nie dojrzycie na zdjęciu )
Obrazek

Wałek pośredni na znakiem na wprost znaku na kole pasowym :

Obrazek

a wtedy tak mi wychodzi palec ( na przeciw siebie znakami )

Obrazek

ok, ściągam aparat zaglądam do pompy...

[ Dodano: 2014-02-07, 12:22 ]
Pompa jest w takiej pozycji :

Obrazek

poprawiam aby była wzdłuż silnika :

Obrazek

wkładam i palec mi wychodzi w tej pozycji aby był na pierwszym :

Obrazek

wkładam kopułkę i tak mi wychodzi kolejność :

Obrazek

i podłączam kable zgodnie z tą kolejnością. Auto pali na dotyk tak jak paliło ale praca silnika wciąż negatywna.

[ Dodano: 2014-02-07, 13:12 ]
przyspieszacz, który kupiłem i na razie go nie zakładałem

Obrazek

czy on sie nada ?

i pojawia się kolejne pytanie, brak jednego przewodu na nastawniku
Obrazek
czy jest on potrzebny, gdzie powinien iść, a drugi problem to chciałem wymienić wszystkie podciśnienia i pociągając za wężyk dolny nastawnika wyrwał się kurciec ;/ Jest możliwość regeneracji tego ?

Awatar użytkownika
glowsonix
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 144
Rejestracja: 06 lip 2010, 21:21
Lokalizacja: Końskie

Post autor: glowsonix » 07 lut 2014, 20:16

Tu
masz schemat podciśnienia z golfa ale różni się tylko kształtem obudowy filtra powietrza a ten dolny to jak się da wsadzić tak jak był wężyk i zalej klejem na około u mnie jak spadł górny to gasł na wyprzęganiu.

antoni
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 30 gru 2007, 13:31

Post autor: antoni » 07 lut 2014, 21:41

Kiedyś popękał (sparciał ) u mnie gumowy wąż na trasie od kolektora ssącego do serwa .Co prawda gażnik to nie wtrysk , ale tam też hamulcowe serwo w jakiś sposób jest zasilane . Może stamtąd zasysa się dziurką lewe powietrze i stąd te cyrki.

Ten gumowy odcinek zaznaczony strzałką. Obrazek

Awatar użytkownika
damianek1234561
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 605
Rejestracja: 27 maja 2009, 18:35
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: damianek1234561 » 07 lut 2014, 21:42

co do przyspieszacza wydaje mi sie inny ale niech ktos inny sie wypowie, samo ustawienie aparatu nie do konca mi pasuje jutro ustawie u siebie i wrzyce fotke jak powinno byc. Przy okazji zrobi tez fotke podcisnien bo dokladnie nie pamietam a mi akurat urwal sie ten gorny kruciec tam jest filterek wiec jakos mi sie udalo to "zregenerowac" tymczasowo druciarstwem niestety ale dziala prawidlowo a co do dolnego to zobacze i napisze

[ Dodano: 2014-02-07, 21:43 ]
wlasnie to co psze kolega antoni to jeszcze powiedz jak pedal hamulca? twardy jak kamien czy normalny?

Slawo777
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 711
Rejestracja: 22 wrz 2011, 22:02
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Slawo777 » 07 lut 2014, 22:17

Jeśli chodzi o ustawienie rozrządu i te bardzo dobrze zrobione zdjęcia oraz zaznaczenia to wszystko masz ok.Nic nie ruszaj.Palec po poprawce prosto prostopadle do głowicy,ok. Zaznaczenie kabli ok.Kolejność od pierwszego zawsze liczona od rozrządu. Oprócz ustawienia wyprzedzenia zapłonu,który będziesz pewnie zmuszony ustawić wszysko ok. Kręcisz obudową(lewo prawo),popuszczając śrubę kontry na klucz trzynaście na słuch albo stroboskopem.Ale to jak odpalisz silnika Pozdrawiam :-)

[ Dodano: 2014-02-07, 22:21 ]
Palec nie pierwszej młodości a kopułka?

antoni
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 30 gru 2007, 13:31

Post autor: antoni » 08 lut 2014, 11:10

Ale pamiętam że u mnie wtedy nie wyczuwało się róźnicy w twardości pedału hamulca, a silnik na wolnych obrotach telepał a czasami i zgasł. Trzeba było trzymać na minimalnym gazie, to . Po okręceniu taśmą dziury przy obejmie od razu cykał jak zegarek.


I jeszcze jedno mi się TAKIE PRZYPOMINA, Że być może, po ustawieniu całej maszynerii na znaki, w NIEWŁAŚCIWY sposób zakładasz pasek.

Mój mechanior mi mówił że nie jest to obojętne, i że zawsze trzeba zakładać w lewą stronę i dopiero podpierać rolką napinającą żeby osiągnąć właściwy naciąg.
Pobaw się, to sam dojdziesz że to ma sęus.
Bardziej doświadczeni powiędzą, że to przecież elem"ntarz. Jednak nie dla każdego.

Awatar użytkownika
damianek1234561
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 605
Rejestracja: 27 maja 2009, 18:35
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: damianek1234561 » 08 lut 2014, 14:58

wiec tak bylem u siebie niestety telefon wysiadl i nie ma zdjec ale ten przewod ktorego ci brakuje idzie do filtra powietrza patrzac na obudowe od gory po twojej prawej stronie taki zaworek jest tam ma isc ten przewod a co do urwanego krucca to na dole tez jest filterek wiec ja zrobilem tak ze wyciagnelem caly nastawnik wykrecilem ten filterek i w jego miejsce dalem wezyk a pozostalosci orginalnego krucca zaslepilem i wszystko dziala prawidlowo

Piotrekpopy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 03 lut 2014, 17:40

Post autor: Piotrekpopy » 10 lut 2014, 09:59

króciec który się urwał pokleiłem, górny który mam odłączony powinien iść właśnie do tego filterka na obudowie u mnie go niema więc go zaślepiłem całkiem, byłem u fachowca który zajmuję się naprawą gaźników powiedział że przy tym gaźniku jest ten przewód nie potrzebny, posprawdzał mi gaźnik, nastawniki co tam sie dało i twierdzi że tutaj jest wszystko ok bardziej jak by się posypało sterowanie. i doradził że najprościej przerobić na zwykły gaźnik nie sterowny elektronicznie. Hamulec jak najbardziej normalny, próbowałem ustawić zapłon metodą słuchową ale niema zbytnio różnicy cały czas silnik pracuje w cały świat. A co do paska rozrządu kombinowałem na wszystkie sposoby więc to na pewno nic z rozrządem. Przewody podciśnieniowe wszystkie sprawdzałem i przy serwie też. Próbowałem odczytać kody ale żarówka cały czas świeci nie gaśnie ?
Wsadziłem bezpiecznik w przekaźnik na podszybiu i podłączyłem tak :
Obrazek
tyle że bez żadnego wyłącznika i żarówka cały czas świeci ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl